• 0

Bankrekening stichting

 

Ik ben betrokken als bestuurslid van een stichting die we sinds kort hebben opgericht. Ik zoek nu de juiste bank er bij.

 

Ik wil absoluut dat er voor een betaling en aangaan van offertes alle drie bestuursleden een akkoord moeten geven.

 

Wat betreft doen van betalingen, wie heeft goede ervaringen met een bank, liefst een bank met een slimme online functie dat een ieder apart moet inloggen en een akkoord moet geven voordat een betaling werkelijk door gaat.

 

 

Voor aangaan van offertes zullen we denk ik meer leverings voorwaarden moeten stellen. Hoe zou je dat het beste kunnen omschrijven?

 

 

Perry

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

4 antwoorden op deze vraag

  • 0

Volgens mij bestaatdie optie van aprt inloggen en toestemming geven net. Ik ken aardig wat stichtingen, maar allemaal werken ze met één financieel gemachtigde. Wat wel kanzijn de middelen voorde toestemming verdelen: bij de ABN heb je te maken met een bankpas en zo'n edentifier ('rekenmachine met pinpasgleuf'), bij de postbank heb je te maken met een lijst met codes die ingevoerd moeten worden. Op die manier kun je de middelen spreiden, maar het blijft niet waterdicht.

Link naar reactie
  • 0

Hallo,

Ik heb de indruk dat je niet al te veel vertrouwen in je medebestuurders hebt. Is de stichting voor jou de juiste constructie?

Er is juist een boek verschenen dat over stichtingen gaat. Ik ken de schrijfster, ze is juriste en bedrijfsadviseur. Er staat veel info in over aansprakelijkheid en praktische bestuurszaken.

het heet Handboek Stichtingbestuurder

 

Met vriendelijke groet

Peter Bosman

Ondernemer, adviseur, samensteller Prijzen & Tarievengids, ZZP Gids, Handboek Parttime ondernemen.

Link naar reactie
  • 0

Ik heb de indruk dat je niet al te veel vertrouwen in je medebestuurders hebt

 

Blijven allemaal mensen waar ik heel veel vertrouwen in heb. Wil alleen niet de zoveelste zijn die met een lege kas wordt achter gelaten:-)

 

Vreemd, dat banken hier geen goede voorzieningen voor hebben.

 

Perry

 

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    8 leden, 216 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.