• 0

hoe het beste opzeggen?

hallo,

 

de knoop is door, ik ben eruit.

 

door een goede aanbieding, kan ik volledig zelfstandig gaan, fulltime, maar nu heb ik de vraag aan jullie..

 

wat is de meest verstandigste manier om ontslag te nemen... waarmee kan ik met opgeheven hoofd de rug keren naar mijn werkgever.. waarmee we allebei een goed gevoel overhouden..

 

iemand tips..

 

[titel aangepast - mod]

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

11 antwoorden op deze vraag

  • 0

Praten :-)

 

Serieus, gewoon eerlijk zijn, vragen welke termijn je werkgever nodig heeft om iemand te vinden die jouw werk over kan nemen, en kijken of je je werkgever een beetje tegemoet kunt komen (of andersom).

 

Wordt zeker gewaardeerd

 

alleen 1 probleem.. de nieuwe opdracht gever wil dat ik vanaf 1 november al kom freelancen bij hem.. :-\

Link naar reactie
  • 0

Gefeliciteerd!

 

Wat staat er in je contract voor opzegtermijn? Een maand? Dan ben je net te laat, maar kun je misschien nog een goede afspraak maken. Twee maanden? Dat wordt lastig.

 

Je kunt:

-aan je werkgever vragen of je per 1 november in deeltijd kunt werken

-zelf zoeken naar een mogelijke vervanger, gekwalificeerd en beschikbaar

-zelf een tijdelijek olossing vinden (uitzendkracht)

-vragen of je flexibeler met je werktijden om mag gaan

-vragen of je bij je freelance klus flexibel met je werktijden om mag gaan (als je daar aanwezig moet zijn)

 

Heb je al zicht op meerdere opdrachtgevers, ivm VAR?

Link naar reactie
  • 0

Gefeliciteerd!

 

Wat staat er in je contract voor opzegtermijn? Een maand? Dan ben je net te laat, maar kun je misschien nog een goede afspraak maken. Twee maanden? Dat wordt lastig.

 

Je kunt:

-aan je werkgever vragen of je per 1 november in deeltijd kunt werken

-zelf zoeken naar een mogelijke vervanger, gekwalificeerd en beschikbaar

-zelf een tijdelijek olossing vinden (uitzendkracht)

-vragen of je flexibeler met je werktijden om mag gaan

-vragen of je bij je freelance klus flexibel met je werktijden om mag gaan (als je daar aanwezig moet zijn)

 

Heb je al zicht op meerdere opdrachtgevers, ivm VAR?

 

 

nog beter.. ik had geen contract.. dus opzegtermijn heb ik niet.. raar maar waar..

Link naar reactie
  • 0

nog beter.. ik had geen contract.. dus opzegtermijn heb ik niet.. raar maar waar..

 

Mmmm.... Als je geen contract hebt, wil dat nog niet zeggen dat je geen wettelijke opzegtermijn hebt. Ik kan me voorstellen dat het arbeidsrecht dan wel een standaardtermijn voorschrijft. Even bellen met ministerie SZW, een vakbond, of een bevriende advocaat?

r.i.p. Fred Wiersma | IN MEMORIAM

Link naar reactie
  • 0

nog beter.. ik had geen contract.. dus opzegtermijn heb ik niet.. raar maar waar..

 

Mmmm.... Als je geen contract hebt, wil dat nog niet zeggen dat je geen wettelijke opzegtermijn hebt. Ik kan me voorstellen dat het arbeidsrecht dan wel een standaardtermijn voorschrijft. Even bellen met ministerie SZW, een vakbond, of een bevriende advocaat?

 

kijk dat zijn tips waar ik nog niet bij stil heb gestaan...bedankt!

Link naar reactie
  • 0

Daarnaast: als je nu meteen probeert het onderste uit de kan te halen (je huidige activiteiten voor je werkgever als freelance klus uitvoeren) snij je jezelf misschien in de vingers. Je werkgever houdt er een nare nasmaak aan over, en zal je hierna misschien niet als freelancer inschakelen. Dan heb je er meer aan als je nu nog even je werk netjes afmaakt, en hij later misschien alsnog bij je aanklopt.

 

Succes!

Link naar reactie
  • 0

Daarnaast: als je nu meteen probeert het onderste uit de kan te halen (je huidige activiteiten voor je werkgever als freelance klus uitvoeren) snij je jezelf misschien in de vingers. Je werkgever houdt er een nare nasmaak aan over, en zal je hierna misschien niet als freelancer inschakelen. Dan heb je er meer aan als je nu nog even je werk netjes afmaakt, en hij later misschien alsnog bij je aanklopt.

 

Succes!

 

is zo.. en natuurlijk zal ik mijn huidige projecten netjes afwerken... je hebt elkaar allemaal nodig vind ik.. onderuit schoppen heeft geen zin..

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    12 leden, 259 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.