• 0

Bedrijfsidee: Virtueel adres

Wat denken jullie van het onderstaande bedrijfsidee.

 

Een burger verhuist gemiddeld een maal in de zeven jaar. Gevolg veel gedoe met verhuisberichten. Veel administratie bij bedrijven om de adreswijzigingen te verwerken. Veel fouten. Zo zijn mij jaarstukken van mijn hypotheek meerdere malen naar het vorige adres gestuurd. Leuk weten zij ook hoeveel schuld ik heb.

 

Oplossing een virtueel adres.

 

Hoe werkt het. Bijvoorbeeld. Je bank stuurt de afschriften niet meer naar je fysieke adres maar naar je virtuele adres. Bij elk uniek virtueel adres hoort 1 fysiek adres. Daardoor komt de post dus bij jou aan.

Als je gaat verhuizen is het maar op één plek nodig om een wijziging door te voeren en niet bij alle bedrijven die jou post sturen. Het gaat vanzelf goed.

 

Een simple idee met zeer veel invalshoeken, haken en ogen.

Deze heb ik al met meerdere mensen besproken. Ook welk businessmodel je er onder zou kunnen hangen maar wil het hier gewoon even blanco in de groep gooien.

 

Kommentaar vanuit elke invalshoek is toegestaan, zelfs gewenst.

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

24 antwoorden op deze vraag

  • 0

Mag jij post (dus brieven e.d.) verzenden/bezorgen? Alleen TPG mag dat. Dus dan zou de bank via TPG naar jou zenden en jij vervolgens via TPG naar de juiste klant. Oftwel: Je wilt graag hoofdsponsor worden van TPG ;)

Bezoekhetziekenhuis.nl: Eenvoudig bezoeken plannen aan de patiënt en communiceren met patiënt, familie en vrienden. ! Maak een account aan als een familielid in het ziekenhuis ligt en je kunt gezamenlijk de bezoektijden inplannen.

Link naar reactie
  • 0

Zoiets bestaat toch al langer.

 

Volgens mij noemen ze het een email adres. ;)

 

Virtuele postbus waar alle zooi (inclusief ongewenste reclamefolders = spam) terecht komt.

 

Kan ik van overal ter wereld (waar ik dus op dat moment woon) openen.

 

Natuurlijk zou het handig zijn als er een centraal punt is waar je in een klik er zeker van bent dat iedereen je nieuwe adres weet te vinden. Maar tot nu toe heb ik nog geen problemen gehad met de verhuisservice van de PTT en ben toch al 5 keer verhuisd.

Link naar reactie
  • 0

Wel een grappig idee. Eigenlijk wil je dat alle fysieke post op het juiste adres aankomt. Een bedrijf kan bijv inloggen en van klant X de actuele adresgegevens opvragen, en daar de gekochte producten heensturen.

 

Een particulier kan aangeven van welke (typen) bedrijven hij wel of juist geen post wil ontvangen.

 

Je hebt het dus over 1 grote online database met alle adresgegevens van Nederland.

 

De vraag is welk probleem je oplost?

 

1) Je stuurt post altijd naar het juiste fysieke adres.

2) bedrijven en overheden hoeven zelf geen adresadministratie meer te voeren. Wel nog metagegevens over hun klanten en relaties.

3) basis voor deze database kan zijn de gemeentelijke basisadministratie. Ik meen dat elke gemeente de adresgegevens van haar inwoners hier in bijhoudt?

 

Nadelen:

Zijn bovenstaande problemen zo groot dat men wil betalen voor het gebruik van zo'n database?

Mogelijk misbruik? (privacy, spam, onderzoekende inbrekers)

Kosten?

 

Voor email etc zijn er al oplossingen als www.plaxo.com en netwerken als www.linkedin.com .

r.i.p. Fred Wiersma | IN MEMORIAM

Link naar reactie
  • 0

Ik steun Fred in zijn reactie.... In principe is de telefoongids al zo een adressenbestand. De telefoongids verdient nu grof geld met de handel in adressen die uptodate zijn. Mijn idee zou zijn een gratis database die op een andere wijze geld genereert (reclame?). Het probleem is echter dat bedrijven zoals de telefoongids al een database hebben en daarnaast over voldoende kapitaal beschikken om het businessmodel van hun huidige service binnen een zeer korte tijd aan te passen. M.a.w. hoe ga je als kleintje opboxen tegen het grote geld?

Link naar reactie
  • 0

Fred heeft hem goed door. Dat zijn precies de 3 problemen die ik adresseer.

 

De telefoongids is geen goede oplossing. Omdat:

De telefoongids linked een telefoonnummer aan een adres en niet aan een persoon. Er kunnen meerdere mensen onder het telefoon abbo zitten die de telefoon delen.

Als je naar een andere stad verhuisd krijg je een nieuw nummer. Het idee achter het virtuele adres is dat je een vast nummer voor het leven krijgt.

Niet iedereen heeft nog telefoon. Zeker over enkele jaren niet meer.

 

Het is idee om het te koppelen aan gemeentelijke administratie heb ik ook al gehad. Lijkt mij een sterk idee maar of gemeentes met commerciele initiatieven meewerken. Als, dan zit je met een grote vertrager. Is mij subjectieve ervaring.

 

Ja, ik denk dat bedrijven hiervoor willen betalen. Het idee is al ouder maar nu zit ik bijvoorbeeld bij een bedrijf waar we 600.000 klanten hebben. Hiervoor hebben wij een adreswasstraat ingericht die b.v. checked of het

stationsstraat of stationstraat moet zijn. Kosten 150.000 Euro en 50.000 per jaar. En dat is slechts 1 bedrijf. Als het virtueel adres door heel Nederland gebruikt wordt je economy of scale enorm.

 

Extax. Jij schrijft: hoe ik kan op boxen tegen de grote jongens.

Klopt.

Je opmerking toont maar weer eens aan dat ideeen goedkoop zijn en dat het erom gaat om in de positie te zijn/komen ed geld aan te verdienen. Juist omdat ideeen goedkoop zijn kan ik het zo op het internet knallen.

 

Ik geloof dat een database waar alle Nederlanders inzitten gekoppeld met een virtueel adres van onschatbare waarde is. Niet alleen om goedkoper verhuisberichten te verwerken. Kijk maar eens naar de massieve problemen die verschillende instanties hebben met het vergelijken van NAW gegevens. Bijvoorbeeld een koppeling tussen een uitkeringsinstantie als het UWV met de registratie van gegevens bij de belastingdienst, om fraudeurs te traceren. Als alle burgers een vaststaand virtueel adres hebben hoef je beide database maar op dat nummer te vergelijken ongeacht eventuele foute, valse of incompatibele adressen in de moeder bestanden.

 

Het idee is dus dieper dan het op de eerste blik lijkt.

 

Bedankt voor de leuke en nuttige reacties. Graag nog veel meer.

 

Link naar reactie
  • 0

Het idee van zo'n centrale adressen db is best goed, maar ik betwijfel of je iedereen er correct in krijgt. Gemeentelijke administratie klopt ook niet altijd (denk ook aan studenten etc).

 

Een oplossing met fysiek sturen naar een vaststaand (virtueel?) adres en dan doorsturen lijkt me uit kosten en traagheidsoogpunt niet heel levensvatbaar.

Link naar reactie
  • 0
je een vast nummer voor het leven krijgt.

 

Dat hebben we in princype al : SOFI nummer

 

Geef dan alle adressen in Nederland een GPS coordinaat (i.p.v. een straatnaam en nummer)

 

Koppel beide en op donderdag vallen de incassobrieven in de juiste brievenbussen ;)

 

verhuizen = coordinaten aanpassen

Link naar reactie
  • 0

Je krijgt een bestand nooit 100% correct. Omdat je de kosten voor het controleren van het bestand over vele bedrijven verdeeld kan je wel een betere kwaliteit bereiken.

 

Doorsturen van post is niet nodig. Dat kan met technologie voorkomen worden. Klant draait b.v. een facturen batch. Zijn systeem vraagt middels het virtuele adres het actuele fysiek adres in "mijn" database op en drukt het af. Verzending als vanouds. Ik hoef dus geen poststukken te rerouten.

 

SOFI is niet goed genoeg. Alleen voor 18 jaar en ouder. Nog even lost van een klein neven probleem van de illegalen. Ook zijn kunnen niet identificatie verplichtediensten afnemen als ze een postadres hebben.

 

GPS is niet goed en ongeveer gelijk aan telefoongids. Je wil geen huizen bereiken maar inidivuen in een huis. Bovendien, hoe ga je dat doen met een flat. Mensen wonen boven elkaar. Het fysieke adres zal altijd wel een gewoon NAW blijven. Heb je toch nodig voor de postbode. Ik zie die man nog niet met een GPS ontvanger door de staat lopen. ;D

 

Nog maar eens een keer een open vraag.

Zijn er nog mensen die ideeen hebben hoe je een dergelijk initatief van de grond zou kunnen krijgen?

 

 

 

 

 

 

Link naar reactie
  • 0

Ipv telefoongids zou je natuurlijk de gemeentelijke basisadministratie als uitgangspunt kunnen nemen. Dan kom ik op een ander punt. Zou zo een database geen publiek bezit moeten zijn? M.a.w. bedrijven kunnen gratis in deze gegevens tappen. Indien je dat wenst kan je je onzichtbaar maken voor private organisaties. Individuele organisaties kan je vervolgens autoriseren om wel kennis te nemen van je adresgegevens. Bijv. je telecombedrijf. Ontstaat weer het probleem dat je gegevens toch al op straat liggen -> telefoongids. Vervolgens krijg je weer parallelle databases tbv organisaties die je niet geautoriseerd hebt en voilá, we zijn weer terug bij af. En ja, daar heb ik wel ideeën over..... Als je de private weg kiest, dan maak je niet veel kans denk ik, zie mijn eerdere reactie. Als je de publieke weg kiest, dan is het van belang om eea op de agenda te krijgen ikv E-overheid. Daar is inmiddels een overvloed aan initiatieven. Zo erg dat er zelfs een initiatief is (i-teams geloof ik) dat structuur moet brengen in de initiatieven.

PS: Jaguar, ik heb je een reusje gegeven, omdat ik het top vind dat je eea zo open op het forum gooit!

Link naar reactie
  • 0

Niet helemaal helder nog, maar zou je niet iets met een shotcode of barcode kunnen doen. Zoiets als www.op3.com

 

De postzegel vervangen door een shotcode. Aan de shotcode hangen dan de adres gegevens die mensen zelf kunnen bijhouden.

 

Als je iemand een brief wilt sturen koop je een postzegel/shotcode (postshot) voor die persoon ergens op een website.

 

Je zit even met uitprinten van die shots, misschien krijg je een nieuwe telefoonboek. Een shotboek :-)

 

De afzender dient ook zijn shotcode als afzender te plaatsen. OP deze wijze zou je zelfs kunnen bepalen van wie je wel en of niet iets wilt ontvangen.

 

Perry

Link naar reactie
  • 0

Uiteraard gun ik het Dennis cs. om compleet binnen te lopen. ;) Adresgegevens blijft voor mij publieke informatie. Hoe zouden postbodes hierop reageren? Moet je daarnaast dan ook nog een adres vermelden? Wat doe je als er onderscheid in zit?

 

Volgens mij krijg je dan twee parallelle systemen.

B2C-> Adres + Barcode

B2B-> Misschien alleen barcode voldoende (is dat nu ook niet al zo?)

C2B en C2C -> Gewone adressen. ik denk dat het een illusie is dat iedereen binnen een korte periode een barcodeprinter in huis heeft om zelf postzegels te printen, je krijgt maw een hele lange overgangsperiode (misschien wel decennia).

Link naar reactie
  • 0
Zijn er nog mensen die ideeen hebben hoe je een dergelijk initatief van de grond zou kunnen krijgen?

 

Waarom begin je er niet gewoon aan?

 

- Familie, vrienden, kennisen e.d. op te nemen in een database.

- Nagaan hoe het zit met wet privacyen vastleggen gegevensbestanden.

- Hoe je de toegang gaat beveiligen.

- Als de architectuur er ligt is het ook makkelijk om andere DBes leeg te trekken.

 

 

Je wil geen huizen bereiken maar inidivuen in een huis.

Ik zie die man nog niet met een GPS ontvanger door de staat lopen.

 

Ok, iedereen een zender inplanteren, de postbode loopt rond met een tracking-device-postshot-reader en kan de post persoonlijk aan het "individu" overhandigen.

Link naar reactie
  • 0

Dat is denk ik niet meer waar het eigenlijk over gaat. Je wil automatiseringskosten en beheerskosten minimaliseren door een economy of scale.

Je wil dus wel een gewoon postadres op de envelop behouden.

 

Laten we even inzoomen op de positionering van het bedrijf in de maatschappij

Ik zie drie opties. Welke is het beste en zijn er nog alternatieven.

 

1. Via de overheid. Je kan dan inderdaad gemakkelijker bereiken dat iedereen ook een nummer krijgt.

2. Via een consortium. Je start met een "tussen bedrijf" opgezet door een aantal bedrijven die met veel klanten moeten werken. Er moeten voldoende bedrijven in het consortium zitten die ervoor zorgen dat breakeven punt gepasseerd wordt. Dat heet de kosten voor centrale automatisering lager zijn dan decentrale probleem oplossing.

3. Je start als zelfstandig bedijf. Elke klant voeg je alle nieuwe klanten aan je bestand toe en mapped deze eenmalig.

4. Via de huidige postverzenders als TPG. Zij zitten dicht bij het vuur.

 

Link naar reactie
  • 0

Centralisering van deze persoonsgegevens zie ik zeker zitten. Maar waarom begin je niet bij de bron waar het eigenlijk mis gaat?

 

Begin met het vastleggen van de persoonsgegevens van mensen die nu gaan verhuizen, zorg dat alle instanties deze nieuwe gegevens krijgen.

 

Waarom zou direct je direct heel Nederland in kaart gaan brengen als eigenlijk alleen de mensen die verhuizen, en dus andere gegevens krijgen, gaat

 

Misschien een centraal Nederlands punt opzetten waar "fout" geadresseerde post heengestuurd kan worden zodat jij de afzender op jouw beurt weer kunt voorzien van de juiste adressering.

Link naar reactie
  • 0

Het is helemaal van deze tijd dat mensen zelf 'control' krijgen over hun gegevens en wie ze mag gebruiken; denk aan infofilter. Dat is echter een branche-initiatief en nmm niet helemaal waterdicht. Om een kans te maken zou ik eerst onderzoeken wie kan beslissen of publieke organisaties deze gegevens openbaren en of ze zouden willen meewerken indien particiulieren vooraf schriftelijk de gelegeheid krijgen om hun adres (on)zichtbaar te maken voor bepaalde bedrijven. Ga je bovendien voor opt-in of opt-out? Wat zal de response zijn als je voor opt-in gaat?

Link naar reactie
  • 0

Een fascinerend idee, maar wel eentje met een achilleshiel. Het idee is bij je opgekomen vanuit een probleem bij bedrijven die op (semi-)professionele wijze adressenbestanden bijhouden en up to date houden. Dat kost hen enorm veel geld. Het probleem is echter dat het niet de bedrijven zijn die bij dit concept tot actie moeten worden aangezet, maar consumenten. Zij moeten immers en masse een virtueel adres gaan gebruiken. Doen ze dat niet, dan moeten bedrijven en posterijen straks met twee systemen door elkaar gaan werken. Dat wordt een dubbel drama.

 

De achilleshiel is mijns inziens echter dat de consument er nauwelijks iets aan zal hebben. Rompslomp met verhuiskaarten hebben ze immers toch wel, want vrienden en kennissen zullen gewoon moeten worden geïnformeerd over het nieuwe woonadres.TPG biedt nu al een gestroomlijnde Verhuisbericht waarmee in één keer een hele trits banken, verzekeraars geïnformeerd worden dus uiteindelijk gaat het voor de consument op dit moment alleen nog maar om een paar kleinere bedrijven en instanties. De voorgestelde oplossing geldt dus voor een marginaal probleem.

 

Bij het voorgestelde concept kunnen bedrijven en organisaties tegen betaling gebruik maken van de centrale database. Dat zal hoe dan ook voor een aanzienlijk aantal organisaties te duur zijn. Denk aan tal van verenigingen, abonnementen bij kleine uitgevers, bedrijven die een klein dus vrij makkelijk bij te houden adressenbestand hebben etc. Dat betekent dat zelfs met het nieuwe concept, de consument alsnog tal van organisaties van zijn verhuizing op de hoogte moet stellen. Voor de consument zal het systeem dus allerminst het ei van Columbus zijn. Ik denk dat het eerder beschouwd zal worden als het volgende ideetje om de post ietsjepietsje makkelijker te maken. Voor Privver bleek dat argument niet voldoende.

 

Tel bij dit alles op dat er waarschijnlijk een kostbare landelijke campagne tegenaan gegooid moet worden die mogelijk 7 jaar moet duren, en ik vraag me af of het het allemaal wel waard zou zijn. Bovendien is post al eeuwenlang zo belangrijk in het dagelijks verkeer dat het me sterk lijkt dat dit gat in de markt niet eerder door de posterijen overwogen en onhaalbaar geacht zou zijn.

eBase - Portal voor de internetbranche

• nieuws • internetbureaus • opdrachtgevers • branches • nieuwe websites • gratis vacaturebank •

Link naar reactie
  • 0

Anders Floor, bedankt voor je reactie. Lekker veel diepgang en goede kritiek.

 

Jij begrijpt mij nog niet helemaal als ik het goed lees, je raakt wel diepere problemen die ik zelf nog niet gezien had.

 

1

Het idee is niet dat cosumenten er veel aan hebben maar dat bedrijven kosten kunnen besparen.

 

2

Op de envelop staat een gewoon postadres. Dus de posterijen merken niets van mijn idee. Er hoeft niets dubbel.

 

3

Een bedrijf waarvoor het aantrekkelijk is om gebruik te maken van een virtueel adres moet gelden dat zij 100% van hun klanten gaan bedienen.

Anders moeten zij inderdaad twee systemen onderhouden. Dit kan ook met (in iedergeval enkele van) de eerder genoemde positioneringsmodellen.

 

4

Dit is nieuw en nog niet eerder door mij in ogenschouw genomen. Als een klant "lid" wordt van een bedrijf dat gebruik maakt van een virtueel adres moet de toekenning van een virtueel adres door het bedrijf zelf zeer gemakkelijk mogelijk zijn. Is oplosbaar.

 

5 Kleine bedrijven.

Goed punt. Zeker in relatie tot het belang van consumenten. Zal ik nog eens over nadenken.

 

6.

Een idee werkt niet omdat het vast wel eens door iemand anders bedacht is en verworpen. Hierover denk ik het volgende. Natuurlijk moet je altijd veel realiteitszin hebben tov ideeen maar je mag natuurlijk niet zomaar zeggen "omdat het er niet is zal het wel niet werken". Daarmee kan je elk idee verwerpen. Bedrijven zijn natuurlijk bezig met het maken van business en dit idee kan te ver van hun core of bu-strategie af liggen en daarom geen focus of draagvlak krijgen. Daarom hoeft het idee nog niet onrealiseerbaar te zijn in termen van winstgevendheid. Ik heb het zelf natuurlijk wel altijd als zeer verdacht gevonden dat het niet bestaat en dat is ook mede de aanleiding om het hier te posten.

 

Even wat meer achtegrond. Het was zomaar een idee, enkele jaren geleden en niet ingegeven door recente ervaringen. Ik heb mij altijd al gerealiseerd dat het moeilijk (zo niet onmogelijk) te realiseren valt. Omdat het toch vrij complex is, is het niet zo dat je even een BU-case en model opzet. Overigens ben ik nooit van plan geweest om het uit te gaan voeren maar vind ik het gewoon leuk om het idee nogmaals te bespreken op dit voor mij nieuwe forum. Nadenken over bedrijfsideeen blijft boeiend niet?

 

PS Ik hoop dat het bovenstaande nog te lezen is. Heb mijn diner inmiddels op evenals een halve fles wijn.

 

 

 

 

Link naar reactie
  • 0

 

Het is ook leuke materie. Doch denk dat je niet nog eens een database moet gaan willen opzetten, en database beheer lijkt eenvoudige materie maar is het niet.

 

Bedrijven die het probleem echt inzien en ook echt kosten kunnen besparen door de juiste adressen te gebruiken, maken inmiddels gebruik van flink wat mogelijkheden. Neem alleen al de webservices die momenteel beschikbaar zijn. Die kijken uiteindelijk allemaal naar één bestand. Die van de TPG post, daar worden de adressen en de verhuizingen uiteindelijk best nauwkeurig in bijgehouden.

 

 

Ook voor kleinere bedrijven komt deze data steeds toegankelijker door integratie oplossingen in applicaties aan te bieden.

 

Mijn visie is dus...ga niet nog eens een database opzetten, maar bedenk oplossingen waarmee bedrijven slimmer gebruik kan maken van de reeds aanwezige databases.

 

Perry

En dat allemaal zonder mijn eigen diensten te promoten :-)

 

 

Link naar reactie
  • 0

Dag Perry.

 

Databases zijn niet eenvoudig.

Ik vraag mij af of TPG een database heeft die hiervoor geschikt is. De NAW problematiek is namelijk zeer complex en elk bedrijf lost alleen zijn probleem op.

 

Ik denk even. Wat de TPG doet is brieven bezorgen. Ik zet het adres erop.

Zij hebben een apparaat dat automatisch de postcode en het huisnummer leest en dit door een barcode vervangt. Deze data wordt gekoppeld aan een route voor de post in de richting van de bestemming. Zeg maar gooi ik het poststuk in vrachtwagen A of B. Op het einde in het traject gooit de postbode het gewoon op basis van het adres naar binnen.

 

De TPG heeft denk ik geen gegevens opgeslagen over mensen maar alleen over adressen en routes daar naar toe. En hoeven daarom ook geen verhuizingen bij te houden.

 

Anekdote.

Zelf krijg ik als eerste bewoner van mijn woning op een geheel nieuw postadres al ongeveer drie jaar post van Wehkamp op naam van Dhr. van Dam. Soms zelfs pakketjes. Heb zelf nog nooit iets met Wehkamp gedaan en mijn naam is niet van Dam.

 

 

 

 

Link naar reactie
  • 0
Wat de TPG doet is brieven bezorgen. Ik zet het adres erop.

 

En als je mijn oude adres erop zet, plakken zij er een sticker met mijn nieuwe adres overheen. Bij TPG zijn ze niet achterlijk.

 

Neem eens een kijkje op deze website, dit bedrijf completeerd en actualiseerd gegevens van adressen bestanden door bijvoorbeeld adressen in deze bestanden aan te vullen of te wijzigen. 8)

Link naar reactie
  • 0

Databases zijn niet eenvoudig.

Ik vraag mij af of TPG een database heeft die hiervoor geschikt is. De NAW problematiek is namelijk zeer complex en elk bedrijf lost alleen zijn probleem op.

 

Alle direct marketing bedrijven van enige formaat (Wegener DM, Cendris, Experian, Axciom) bieden diensten om adressen correct en schoon te houden. Ook hebben zij al meer dan 20 jaren ervaring op dit gebied. Het lijkt me een schromelijke onderschatting om te stellen dat zij dit wellicht niet kunnen.

 

De TPG heeft denk ik geen gegevens opgeslagen over mensen maar alleen over adressen en routes daar naar toe. En hoeven daarom ook geen verhuizingen bij te houden.

 

Dat is onjuist, TPG heeft de verhuisservice waarmee zij zicht hebben op 75% van de verhuizingen op persoonsniveau in Nederland.

 

Zelf krijg ik als eerste bewoner van mijn woning op een geheel nieuw postadres al ongeveer drie jaar post van Wehkamp op naam van Dhr. van Dam. Soms zelfs pakketjes. Heb zelf nog nooit iets met Wehkamp gedaan en mijn naam is niet van Dam.

 

De kernvraag is: hoe ga jij Wehkamp overtuigen om van jouw diensten gebruik te maken ipv een paar poststukken verkeerd te versturen?

 

(TPG of Cendris is geen opdrachtgever van me btw)

 

Groet,

 

Ronnie

--

Carsulae advisering aan het MKB

http://www.carsulae.nl

Link naar reactie
  • 0

SOFI is niet goed genoeg. Alleen voor 18 jaar en ouder. Nog even lost van een klein neven probleem van de illegalen. Ook zijn kunnen niet identificatie verplichtediensten afnemen als ze een postadres hebben.

 

Dit is niet juist. Iedereen in NL krijgt vanaf zijn geboorte een sofinummer. Dit wordt eenmalig bij de geboorte na aangifte bij de burgelijke stand door de belastingdienst toegezonden. Maar ook naar andere instanties zoals de zorgverzekeraar. Kijk maar eens op de zorgpas van je kind.

 

Kortom de meest volledige database met adresgegevens is in handen van de belastingdienst. Je krijgt hier echter geen toegang toe i.v.m. privacywetgeving. Erger nog , je eigen gegevens worden niet eens opgestuurd maar dien je persoonlijk bij het belastingkantoor op te halen. Ik liep keihard tegen deze regel aan toen de school van mijn kinderen naar hun sofinummers vroeg. Ben door omstandigheden nog niet in het bezit van een zorgpas (foutje van de verzekeraar) en moest dus 40 km reizen om een bewijs met sofinummer persoonlijk bij het belastingkantoor op te halen! Maar ik raak off-topic hoewel die privacy-wetgeving volgens mij ook nog een flinke showstopper kan zijn.

 

 

 

Link naar reactie
  • 0

SOFI is niet goed genoeg. Alleen voor 18 jaar en ouder. Nog even lost van een klein neven probleem van de illegalen. Ook zijn kunnen niet identificatie verplichtediensten afnemen als ze een postadres hebben.

 

Dit is niet juist. Iedereen in NL krijgt vanaf zijn geboorte een sofinummer. Dit wordt eenmalig bij de geboorte na aangifte bij de burgelijke stand door de belastingdienst toegezonden. Maar ook naar andere instanties zoals de zorgverzekeraar. Kijk maar eens op de zorgpas van je kind.

 

Kortom de meest volledige database met adresgegevens is in handen van de belastingdienst. Je krijgt hier echter geen toegang toe i.v.m. privacywetgeving. Erger nog , je eigen gegevens worden niet eens opgestuurd maar dien je persoonlijk bij het belastingkantoor op te halen. Ik liep keihard tegen deze regel aan toen de school van mijn kinderen naar hun sofinummers vroeg. Ben door omstandigheden nog niet in het bezit van een zorgpas (foutje van de verzekeraar) en moest dus 40 km reizen om een bewijs met sofinummer persoonlijk bij het belastingkantoor op te halen! Maar ik raak off-topic hoewel die privacy-wetgeving volgens mij ook nog een flinke showstopper kan zijn

 

 

 

I stand corrected.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    5 leden, 249 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.