• 0

Inschrijven bij KvK

Hallo,

Ik en mijn broer makan samen websites nu nog voor vrienden die eigenbedrijf hebben en ook wat stichtingen.

 

Mijn vraag is of het verstandig is om in te schrijven bij KvK, gezien we beide nog studenten zijn (voor de komende half jaar nog) , en dat we nog niet zo erg veel aanbod hebben.

Wij willen meer klanten krijgen, vooral stichtingen en bedrijven.

 

bedankt.

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

6 antwoorden op deze vraag

  • 0

Hallo Tha Panter,

 

Ik begrijp niet helemaal wat je bedoelt, je weet niet zeker of je wilt inschrijven bij de KvK. Maar toch wil je meer klanten krijgen!!!!

 

Volgens mij is het altijd verstandig om je in te schrijven. Vooral omdat je voor meer bedrijven wil gaan werken. Doe je dit niet, dan ben je ook niet een officieel bedrijf.

 

 

Groeten,

 

Orange

Link naar reactie
  • 0

Hallo,

 

Als ik het goed begrijp, stel jij jezelf de vraag of je het bedrijf moet inschrijven bij de Kamer van Koophandel, zodoende je afzet te kunnen verhogen?

 

Feitelijk gezien klopt dat. Bedrijven doen enkel zaken met andere bedrijven. Zonder inschrijving bij de KvK zul je lastig bedrijven vinden die met je in zee zullen gaan. Wat dat betreft is het geen slechte zet.

 

Wat je je wel moet afvragen, is of de inschrijving daadwerkelijk tot meer klanten zal leiden. Heb je al enkele offerte-aanvragen ontvangen van bedrijven die zijn afgehaakt vanwege het niet-bestaan van jou bedrijf? Met een inschrijving wordt het namelijk niet allemaal opeens rozegeur en maneschijn. Wel krijg je veel meer mogelijkheden. Daarbij denk ik aan verzenden van mailingen aan bedrijven ter dienstaanbod, deelnemen aan bedrijven contactdagen en dergelijken.

 

Vraag jezelf of het de moeite waard is er een bedrijf van te maken, of dat je liever wat freelance blijft ontwerpen.

http://www.adfactor.nl - Sponsored content & display advertising
Link naar reactie
  • 0

Om even een nuancering aan te brengen in hetgeen door mijn voorgangers werd geschreven:

 

Wanneer je werkzaamheden voor derden verricht en je voor deze diensten betaling ontvangt, is de kans groot dat je door de belastingsdienst wordt aangemerkt als ondernemer. Je dient dan ook jouw werkzaamheden onder te brengen in een onderneming/bedrijf. Dit in verband met het afdragen van belasting, etc. Er zijn een aantal richtlijnen welke een keuze uit een van de bestaande ondernemingsvormen oplevert. Hiervoor vind je relevante informatie op www.kvk.nl.

 

Elke onderneming (plus eventuele nevenvestigingen) die een bedrijf uitoefent moet zich binnen een week voor of na vestiging laten inschrijven in het Handelsregister van de Kamer van Koophandel. Deze inschrijving is wettelijk verplicht. Deze verplichting geldt niet voor de zogenaamde vrije beroepsbeoefenaren, zolang dat in de rechtsvorm van een eenmanszaak of maatschap gebeurt (voor VOF, CV en BV is inschrijving altijd verplicht).

 

In het verkeer met andere ondernemingen zul je wellicht merken dat alle gerenomeerde bedrijven een KvK-nummer hebben. Wanneer een bedrijf dit niet heeft dan is het heel goed mogelijk dat je te maken krijgt met een ongeregistreerde onderneming. Dit betekent lang niet altijd dat het om oplichting of iets dergelijks gaat. Voor vrije beroepen (denk bv. aan tandartsen en advocaten) bestaat namelijk geen verplichting de onderneming te registreren bij de KvK. Sterker nog: deze vrije beroepen worden dikwijls ondergebracht in een maatschap en het is niet eens mogelijk een maatschap te registreren, de KVK registreert namelijk bedrijven en niet beroepsbeoefenaars.

 

Tevens is het van belang om bij de belastingdienst een BTW-nummer aan te vragen: www.belastingdienst.nl en een EDM (eerstedagmelding) te doen voor alle in de onderneming werkzame personen.

 

Voor de opgave van de gegevens moet gebruik worden gemaakt van formulieren die gratis bij de Kamer van Koophandel te verkrijgen zijn. Hierop worden gegevens ingevuld als naam, doel, vestigingsplaats van de onderneming, eigenaar(s), vennoten, commissarissen, etc.

 

Edit admin - SPAM verwijdert

 

Link naar reactie
  • 0
starten en vragen om info kost nog niets!

 

En de jaarlijkse bijdrage aan het KvK.dan .......of ben ik de enige in Nederland die dat jaarlijks moet betalen.

 

Wil je serieus genomen worden door instellingen en bedrijven is inschrijving wel echt nodig. Anders blijf je slechts dat bedrijfje dat op de zolderkamer iets in elkaar knutseld en dat komt je geloofwaardigheid niet echt ten goede.

 

 

"The Best Way To Predict The Future Is To Invent It"

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    5 leden, 235 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.