• 0

Webwinkel in kantoorartikelen

Ik ben onlangs in het bezit gekomen van een zeer geschikt domein om

een webwinkel te starten in kantoorartikelen. Hierbij heb ik me wat verdiept in de concurrentie en ben tot de conclusie gekomen dat er toch een redelijke investering nodig is om een dergelijk webwinkel op te starten.

 

Concurrenten zijn veelal aangesloten bij een netwerk waarbij de webwinkel rechtstreeks in verbinding staat met de leveranciers van kantoorartikelen. Prijzen en productomschrijvingen worden zo automatisch toegevoegd en uptodate gehouden. Bovendien worden de bestellingen direct verwerkt bij de leverancier en verzonden naar de klant. Naar mijn mening is het zinloos om door te gaan met een webwinkel zonder gebruik te maken van deze technologieen. Echter, hier hangt vanzelfsprekend wel een prijskaartje aan, net als de nodige reclame die gemaakt zou moeten gaan woorden, (google e.d.).

 

Zijn er misschien mensen die mij hiermee zouden kunnen verder helpen??

 

Gr. Johan

mail: JohanPok@hotmail.com

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

10 antwoorden op deze vraag

  • 0
Ik ben onlangs in het bezit gekomen van een zeer geschikt domein om

een webwinkel te starten in kantoorartikelen. Hierbij heb ik me wat verdiept in de concurrentie en ben tot de conclusie gekomen dat er toch een redelijke investering nodig is om een dergelijk webwinkel op te starten.

 

Heb je dat onderzoek voor- of nadat je in het bezit kwam van deze zeer geschikte domeinnaam gedaan?

 

Zijn er misschien mensen die mij hiermee zouden kunnen verder helpen??

 

In welke vorm zoek je nu hulp? Geld, leveranciers, ontwikkelaars, etc.

Link naar reactie
  • 0

Ik heb nadat ik de domeinnaam heb gekocht me pas verdiept in concurrentie, aangezien voorheen nog niet het idee heb gehad een webwinkel specifiek in kantoorartikelen te beginnen.

 

Ik zoek voornamelijk hulp in financien, nu een geautomatiseerde systeem en de verzending van producten door de leverancier behoorlijk tijdbesparend zijn, waardoor ik verwacht dat het meeste werk aan de webwinkel door een persoon gedaan kan worden. Het beheer van de pagina en het bijhouden zou ik graag willen doen. Mijn knelpunt ligt in het feit dat ik studerend ben en dat ik jammer genoeg onvoldoende middelen heb de webwinkel te starten, allthans op een professionele manier.

Link naar reactie
  • 0

Het is één aanpak. Ik bedoel, als je hotels.nl had gehad was je nu spekkoper. Als ik een hotel wil boeken, toets ik automatisch hotel.nl of hotels.nl etc. Als ik Donaldducksokken zou zoeken, dan zou ik het liefst donaldducksokken.nl toetsen.... need I say more? M.a.w. een goede domeinnaam kan een goede start zijn. Uiteindelijk gaat het om je eigen doorzettingsvermogen en of je in staat bent om je voldoende te onderscheiden.... Wil je je domeinnaam met ons delen?

Link naar reactie
  • 0
een goede domeinnaam kan een goede start zijn

 

Daar gaat het ook niet om.

 

Het gaat om het feit dat Johan, omdat hij een unieke of zeer interessante domeinnaam op de kop heeft weten te tikken bij zichzelf denkt:

 

"Goh, laat ik eens een webshop in kantoorartiekelen beginne, mhhh, misschien handig om even een beetje martonderzoek te doen, jemig wat zijn er veel aanbieders."

 

Omdat ik eigenaar ben van paperclip.at ga ik nu ook niet kijken of er een markt is voor paperclips hier in Oostenrijk om er dan achterkom dat er al heel veel paperclips verkocht worden, de aanschaf was "met voorbedachte rade" om het maar zo te zeggen.

 

Natuurlijk is het super als Johan zich weet op te boksen tegen de Overtooms, Vikings, Reprints, enz.

Link naar reactie
  • 0

Het is echt niet ongewoon om als je een domeintje goedkoop tegen komt deze te registreren hoor... Dat je daarna gaat kijken wat het potentieel is al helemaal niet.

 

Ontopic: Kan je niet iets unieks doen in die markt?

Bezoekhetziekenhuis.nl: Eenvoudig bezoeken plannen aan de patiënt en communiceren met patiënt, familie en vrienden. ! Maak een account aan als een familielid in het ziekenhuis ligt en je kunt gezamenlijk de bezoektijden inplannen.

Link naar reactie
  • 0

Je zou natuurlijk ook de "andere" webwinkels met elkaar kunnen vergelijken op je site. Heb je vooralsnog geen echt grote investeringen nodig. Kost wel wat tijd.

 

Hierbij wellicht afspraken maken met deze sites over een maandelijkse aanbieding of commissie over verkopen via jouw site.

 

Als een soort "Bellen.com" maar dan voor kantoorartiekelen.

 

Kun je daarnaast alsnog in de loop der tijd je eigen spullen verkopen.

 

Just a thought.

Link naar reactie
  • 0

Je zou zelfs in het begin alleen maar links kunnen publiceren die forwarden naar andere pagina's. Kantoorartikelen.nl is al bezet zie ik, wat voor mij althans de eerste keuze zou zijn... Ik denk bovendien dat .nl eerder gezocht wordt dan .com met een .nl domeinnaam ervoor.

Link naar reactie
  • 0

Als het echt zo'n goed domein is zou zelfs een simpel Sedo pagina of een affiliate systeem van een kantoorproducten winkel al genoeg moeten zijn voor een leuke winst. Hoeveel traffic zit er op het domein?

Bezoekhetziekenhuis.nl: Eenvoudig bezoeken plannen aan de patiënt en communiceren met patiënt, familie en vrienden. ! Maak een account aan als een familielid in het ziekenhuis ligt en je kunt gezamenlijk de bezoektijden inplannen.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    10 leden, 284 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.