• 0

How to handle the whip?

Aanbevolen berichten

3 antwoorden op deze vraag

  • 0

Interessante vraag. Moeilijke zaak overigens. Partners zwepen heeft bijna geen nut. Ik weet inmiddels wel een paar methoden die niet werken en er zijn een aantal zaken die ik nastreef in de omgangsvormen met mijn partners:

 

A: Heb je een probleem met een persoon, spreek diegene er dan op aan en ga "het"probleem niet met anderen bespreken.

 

B: Wil je iemand aanspreken op zijn gedrag c.q. bijdrage aan de onderneming, probeer dan ten alle tijden het woord JIJ en vergelijkingen te vermijden. "Jamaar jij" is een dodelijke opening voor een goed gesprek. Praat over jezelf. Wat jij doet en wat jij minder prettig vindt. Het is een methode voor conflictbeheersing binnen relaties, maar het werkt prima.

 

Een voorbeeld: "Ik moet hier al het werk doen en jij doet niks" het antwoord zal altijd zijn: "Jamaar jij" of "Jamaar ik". Je kunt ook beginnen met een probleem aan de orde te stellen. "Ik heb de laatste tijd het gevoel dat ik steeds meer werk om mijn bordje krijg en ik krijg het niet meer af. Als dat zo door gaat, ben ik bang dat ik het niet meer trek. Wat kunnen we hier aan doen?". De manier waarop het probleem wordt aangekaart maakt echt een heel groot verschil.

 

C: Spiegel het ongewenste gedrag van anderen. Onder het motto; "wat u niet wil dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet".

 

D: Het werkt heel prettig om in de werkomgeving "huiselijke" normen en waarden te hanteren. Je moet je partners in een "zakelijke" relatie met hetzelfde respect behandelen als in een "persoonlijke" relatie.

 

E: Vermijd afrekengedrach. Mensen die andere mensen laten vallen omdat zij dat ook doen of niet hun best doen of zich anders gedragen. Afkatten, tegenwerken en negeren moeten DIRECT de kop in worden gedrukt. Het is desastreus voor het functioneren van je organisatie.

 

F: NLP werkt ook. Als iedereen moe is, niet gaan katten, maar iets leuks verzinnen. De blije vogel uithangen of zo. Zorg voor herrie of opwinding, alles prima, als het collectieve humeur maar beter wordt.

 

Den ik weet niet op dit een antwoord op je vraag was, maar omgangsvormen binnen partnerships zijn erg belangrijk. Moet je goed over nadenken en voorzichtig mee omgaan.

 

Grote groeten,

Nils

Heeft mijn antwoord je goed geholpen? Dan is een reusje nooit weg.

 

contact: www.dewitte.org | Innovation + Business + Finance

Link naar reactie
  • 0

Yep, mooi antwoord.

 

 

Meer met het oog op de werknemers.

Een van mijn eigen adviseurs zegt altijd tegen me: "Dennis, liever iemand ontslaan en drie maanden oprot geld meegeven dan iemand drie maanden aanhouden en dan moeten ontslaan (en dus eigenlijk zes maanden kosten hebben)."

 

Wat vinden jullie van dit advies en hoe zou je het aanpakken? (Achteraf gezien voor mijn eigen bedrijf had ik een aantal mensen graag direct ontslagen)

HL-er van het eerste uur (& proud of it)

follow me on twitter http://www.twitter.com/dhettema

fuk spelvouten

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    4 leden, 175 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.