• 0

Wat vinden jullie van mijn website?

Hallo,

 

1 oktober ben ik begonnen met een bedrijfje. Om de opstartkosten zoveel mogelijk te drukken heb ik zelf een website gebouwd. Ik realiseer me dat de pro's het zeker beter kunnen, maar dat zit er op het moment nog even niet aan. :P

Als ik kennissen, familie en relaties vraag naar hun mening over de site, vinden ze het allemaal netjes en knap gedaan etc. Maar wat is de waarde van hun mening. Uiteindelijk gaat het er alleen om of een potentiële klant ertoe aangezet wordt om contact met mij optenemen.

 

Persoonlijk vindt ik het belangrijk om het simpel doch duidelijk te houden.

 

Graag zou ik wat kritische meningen horen.

 

Bij voorbaad dank,

 

Wouter

www.valk-sfc.nl

 

[titel aangepast - mod]

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

Ziet er simpel en doeltreffend uit.

 

1 opmerking: de 1e zin op je homepage is

 

'Valk S&FC is een jong bedrijf wat zich bezighoud met het keuren en installeren van brandblusmiddelen en noodverlichting'

 

bezighoud is met dt.

 

Ik zou zelf iets schrijven als: "Valk S&FC keurt, installeert en verkoopt brandblusmiddelen en noodverlichting." Dat het bedrijf jong is, is niet relevant en misschien zelfs contraproductief ('zijn ze wel betrouwbaar, die jonkies?')

 

Succes!

r.i.p. Fred Wiersma | IN MEMORIAM

Link naar reactie
  • 0

De navigatielinks zijn niet meer te zien als ik op een andere pagina dan de homepage ben. Nu kun je niet meer van "links" naar "actie" zonder dat je eerst naar home moet. Verder heb je bovenaan je pagina ook links maar niet allemaal. Ik zou het een of het ander doen.

 

De homepage bevat dezelfde content als de nieuwspagina.

 

Ik zou bij mijn links niet alleen plaatjes zetten maar ook een kleine beschrijving waaruit ik kan opmaken waar ik terecht kom als ik er op klik.

 

Succes

 

Http://www.systeembeheer-utrecht.nl Systeembeheer voor het MKB.
Link naar reactie
  • 0

Hai Wouter,

 

Voor algemene sitechecks bestaat al een jaar of 4 een goede Nederlandse site waar je je gratis voor in kunt schrijven en je site gratis kunt laten beoordelen: http://www.sitechecks.nl

Er staan momenteel bijna 6000 ruim 3500 sitechecks in die een kleine 25.000 beoordelingen hebben gekregen.

 

Als je meer wilt weten van je site van de HigherLevel-aars, dan vragen we je meer informatie te geven over je :

 

- doelgroep

- doelen

- positie binnen het marketing/communicatieplan van de onderneming

- achtergrond (waarom is voor de huidige site/vormgeving/indeling gekozen)?

 

De reden waarom we dit doen, is dat we overspoeld werden door sitecheck-vragen. Daar zijn we hier gewoon minder goed voor.

 

Beter zijn we hier voor lastiger vragen over de effectiviteit van je website

("is de conversie wel goed, wat doe ik daarmee verkeerd ?", "is mijn betalingssysteem wel veilig genoeg ?","Wie heeft ervaring met Ideal ?"

- dat soort vragen)

Link naar reactie
  • 0

Allereerst bedankt voor jullie reacties.

 

Ik heb inderdaad eerst op sitecheck.nl gekenen, maar daar wordt naar mijn mening teveel ingegaan op het technische vlak inplaats van ofdat de site een doelgroep aanspreekt.

 

Gezien mijn doelgroep ondernemers zijn, hoor ik graag de mening van deze ondernemers. Die tellen mij zwaarder dan de mening van een computerexpert die puur naar de techniek kijkt.

 

Uit ervaring en onderzoek blijkt dat de gemiddelde ondernemer pas aan brandbeveiliging denkt op t moment dat ze erop gewezen worden door brandweer, verzekering, arbodienst of een brand in de directe omgeving, vaak moet het daarna dan ook snel geregeld worden.

Internet is in die gevallen een vaak gebruikt middel.

De eerste ondernemer die in een hoera stemming raakt als hij/zij geld uit moet geven aan brandbeveiliging, moet nog geboren worden.

Dus mijn doel is om op een simpele, snelle en transparante wijze te operenen.

Natuurlijk blijft de site een hulpmiddel en zullen de meeste contacten gelegd moeten worden door de baan op te gaan.

 

Nogmaals, ik waardeer elke reactie.

 

Groet Wouter

 

Ps:Als de admins deze topic niet passend in dit forum vinden heb ik daar alle begrip voor, maar ik hoop dat ie nog even mag blijven staan 8)

Link naar reactie
  • 0

 

Persoonlijk vindt ik het belangrijk om het simpel doch duidelijk te houden.

 

 

Simpel betreft een site is dat mensen snel en eenvoudig vinden op je site wat ze zoeken. Geldt denk ik voornamelijk bij ondernemers die toch al " zo weinig tijd" hebben en helemaal voor iets wat ze geld kost.

Dit gaat al mis bij het gebruiken van 2 navigatie menus. Voeg Producten en Diensten toe aan de andere knoppen of andersom maar iig dat er maar 1 nav menu is. Waarom verandert de naam van Producten in Up? Niet doen, kan onduidelijkheid zorgen.

 

Als je doorlinkt naar een andere site (bv arbode) die site openen in een andere pagina. Je hebt nml een bezoeker op je site en daar moet je hem zien te houden dus niet openen in het huidige venster.

 

Schrijf ook bij de Links wat voor bedrijven het zijn en waarom je ze linkt. Waarom moet de bezoeker naar die site gaan?

 

Naast deze positieve kritiek ga ik wel zeggen dat het ontwerp niet echt professionaliteit uitstraalt maar das mijn mening. Tegenwoordig is een site voor veel mensen een 1e indruk die ze krijgen van een bedrijf. Als ik een zelfstandige zou zijn, zou ik niet voor jou als partij kiezen mede door de uitstraling van de site. Maar nogmaals, dit is mijn mening.

 

Succes ermee.

Link naar reactie
  • 0

Beste Wouter,

 

Ik heb je website bekeken en ik vind hem te "simpel" voor een bedrijf. Je kunt inderdaad zien dat je hetzelf hebt gedaan. Je geeft al aan dat je budget het niet toe laat om een website te laten bouwen. Mijn vraag is dan of je géén enkel budget hebt.

 

Als je een bedrijf begint is de website HET visitekaartje van je bedrijf naar mijn mening. Het is dus ook niet goed om een website vaak te veranderen. Verder vind ik de kleur keuze niet mooi, maar dat is persoonlijk natuurlijk. Voor een zakelijke website is het van belang dat deze "rustig" overkomt en voldoende informatie bevat. Ik mis bijvoorbeeld bij je contactgegevens o.a. KvK, bankgegevens, btw-nummer

 

Mocht je vrijblijvend advies nodig hebben, voel je je dan vrij om een e-mail of pm te sturen.

 

Met vriendelijke groet,

Ruud Menting

Link naar reactie
  • 0

Twee punten in aanvulling van dhr. Menting, als ik zo vrij mag zijn:

 

a- de website zou ik inderdaad ook zsm een meer professionele uitstraling gaan laten geven. Dit kan door velen gedaan worden voor niet al te veel geld. Wacht dus inderdaad niet langer en doe het snel.

 

b- bij contact is het geenszins gebruikelijk om zaken als KvK en BTW nummers te vermelden in tegenstelling tot een vermelding op briefpapier, waar dit zelfs verplicht is.

 

Vragen? Mail gerust!

 

Succes met de zaak!

Dino Sinanovic

Link naar reactie
  • 0
Gast Verwijderd account

Hoi Wouter, het ziet er goed uit. De meeste mensen "flitsen" over de sites dus je moet zorgen dat er wat meer kleur in komt. Persoonlijk zou ik voor een andere lettertype kiezen. Er zijn trouwens een groot aantal providers waarbij je zelf, met sjablonen van de provider, een webpagina kunt maken. Voor de kosten hoef je het niet te laten, die bedragen ongeveer € 7 tot € 10 per maand.

De vermelding van jouw KvK nummer op de webpagina is trouwens wel verplicht.

 

Succes met de onderneming.

 

Rob

Link naar reactie
  • 0

@ Dino

 

Qua contactgegevens komt het voor de meeste mensen "vertrouwend" over als je de dingen vermeldt die ik opsomde. Als ik zaken wil gaan doen met een nieuwe potentiële klant is voor mij één van de 1e dingen waar ik naar kijk of de KvK nummer erbij staat. Staat die er niet bij dan komt het bij mij raar over, en moet ik eerst gaan zoeken of het bedrijf wel een bedrijf is.

 

Met vriendelijke groet,

Ruud Menting.

Link naar reactie
  • 0

Krijg niet direct het idee bij het zien van de website dat het om een zeer professioneel bedrijf gaat.

 

Om een paar verbeter punten te noemen:

 

- de beginpagina zou een soort korte samenvatting moeten zijn voor de website, de aandacht moeten trekken en uitnodigen tot verder lezen.

 

- De twee logo's van je leveranciers staan erg groot en duidelijk in beeld (en staan ook al bij links), kun je deze ruimte niet beter gebruiker om een nette afbeelding te plaatsen en te informeren over je eigen bedrijf

 

- Waarom 2 menu's topmenu en linkermenu en 2x een Home knop ? beetje veel van het goede ... ook typisch dat het lettertype van het menu kleiner is dan de teksten (denk dat het lettertype van de teksten kleiner mag)

 

- In sommige pagina's moet erg veel gescrolled worden, komt ook mede omdat je boven je banner meer dan een cm witruimte hebt, verder in lange teksten met tussenkopjes/links werken

 

- bij links (bijv. naar leveranciers) deze in een nieuw venster openen, i.p.v. dat mensen meteen je website kwijt zijn

 

- zou als klant zijnde denk ik referenties willen zien naar klanten voor wie (jullie?) eerder werk geleverd hebben

 

- contact scherm is erg mager, misschien extra foto van het team, routebeschrijving, KVK nummer etc.

 

Etc. denk dat het inschakelen van een webdesigner geen overbodige luxe is.

 

Ik hoop je hiermee een stapje verder op weg geholpen te hebben, suc6 met je bedrijf en website.

 

Link naar reactie
  • 0

Hallo Wouter,

 

Ik zal m'n ongezouten mening maar even laten vliegen en je zult wel lezen waarom.

 

bij contact is het geenszins gebruikelijk om zaken als KvK en BTW nummers te vermelden in tegenstelling tot een vermelding op briefpapier, waar dit zelfs verplicht is.

 

Als je jezelf als ondernemer zijnde een beetje respecteerd dan staan deze gegevens gewoon op je website, verplicht of niet.

 

Er zijn trouwens een groot aantal providers waarbij je zelf, met sjablonen van de provider, een webpagina kunt maken.

 

El Cheapo is niet altijd de oplossing, maar een + want het is volgens mij idd verplicht je kvk nr. te vermelden, al kon ik de tekst niet zo gauw vinden.

 

Anyways,

 

Het is niet dat iedereen er een beetje moe van wordt sites te bekijken of ze wel of niet gelikt uit zien, hoe mooi ze zijn, of het "interessant is", etc. Het geeft een heleboel mensen natuurlijk wel weer de kick om te kunnen "zeiken" op een klein pitje.

 

Niemand durft te zeggen dat je site er slecht uit ziet, je menu's niet goed functioneren, je foto's erbarmelijk slecht van kwaliteit zijn, er vanalles schort aan de navigatie,

 

Nee : "Neem een goedkoop templateje." of "Neem contact met me op, misschien kan ik wat voor je betekenen"

 

 

Only 2 more bottles of beer left, time to end this.

Link naar reactie
  • 0

bij contact is het geenszins gebruikelijk om zaken als KvK en BTW nummers te vermelden in tegenstelling tot een vermelding op briefpapier, waar dit zelfs verplicht is.

 

Als je jezelf als ondernemer zijnde een beetje respecteerd dan staan deze gegevens gewoon op je website, verplicht of niet.

 

 

Het KvK nummer op je site vermelden is wel verplicht, alhoewel veel ondernemers dit niet weten.

 

Groet

 

Rob

Link naar reactie
  • 0

Ik vind je site opzicht simpel, doeltreffend en duidelijk. Geen overbodige zaken. De schuivende balk is een beetje outdated en je zou de tekst op je site iets beter onder kunnen verdelen. De logo's die je nu op de homepage hebt kun je misschien in je navigatie aan de linkerkant neerzetten (iets minder prominent)

Goed om te zien dat je "actie"ook daadwerkelijk een nu lopende actie is.

 

Wel handig is het om metatags en een pagina titel op je site te zetten en misschien na te denken over een iets kleiner lettertype enz.

 

Veel succes!

Link naar reactie
  • 0

Na een korte check wil ik hier mijn tips geven.

Ik zou vooral de plaatjes, maar ook letterype wat kleiner maken, zodat er meer ruimte overblijft op het scherm om lange berichten te laten zien.

 

Toch vraag ik me serieus af of het inderdaad niet nu al beter is om klein beetje te investeren en het te laten doen. Dit hoeft niet altijd veel te kosten. Een eenmalige investering die je bedrijf vanaf begin af aan al een professionele uitstraling geven. In dit internettijdperk is je website HET visitekaartje van je bedrijf. Denk er nog eens goed over na.

Webdeveloper, Electrical Engineering, Prototype builder, Kickstarter

www.spruce.nl | www.twitter.com/spruceNL

Link naar reactie
  • 0

Het is bekend (onderzocht) dat een goed design meteen vertrouwen wekt. En vertrouwen betekent dat mensen je eerder hun euro's zullen 'toevertrouwen', helemaal in jouw branche lijkt me dat relevant. Dat is dus een commerciële afweging die je kan maken om je website alsnog professioneel op te tuigen. Anderzijds kan dit voor jouw branche genoeg zijn, en verwachten je klanten niet anders.

 

Wat ik me ook afvraag hoe goed die deal is van gratis 2 optische rookmelders bij een 3-jarig contract. Ik weet niet of die rookmelders een duur cadeautje zijn, ik vind 3 jaar een contract aangaan nogal wat namelijk dus ik heb geen idee wat voor incentive je geeft. Ik vind dat product ook niet terug tussen je producten dus ik kan (mocht ik daar al energie in willen steken) ook niet achterhalen wat dat voor incentive is.

Als ze 10 euro per stuk kosten en een 3-jarig contract is goed voor 10.000 euro dan ben ik misschien zelfs wel beledigd, als potentiële klant. Zijn die rookmelders 300 euro per stuk en kost een 3-jarig contract 1000 euro dan is het een heel ander verhaal.

 

Link naar reactie
  • 0

Voor een zelfgebouwde site is het lang niet slecht, genoeg bedrijven die het aanzienlijk slechter doen.

 

Een paar losse tips:

 

- let op de proporties, het logo is nu nogal een lap, en nog een forse marge erboven ook

 

- wees consequent met lettertypes, grootte en regelafstand

 

- navigatie met 'up'/producten/diensten komt op mij verwarrend over

 

- probeer het assortiment in je eigen site te verwerken ipv door te linken naar een leverancier - dat staat een stuk professioneler.

Link naar reactie
  • 0

Bedankt voor de vele reacties. Heb er veel van geleerd.

 

Ik heb inmiddels de site aangepast. Naar mijn mening met een profesionelere uitstraling. Alleen zal de achtergrondfoto met logo nog aangepast worden naar een thema wat beter bij mijn activiteiten past.

(ben nog op zoek met mn fototoestel :P)

 

En Annedien, je hebt inderdaad gelijk dat de actie wat verwarring kan veroorzaken, maar gezien de gemiddelde klant +/-4 eenheden te keuren heeft á 12,50 per jaar en de rookmelders een adviesprijs hebben van 29,95 per 2, lijkt me dit een aantrekkelijk aanbod.

Maar inderdaad dit komt niet erg duidelijk naar voren, wordt aangepast :)

 

Grtz wouter

Link naar reactie
  • 0

Wouter,

 

De eerste versie heb ik niet gezien dus ik kan alleen commentaar geven op hoe de site er nu uitziet.

Over het algemeen vind ik hem er netjes uitzien, maar als je dan doorklikt via je links pagina naar andere sites zien die er toch wel beter uit.

 

Wat algemene zaken over de opbouw:

- Er zit erg veel witruimte tussen het linkermenu en de teksten

- Het menu onderaan herhalen is overbodig

- De koppen eindigen allemaal met ... die puntjes weghalen

- Let op de titels van je pagina's! De eerste pagina heet Home en zo zal je site ook in Google komen te staan. Gebruik voor de eerste pagina de naam van je bedrijf en voor de overige beschrijvende titels zoals Nieuws over brandbeveiliging.

 

Veel succes!

 

Ronald Pijpers

Intertron

Link naar reactie
  • 0

Wouter, ik zal je ook proberen advies te geven en ik hoop dat je er iets mee kunt/doet.

 

Begin pagina

 

1. Focal point -->wat is de eye catcher? waar kijkt iedereen naar? wat wil jij dat iedereen ziet? Denk aan bijvoorbeeld je sterkste punt van je bedrijf. Nu is het een logo die weinig zegt of Welkom...

Wil je dat je site effectief is dan moet je een goede focal point maken want die is er naar mijn mening nu niet. Trouwens veel websites hebben dit niet en daarom ga jij je hiermee onderscheiden.

 

2. Contrast --> wat wil je eruit laten springen? Dat jij de beste brandbeveiliging levert en dat moet iedereen zien. Maak daarom "Brandbeveiliging op maat" eens een stuk dikker (hou het wel professioneel) en haal dat bij welkom weg.

 

3. Margin --> jij hebt margin maar die is misschien wel erg groot? en om dat zwart te maken vind ik persoonlijk wel zeer sterk want daardoor versterk je het beeld op het witte vlak --> waar de belangrijke informatie staat.

 

4. Simplicity --> Professioneel en zakelijk is vaak simpel. Dat heb je zeer goed gedaan.

 

5. Concentrated --> je website is geconcentreerd en dat is goed. Door het zwart aan de buitenkant weet je dit zeer goed te realiseren.

 

6. Structure --> Je hebt een goede en simpele structuur ingebouwd perfect.

 

Zo zijn er denk ik nog wel een aantal factoren maar dit zijn de belangrijkste.

 

Wat ik denk dat je website nog mist.

 

Een boodschap. Welke boodschap wil je verzenden met je website? Probeer eens een pakkende slogan te maken (bovenaan). Daarna je logo met dat plaatje die er nu staat. Hierna een welkom, met daarnaast iets waarom juist jouw bedrijf gekozen moet worden. Wat bied je aan? Waarom ben jij uniek? Ik denk dat een deel van de tekst die je op de site hebt staan hier wel voor gebruikt kan worden (2 van de 4 punten) dus breid het een beetje uit 2 a 3 nieuwe punten. En nieuws. Nieuws over jouw bedrijf is altijd goed, mits het up to date is.

 

Conclusie: verstuur een boodschap met die begin pagina, geef je website body! Het ziet er best goed uit, je bent er al bijna.

 

Succes

 

Edwin

Link naar reactie
  • 0

Vandaag is mijn site online gegaan: www.spruce.nl

Zonder echte bedoelingen om hiermee reclame te maken op dit forum, ben ik geïnteresseerd in jullie kritische mening over mijn website.

 

Alvast bedankt voor al jullie beoordelingen.

Webdeveloper, Electrical Engineering, Prototype builder, Kickstarter

www.spruce.nl | www.twitter.com/spruceNL

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    5 leden, 263 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.