• 0

VOF partner en aansprakelijkheid in eenmanszaak partner

Alle vele berichten doorzocht maar tot nu toe geen antwoord kunnen vinden op volgende vraag:

 

VOF partner heeft ook nog een eenmanszaak. Stel dat eenmanszaak failliet gaat: Ben ik als andere partner in de VOF dan ook nog betrokken bij schulden uit de eenmanszaak? VOF draait goed.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

2 antwoorden op deze vraag

  • 0

De partners in een VOF zijn HOOFDELIJK aansprakelijk voor al hun doen en laten. Dit is het zelfde als in een eenmanszaak.

Dus inderdaad als de eenmanszaak of de persoon in kwestie failliet gaat, dan heeft dat effect op de VOF.

Sterker nog als de curator geld ziet in de VOF dan zal hij dat ook daar gaan halen. Jij zult dan je eventuele geld met een prive rechtszaak weer terug moeten zien te krijgen van je vennoot!

 

 

Succes

 

Rick

Link naar reactie
  • 0

Volgens mij ligt dit iets genuanceerder, er is namelijk sprake van een gescheiden vermogen.

 

Dit betekent dat wanneer jouw partner zakelijke (of prive) schuldeisers heeft zijn vermogen in de VOF niet direct aangesproken kan worden. Er is dus wel sprake van enige bescherming.

 

In dit topic is daar meer over geschreven:

Aansprakelijkheid V.O.F naast eenmanszaak

 

Ik doe deze daarom op slot.

Overzichtelijke website statistieken van ICStats, Visitor Engagement praktisch toepasbaar!

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 263 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.