• 0

Bedrijf kan niet werken met 20 milieuwetten

In Memoriam
Retired Mod     11,3k 479

Alle milieu- en natuurwetten moeten worden samengevoegd tot één wet, stelt jurist Gustaaf Biezeveld in het proefschrift dat hij deze week verdedigt. Het wordt hoog tijd dat daar nu eindelijk eens werk van wordt gemaakt.

Meer dan twintig milieu- en natuurwetten zijn er. Daar valt voor bedrijven niet mee te werken, vindt jurist Gustaaf Biezeveld, die deze week zijn proefschrift over duurzame milieuwetgeving verdedigt aan de Universiteit van Tilburg. Biezeveld stelt voor al die wetten te bundelen in één samenhangende milieu- en natuurwet. De wetgever zou daarbij moeten uitgaan van de economische en maatschappelijke werkelijkheid. Want ondernemers denken niet in termen van lozingen per inrichting.

 

 

Netwerken: Het gaat er niet om wie je bent, maar wie je kent !

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

1 antwoord op deze vraag

  • 0

Dat zou uiteraard mooi zijn als dat kan. Dat wordt dan wel een monster van een wet. Ik vraag me af of dat daadwerkelijk degene die er mee te maken hebben (bedrijven, overheidsinstellingen of particulieren) daar ook mee gediend zijn. Ik zie niet in dat bijvoorbeeld het strafrecht in 1 grote wet moet worden ondergebracht, zodat iedereen precies wat hij/zij wel en niet mag doen.

 

Gelukkig zegt dezelfde persoon ook dat het bestuur, uitvoering en controle van de milieuwetten vooral als één instantie moet gaan werken. Dat lijkt mij veel belangrijker. Een bedrijf heeft maar met 1 instantie te maken.

'Een vraag stellen en je even dom en onwetend voelen is beter dan je hele leven dom voelen omdat je de vraag niet hebt gesteld' - vrije vertaling van een oud Chinees gezegde

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    9 leden, 289 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.