• 0

Kettingshop - goed idee?

Hoi

 

Ik zou graag jullie mening willen weten over mijn ideetje. Het is een beetje te lang om allemaal uit te leggen dus heb ik het maar een beetje kort gehouden.

 

Ik ben van plan om voor mensen sieraden te gaan maken die ze zelf hebben ontwerpen. Dit zal gaan gebeuren via internet met producten die ik heb ingekocht. Maar waar de mensen wel zelf uit kunnen kiezen. Bij elke goudsmit kan je je eigen sieradenontwerp laten maken. Dit kan alleen zo ver ik heb uitgezocht nog niet via internet. Wat vinden jullie ervan?

 

Alvast bedankt bedankt voor jullie reactie!

 

Groetjes Mieke

 

[titel aangepast - mod]

Jewels from Above - Handgemaakte sieraden van oa. Swarovski Crystal en echt zilver www.jewelsfromabove.nl

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

De cruciale vraag is: waarom zou ik sieraden obv foto's op een min of meer anonieme site laten maken, als ik bij de goudsmid in mijn woonplaats de materialen zelf kan zien, en advies kan krijgen? Dat laatste heb ik gedaan, althans mijn partner, en ze draagt die sieraden met veel plezier. Via internet zou ze dit nooit doen.

 

Veel mensen willen zien en voelen wat ze kopen, zeker kleding en sieraden. Kledingverkoop gaat wel goed via postorder, maar dat alleen omdat er een 'niet goed, geld terug' garantie is. Wil je dat ook bieden voor je sieraden?

r.i.p. Fred Wiersma | IN MEMORIAM

Link naar reactie
  • 0

 

De verkoop van luxe-artikelen via internet neemt enorm toe. Mensen zijn bereid om dure spullen via het web te kopen (niet allemaal uiteraard) mit de aanbieder betrouwbaar is, het aanbod bijzonder en het proces simpel. Kijk goed wat gevestigde leveranciers doen, hoe ze hun processen opzetten en zeker ook hoe ze voorkomen dat oplichters misbruik maken van hun services.

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Is het wellicht een idee om van meer gewone producten custom sierraden te maken? Horlogebandjes? Telefooncovers? MP3 speler-zakjes? Natuurlijk allemaal limited editions en van de hoogste kwaliteit... denk eraan dat bij maatwerk naast topkwaliteit natuurlijk het managen van 'verwachtingen' heel erg belangrijk is.

Link naar reactie
  • 0

Het is uiteraard vrij anoniem, maar als ik me heb ingeschreven bij de kvk dan zijn mijn gegevens wel na te kijken.

De manier van ontwerpen word helemaal in het ´echt´ weer gegeven dus je weet vrij precies hoe het eruit komt te zien.

Ik kan het in principe gewoon terug nemen als het niet goed is. Dan word dat gewoon verkocht in de webshop.

 

Ps. het gaat trouwens niet om sieraden die 500 euro ofzo kosten :-) Maar de duurste ketting zal waarschijnlijk niet meer gaan kosten dan 60 euro. Ik werk voornamelijk met stukjes metaal en kristalsteentjes en kraaltjes etc. En ik ben trouwens ook (nog) geen goudsmid ben wel van plan om die opleiding te gaan om nog meer aan te kunnen bieden aan de klanten

Jewels from Above - Handgemaakte sieraden van oa. Swarovski Crystal en echt zilver www.jewelsfromabove.nl

Link naar reactie
  • 0

Is het wellicht een idee om van meer gewone producten custom sierraden te maken? Horlogebandjes? Telefooncovers? MP3 speler-zakjes? Natuurlijk allemaal limited editions en van de hoogste kwaliteit... denk eraan dat bij maatwerk naast topkwaliteit natuurlijk het managen van 'verwachtingen' heel erg belangrijk is.

 

Ja ik maak ook van die telefoonhangertjes en ik wil ook kerstballen gaan versieren en dat soort dingetjes. Kerstballen zijn een seizoensartikel maar ik wil me wat meer gaan verdiepen in het 'pimpen' van artikelen

Jewels from Above - Handgemaakte sieraden van oa. Swarovski Crystal en echt zilver www.jewelsfromabove.nl

Link naar reactie
  • 0

Ik ben van plan om voor mensen sieraden te gaan maken die ze zelf hebben ontwerpen.

 

Dit is trouwens een essentieel element. Er zijn verschillende bedrijven die iets vergelijkbaars doen, met visitekaartjes en t-shirts bijvoorbeeld. Die stellen web-software ter beschkking waarin dat hele ontwerp-proces gefascilliteerd wordt. Keuze materiaal: goud, zilver, etc. Keuze vorm. Keuze bewerking. Keuze maat.

 

Bestaat daar al software voor?

 

Yes dus! Zie Digital Goldsmith!

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Ik ben van plan om voor mensen sieraden te gaan maken die ze zelf hebben ontwerpen.

 

Dit is trouwens een essentieel element. Er zijn verschillende bedrijven die iets vergelijkbaars doen, met visitekaartjes en t-shirts bijvoorbeeld. Die stellen web-software ter beschkking waarin dat hele ontwerp-proces gefascilliteerd wordt. Keuze materiaal: goud, zilver, etc. Keuze vorm. Keuze bewerking. Keuze maat.

 

Bestaat daar al software voor?

 

Wij zijn van plan om eigen software te gaan ontwikkelen. Nou ja we zijn er al mee bezig. Er is wel ergens een site waar je op een draadje wat kraaltjes kan rijgen en dat kan je dan bestellen. Maar we zijn van plan om dit uitgebreider aan te pakken.

Ik heb inderdaad al via google een soort software gevonden maar heb nog niets specifieks qua sieraden gevonden

Jewels from Above - Handgemaakte sieraden van oa. Swarovski Crystal en echt zilver www.jewelsfromabove.nl

Link naar reactie
  • 0

Dag MG-Jewels,

 

Je draadje lezende denk het volgende:

 

Het product wat je aanbiedt is niet uniek (dat meen ik te lezen, ben geen deskundige) je bijzonderheid zit hem in het saleskanaal. Het internet. De vraag die dan bij mij opkomt is: Waarom is dat in de markt een toegevoegde waarde? Bijvoorbeeld. Er zijn veel mensen die niet weten waar ze met hun ontwerp heen moeten omdat ze geen "goudsmid" kennen. Als je product of dienst niet in een of andere vorm een toegevoegde waarde is is de kans op succes klein.

 

Ik lees: Je wil niet zomaar elk ontwerp uitvoeren het moet gebeuren met bestaande voorraad producten.

Hoe kan de klant ervoor zorgen dat zijn wensen ook technisch mogelijk zijn. Is daarvoor niet ook een interactief gesprek nodig. Dit vraag ik uit mijn persoonlijke ervaring van interieur freak. Vaak moet je met meerdere fabrikanten spreken omdat er allerlei productie beperkingen zijn. Wat de een zegt dat onmogelijk is is bij de ander geen probleem. Hoe ga jij deze communicatie kloof(je) overbruggen.

 

Op zich denk ik dat het een leuk idee is. Unieke sieraden zijn voor een bepaalde doelgroep altijd aantrekkelijk. Wel vraag ik mij af wat het onderscheid is tussen een online winkel en een goed site waarin jij je diensten neerzet met een goede route beschrijving.

 

Als je deze post leest en een inhoudelijke reactie geeft zal ik er op reageren.

 

Link naar reactie
  • 0

Denk er ook over na in hoeverre organisaties (juweliers) in jouw omgeving hun dienstverlening zo kunnen aanpassen dat ze ook via internet kunnen gaan verkopen. M.a.w. van welke kant kan ik concurrentie verwachten? Wat je ook kan doen is proberen een samenwerking te zoeken met een lokale winkel om zo jezelf iets hoger in de markt te zetten... Volgens mij zijn er genoeg detaillisten die nog zoekende zijn wat betreft internet... MIsschien kan jij net die frisse wind zijn die ze nodig hebben. Maar mijn belangrijkste bijdrage is: Ga erop uit en spreek met mensen, zowel afnemers als potentiële partners.

Link naar reactie
  • 0

Dag MG-Jewels,

 

Je draadje lezende denk het volgende:

 

Het product wat je aanbiedt is niet uniek (dat meen ik te lezen, ben geen deskundige) je bijzonderheid zit hem in het saleskanaal. Het internet. De vraag die dan bij mij opkomt is: Waarom is dat in de markt een toegevoegde waarde? Bijvoorbeeld. Er zijn veel mensen die niet weten waar ze met hun ontwerp heen moeten omdat ze geen "goudsmid" kennen. Als je product of dienst niet in een of andere vorm een toegevoegde waarde is is de kans op succes klein.

 

Ik lees: Je wil niet zomaar elk ontwerp uitvoeren het moet gebeuren met bestaande voorraad producten.

Hoe kan de klant ervoor zorgen dat zijn wensen ook technisch mogelijk zijn. Is daarvoor niet ook een interactief gesprek nodig. Dit vraag ik uit mijn persoonlijke ervaring van interieur freak. Vaak moet je met meerdere fabrikanten spreken omdat er allerlei productie beperkingen zijn. Wat de een zegt dat onmogelijk is is bij de ander geen probleem. Hoe ga jij deze communicatie kloof(je) overbruggen.

 

Op zich denk ik dat het een leuk idee is. Unieke sieraden zijn voor een bepaalde doelgroep altijd aantrekkelijk. Wel vraag ik mij af wat het onderscheid is tussen een online winkel en een goed site waarin jij je diensten neerzet met een goede route beschrijving.

 

Als je deze post leest en een inhoudelijke reactie geeft zal ik er op reageren.

 

 

Hoi,

 

Eerst nog maar even een kleine uitleg over wat voor sieraden ik maak. Ik ben geen goudsmit maar ik maak sieraden van producten zoals kraaltjes of stukjes metaal (ornamenten) waar je kristal steentjes in kan plakken. Dit lijkt dan op bv een ketting van otazu. (de man die de hangertjes voor de ladyphone van samsung heeft ontworpen) Het idee is dus om mensen de mogelijkheid te geven om zelf zo'n ketting te ontwerpen met producten uit mijn ingekochte voorraad. Ze kunnen de kleurtjes van hun steentjes kiezen etc. Het zal niet zo zijn dat ze maar uit vijf dingetjes ofzo mogen/kunnen kiezen. De voorraad is dus wel uitgebreid (door samenwerking met websites die dit soort dingetjes verkopen).

 

Maar goed terug op je verhaal. Wat ik wil gaan doen is wel vrij uniek, ik heb een website gevonden die ongeveer hetzelfde heeft maar dan vrij minimaal. Je kan nergens even naar binnen stappen om een kralenketting te laten maken. (je kan ze wel zelf maken tijdens workshops maar dit zijn vaak enkel kraaltjes en geen ornamentjes) Deze twee dingen komen nu samen. Je maakt en ontwerpt wel je eigen ketting alleen het echte doen ligt bij mij.

Mensen doen tegenwoordig heel veel dingen via internet dus waarom niet een leuke ketting ontwerpen. Het kost niet eens gigantisch veel als ze het niet goed vinden kunnen ze het gewoon terugsturen. Het is een nieuw plan (niet te verwarren met uniek). En waarom zou ik het niet gewoon proberen. Ik denk wel dat het aan zou kunnen slaan omdat het gewoon handig is. Je hoeft er de deur niet meer voor uit. Je hebt iets wat helemaal jou smaak is. Uiteraard zal je via internet altijd dat stukje wantrouwen hebben. Maar goede mond op mond reclame is de beste reclame.

 

Ja en dan nog het verschil tussen de online winkel en het allemaal doen bij mij thuis. Via internet kan je alles meteen in elkaar zetten alle kleine priegelsteentjes en je weet meteen hoe het eruit ziet. Je kan van alles meteen veranderen. Ik ben bezig met een fotograaf zodat alles er heel echt uit komt te zien. Als er nu iemand bij me komt die zegt dit en dit te willen. Moet ik eerst alles laten zien wat ik in huis heb. (heel erg veel) Dan moet ik laten zien hoe het resultaat er ongeveer uit komt te zien als ze de kraaltjes en kristalsteentjes hebben uitgezocht. En dat zal ongeveer 3 uur in beslag als het niet meer is. Dan moet ik uurloon gaan berekenen want ik doe het niet voor niets. Dan komen de materiaal kosten er nog bij en dan kost zo'n ketting al snel 200 euro.

Ik weet niet of het mag maar ik zal wat foto's opzoeken van de spulletjes die ik gebruik. Dan kunnen jullie je ook meer inleven in wat ik maak.

 

 

Jewels from Above - Handgemaakte sieraden van oa. Swarovski Crystal en echt zilver www.jewelsfromabove.nl

Link naar reactie
  • 0

Denk er ook over na in hoeverre organisaties (juweliers) in jouw omgeving hun dienstverlening zo kunnen aanpassen dat ze ook via internet kunnen gaan verkopen. M.a.w. van welke kant kan ik concurrentie verwachten? Wat je ook kan doen is proberen een samenwerking te zoeken met een lokale winkel om zo jezelf iets hoger in de markt te zetten... Volgens mij zijn er genoeg detaillisten die nog zoekende zijn wat betreft internet... MIsschien kan jij net die frisse wind zijn die ze nodig hebben. Maar mijn belangrijkste bijdrage is: Ga erop uit en spreek met mensen, zowel afnemers als potentiële partners.

 

Hoi,

 

Ik loop al een tijdje met het idee om de sieraden die ik al heb gemaakt om die bij een kapper of iets dergelijks te gaan verkopen. Dan kan je de mensen ook ergens heen sturen. En het schept waarschijnlijk wat meer vertrouwen. Ik ga al samen werken met een bedrijfje wat de sieradenbenodigdheden verkoopt. Zij leent mij dan de spulletjes voor de foto's zodat ik die niet allemaal nog niet hoef in te kopen. En zolang ik nog niet bij de kvk sta in geschreven kan zij dingetjes voor mij inkopen bij groothandels. Je stap om naar juweliers etc te gaan om te kijken of ik hun kan helpen en daardoor ook me zelf vind ik wel heel erg slim gevonden. Ik ga zeker eens kijken wat ik daarmee kan gaan doen! Bedankt!

Jewels from Above - Handgemaakte sieraden van oa. Swarovski Crystal en echt zilver www.jewelsfromabove.nl

Link naar reactie
  • 0

Ik merk van mezelf dat ik standaard producten, dwz dingen die hetzelfde zijn waar ik ze ook koop, liefst online koop. Boeken, computers, cd's, apparatuur, gadgets. Maar sieraden zijn persoonlijk, en die zijn bij iedere juwelier anders. Voor kleding geldt hetzelfde, standaard dingen kun je online kopen (snowboard truien en zo), maar gewone kleding koop ik altijd in een winkel.

Bovendien, als je een duur sierraad koopt, dan wil je dat bij een betrouwbare partij waar je meerdere keren kunt komen kijken.

 

Link naar reactie
  • 0

Ik merk van mezelf dat ik standaard producten, dwz dingen die hetzelfde zijn waar ik ze ook koop, liefst online koop. Boeken, computers, cd's, apparatuur, gadgets. Maar sieraden zijn persoonlijk, en die zijn bij iedere juwelier anders. Voor kleding geldt hetzelfde, standaard dingen kun je online kopen (snowboard truien en zo), maar gewone kleding koop ik altijd in een winkel.

Bovendien, als je een duur sierraad koopt, dan wil je dat bij een betrouwbare partij waar je meerdere keren kunt komen kijken.

 

 

Ik doe er even een fotootje bij. Zo'n ketting zal ongeveer 40 euro kosten. Het duurste wat ik zal verkopen zal ongeveer 60 euro zijn.

Misschien dat er nu een wat beter beeld is van de sieraden die ik maak.

PS. deze ketting heb ik niet zelfgemaakt maar het is een heel goede vergelijking

ketting.thumb.jpg.52bbc6000bcda8a6a222eb9356b370e1.jpg

Jewels from Above - Handgemaakte sieraden van oa. Swarovski Crystal en echt zilver www.jewelsfromabove.nl

Link naar reactie
  • 0

Als ik zo het type product zie, denk ik dat er best markt voor is... Denk aan scholieren etc... die 'the real deal' nog niet kunnen betalen, maar wel modebewust willen zijn, mét een hoog blinggehalte... Naast een fysiek afzetkanaal zou ik zeer veel aandacht geven aan de presentatie van van je producten... o.a. mooie, hoge resolutie, foto's. Je zou bijv wel een 'niet mooi, ruil om of geld terug garantie kunnen geven... Natuurlijk wel als het product nog gesealed is... Zo maak je het laagdrempeliger om iemand zo een product cadeau te geven. Verder zou ik 'giftcertificates' verkopen.. Tot slot zou ik er ook iets bijvoegen waarmee je bijv. kan checken of de lengte van een bandje/kettinkje etc lang genoeg is of te lang, zonder de seal te verbreken. suc6

Link naar reactie
  • 0

Dag MG-jewels,

 

Je heb denk ik goed stil gestaan bij de vragen die ik je gesteld heb.

Het is wel altijd de vraag hoe groot de markt is die je aanspreekt.

Wat zijn je verwachtingen. Gaat het voor de leukigheid of wil je er van leven.

Omdat je op voorhand niet goed weet hoeveel kettingen je gaat verkopen zou ik de initiele kosten zo laag mogelijk houden en met het concept het water testen. Dus neem een goedkope webshop, beperkt assortiment en neem weinig of geen voorraad. Als je merkt dat er wel bestellingen binnenkomen kan je uitbreiden.

 

Heb je al eens nagedacht hoe mensen je webshop gaan vinden?

 

Link naar reactie
  • 0

Natuurlijk weet ik niet of je je al hebt verdiept in wat er op dit terrein al aan webshops bestaat, maar ik weet dat het er veel zijn.

 

Allemaal maken ze sieraden naar eigen ontwerp, maar ze kunnen ook sieraden op bestelling (naar de wens van de klant) maken. Het lijkt mij toch wel nuttig om even te kijken op webshops die onder andere staan bij:

http://sieraden-homepages.startpagina.nl/

http://sieraden.klikwijzer.nl/

 

Om 'n indruk te krijgen van wat anderen doen in verband met het maken en verkopen van sieraden is het ook leuk om 'n forum te bezoeken.

Voorbeelden:

http://www.sieradenforum.nl/phpBB2/index.php

http://forum.creadream.nl/

Link naar reactie
  • 0

Het lijkt mij wel heel leuk als ik op een site zelf een ketting kan ontwerpen. Maar hoe wil je het er uit laten zien?

 

Ken je www.pretboeket.nl? (redactie, ik heb hier overigens verder geen enkele band mee. Bedoeld als voorbeeld, niet als reclame) Het is een flash applicatie, waarmee je bloemen in een vaas kan rangschikken. Daarna kun je het versturen in de vorm van een e-card.

 

Misschien is iets soortgelijks ook wel heel leuk voor deze e-shop. Dat je zelf kralen kunt verslepen, net zolang tot het naar je zin is. Alleen in plaats van versturen, klik je dan op bestellen. De "card" gaat naar jou toe en jij handelt het verder af.

 

 

Groet,

Mieke

 

www.outbox.nl

Link naar reactie
  • 0

Natuurlijk weet ik niet of je je al hebt verdiept in wat er op dit terrein al aan webshops bestaat, maar ik weet dat het er veel zijn.

 

Allemaal maken ze sieraden naar eigen ontwerp, maar ze kunnen ook sieraden op bestelling (naar de wens van de klant) maken. Het lijkt mij toch wel nuttig om even te kijken op webshops die onder andere staan bij:

http://sieraden-homepages.startpagina.nl/

http://sieraden.klikwijzer.nl/

 

Om 'n indruk te krijgen van wat anderen doen in verband met het maken en verkopen van sieraden is het ook leuk om 'n forum te bezoeken.

Voorbeelden:

http://www.sieradenforum.nl/phpBB2/index.php

http://forum.creadream.nl/

 

Ja een forum is altijd handig en ik heb ook vriendinnen die hun zelfgemaakte kettingen etc op braderieen etc verkopen. Je kan bij iedereen die sieraden maakt vragen of ze iets willen maken wat je graag zou willen hebben. Op bestelling dus. Het is alleen nog niet zo dat je via internet dat allemaal in elkaar kan zetten.

Jewels from Above - Handgemaakte sieraden van oa. Swarovski Crystal en echt zilver www.jewelsfromabove.nl

Link naar reactie
  • 0

Dag MG-jewels,

 

Je heb denk ik goed stil gestaan bij de vragen die ik je gesteld heb.

Het is wel altijd de vraag hoe groot de markt is die je aanspreekt.

Wat zijn je verwachtingen. Gaat het voor de leukigheid of wil je er van leven.

Omdat je op voorhand niet goed weet hoeveel kettingen je gaat verkopen zou ik de initiele kosten zo laag mogelijk houden en met het concept het water testen. Dus neem een goedkope webshop, beperkt assortiment en neem weinig of geen voorraad. Als je merkt dat er wel bestellingen binnenkomen kan je uitbreiden.

 

Heb je al eens nagedacht hoe mensen je webshop gaan vinden?

 

 

Hoi,

 

Ik begin voor de leukigheid. Ik ga geen voorraad inkopen maar koop bij een 'partner' overal 1 stuks van in. Ik zorg dat ik precies hun voorraad weet zodat ik dat kan aanpassen op onze site. Ik koop overal 1 stuks van in en die kan ik dan meenemen naar de fotograaf. Mijn 'partner/leverancier' helpt mij op het begin mee om de kosten laag te houden om er zelf later aan te verdienen. Zo werkt het voor haar en mij zeker op het begin prima. Ik ga samen met iemand werken die websites maakt en hij kent wel wat goedkope webhostingsite's etc dus een goedkope webshop komt er ook aan. Het is inderdaad een kwestie van afwachten of het werkt. De wat jongere mensen van rond de twintig vinden het leuk voor zich zelf en de wat oudere mensen vinden het vooral erg apart.

Over hoe mensen mijn website gaan vinden ga ik nadenken! Bedankt dat je me daar nog even aan hebt helpen herinneren. Je kan je in principe ook gratis aanmelden bij google en bij startpagina. Dat is het begin.

 

Jewels from Above - Handgemaakte sieraden van oa. Swarovski Crystal en echt zilver www.jewelsfromabove.nl

Link naar reactie
  • 0

Het lijkt mij wel heel leuk als ik op een site zelf een ketting kan ontwerpen. Maar hoe wil je het er uit laten zien?

 

Ken je www.pretboeket.nl? (redactie, ik heb hier overigens verder geen enkele band mee. Bedoeld als voorbeeld, niet als reclame) Het is een flash applicatie, waarmee je bloemen in een vaas kan rangschikken. Daarna kun je het versturen in de vorm van een e-card.

 

Misschien is iets soortgelijks ook wel heel leuk voor deze e-shop. Dat je zelf kralen kunt verslepen, net zolang tot het naar je zin is. Alleen in plaats van versturen, klik je dan op bestellen. De "card" gaat naar jou toe en jij handelt het verder af.

 

 

 

Dit is precies het idee van de webshop ;D

Alleen dan willen het proberen zoveel mogelijk 3d te laten werken

 

Jewels from Above - Handgemaakte sieraden van oa. Swarovski Crystal en echt zilver www.jewelsfromabove.nl

Link naar reactie
  • 0

Geef a.u.b. niet te veel geld uit aan het idee. Je heb een goed idee maar onderzoek of er een markt is.

Neem een standaard site. Stel zelf enkele kettingen samen die smaakvol zijn en kijk of er verkoop is. Ga dan pas investeren in een dure 3d site.

 

Uiteindelijk gaat een onderneming niet om de site maar om de verkopen.

Geloof me als je niets of nauwelijks iets verkoopt is de lol er snel af.

 

 

Link naar reactie
  • 0

Geef a.u.b. niet te veel geld uit aan het idee. Je heb een goed idee maar onderzoek of er een markt is.

Neem een standaard site. Stel zelf enkele kettingen samen die smaakvol zijn en kijk of er verkoop is. Ga dan pas investeren in een dure 3d site.

 

Uiteindelijk gaat een onderneming niet om de site maar om de verkopen.

Geloof me als je niets of nauwelijks iets verkoopt is de lol er snel af.

 

 

 

Dankjewel, ik begrijp je helemaal en je hebt ook helemaal gelijk. Wat ik binnenkort ga doen is op verschillende marktjes staan. In verschillende plaatsen waar ook jonge mensen komen. En kijken wat ze het leukste vinden wat het meeste word verkocht etc. Ik ga me boeken over het ondernemen mkb maar weer afstoffen. Ben ik ooit in begonnen toen ik zeventien was. Ben toen blijven haken bij de boekhouding en economie. Ben nu drie jaar verder en ga gewoon weer overnieuw beginnen. Er staat daar ook van alles in over marketing en onderzoeken etc.

 

Jewels from Above - Handgemaakte sieraden van oa. Swarovski Crystal en echt zilver www.jewelsfromabove.nl

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    9 leden, 259 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.