• 0

Aanrader boek over basis ondernemen?

Hoi,

 

Kunnen jullie een goed boek aanraden over de basisbeginselen van ondernemen, bedrijfseconomie, bedrijfskunde?

 

ik denk dan vooral aan een iets uitgebreider verhaal over BV's NV's, de aandeelhouders, de bestuursvormen, wat zijn de plichten, wat zijn de risicos, wat zijn de aansprakelijkheden etc etc

 

de verhaaltjes op kvk en notaris.nl zijn wat erg summier.

 

alvast bedankt!

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

6 antwoorden op deze vraag

  • 0

Je kan het als volgt insteken. Enkele hogescholen/universiteiten hebben richtingen die op entrepreneurship zijn gericht. Neem eens contact op met de boekhandels die de studenten van deze studies van boeken voorzien... Als je meer inhoudelijk wilt over BV en NV, kijk dan eens in de sectie ondernemingsrecht en koop een wetbundel..

Link naar reactie
  • 0

Je kan het als volgt insteken. Enkele hogescholen/universiteiten hebben richtingen die op entrepreneurship zijn gericht. Neem eens contact op met de boekhandels die de studenten van deze studies van boeken voorzien... Als je meer inhoudelijk wilt over BV en NV, kijk dan eens in de sectie ondernemingsrecht en koop een wetbundel..

 

Die schoolboeken hebben soms als nadeel dat ze oefeningen en opgaven hebben en een leraren gedeelte vereisen voor het complete overzicht.

 

Een wetboek doorlezen lijkt me geen pretje. Daar is doorgaans niks van te snappen.

 

Ik hoopte meer op een dummies guide to bedrijfskunde ;)

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    1 lid, 106 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.