• 0

Stroomlijning innovatieve regelingen

In Memoriam
Retired Mod     11,3k 479

Er is een woud aan regelingen ontstaan.

Vooral op het terrein van innovatie is volgens minister Hoogervorst in de loop der jaren een woud aan regelingen ontstaan. Vóór de ombuigingen had EZ bijna 30 regelingen op innovatie-terrein. “Een dergelijk complex geheel aan kleine regelingen is voor het bedrijfsleven verwarrend en ontoegankelijk. Stroomlijning van het instrumentarium was dus hard nodig.”

 

Er komen zes blokken met regelingen

Deze staan op de site van EZ

 

Netwerken: Het gaat er niet om wie je bent, maar wie je kent !

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

1 antwoord op deze vraag

  • 0

Ik heb eens zitten kijken op die site van EZ en ik begrijp de redenering niet helemaal die steekt achter de nieuwe indeling in 6 hoofdblokken. Er staat op een gegeven moment dat ze de TOP maar hebben afgeschaft, omdat die samen met de WBSO van twee kanten dezelfde activiteiten subsideerde. Dat begrijp ik echt niet. de TOP was een kredietregeling (een heel erg nuttige by the way om met name je ontwikkelingskosten te dekken nodig om te komen tot een technical proof of principle). Hoe kan dat nou hetzelfde zijn als een fiscale regeling (WBSO) die je wat aftrek geeft op de loonkosten van je R&D medewerkers.

Dat is toch appels en peren vergelijken? Zo kan ik ook veel op 1 hoop gaan gooien.

Je reis naar de toekomst wordt een succes als je alleen die dingen uit het verleden meeneemt die je positieve energie geven. Michael Lewis, 2000.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 81 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.