• 0

Laten betalen voor website vermelding?

Wij gaan een papieren advertentie/infogids uitgeven en daarnaast komt er ook een gelijknamige website. Voor zowel de gids als de website is al belangstelling. ( gids is regionaal en 1ste uitgave is maart 2007 in NH, website is heel NL en daar buiten en bestaat al :) )

 

Nu is het dilemma gaan we geld vragen voor de website of plaatsen we iedereen die in de gids adverteert gratis door??

 

Omdat we nu nog geen bezoekers hebben was onze eerste gedachten dat we iedereen er gratis opzetten om de site interessant en vol te krijgen en daarmee ook de eerste bezoekers.

Mijn idee en ervaring zegt me dat gratis echter geen waarde heeft.

 

Het kost geld om een site te maken, onderhouden en vooral actueel te houden.Nu denken we er over om een kleine bijdrage te vragen van adverteerder ( 10/20/30 pj.) .

 

Het belangrijkste is de gids maar het zou best kunnen dat de site ook druk bezocht gaat worden en snijden we onszelf dan niet in de vingers.

 

Wat is jullie mening hierover...

 

Pauline

altijd eigen baas willen zijn, gewoon een keer DOEN

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

8 antwoorden op deze vraag

  • 0

Pauline,

 

Ik zou de prijs voor de papieren advertentie verhogen met wat je wilt vragen voor de website, en deze dan vervolgens zonder extra kosten aanbieden.

 

En eventueel daarnaast relaties de mogelijkheid bieden om alleen tegen bepaalde kosten op het internet te adverteren en niet in de gids.

 

Dat denk ik, maar of dat marketingtechnisch verstandig/verantwoord is, dat zou ik niet weten.

 

Ik zou namelijk zelf (als ik al adverteer) geen vermelding hoeven op de website als dat niet gratis zou zijn. :-[

Online boekhouden en dienstverlening in één met you book. Online abonnement, inclusief all-in administratieve dienstverlening al voor € 69,00 excl. BTW per maand!

Link naar reactie
  • 0

Wij gaan een papieren advertentie/infogids uitgeven en daarnaast komt er ook een gelijknamige website. Voor zowel de gids als de website is al belangstelling. ( gids is regionaal en 1ste uitgave is maart 2007 in NH, website is heel NL en daar buiten en bestaat al :) )

 

Nu is het dilemma gaan we geld vragen voor de website of plaatsen we iedereen die in de gids adverteert gratis door??

 

Omdat we nu nog geen bezoekers hebben was onze eerste gedachten dat we iedereen er gratis opzetten om de site interessant en vol te krijgen en daarmee ook de eerste bezoekers.

Mijn idee en ervaring zegt me dat gratis echter geen waarde heeft.

 

Het kost geld om een site te maken, onderhouden en vooral actueel te houden.Nu denken we er over om een kleine bijdrage te vragen van adverteerder ( 10/20/30 pj.) .

 

Het belangrijkste is de gids maar het zou best kunnen dat de site ook druk bezocht gaat worden en snijden we onszelf dan niet in de vingers.

 

Wat is jullie mening hierover...

 

Pauline

 

Hoe jij het je voorstelt gebeurd bij ons ook. Ik werk bij een bedrijf dat soortgelijke diensten aanbiedt. Wij hebben alleen websites daar staan gratis kvk vermeldingen op. De bedrijven worden gebeld en kunnen hun vermelding upgraden naar een betaalde vermelding. Ze krijgen dan naast NAW ook foto/logo, extra teksten, rubriekvermelding, trefwoorden.

Wie niet droomt is geen realist

Link naar reactie
  • 0

 

Het model van de Gouden Gids is eigenlijk zo dom nog niet. Je trekt massa met een gratis basisvermelding, en dan probeer je met allerlei extra's alsnog inkomsten te genereren. Dat kan de vorm zijn, maar internet biedt ook nog eens de mogelijkheid om de content voortdurend aan te passen (self-service; adverteerder kan zelf inhoud veranderen). Je zal iets moeten bedenken wat jouw gids een voorsprong geeft op al die andere gidsen online en ofline.

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Het anders zijn dan andere is ook precies wat we voor ogen hebben.

 

Gratis vermelden en dan extra's verkopen is een idee waar we eerst ook wat in zagen.

Alleen het script voor de ads. die we nu hebben is of gratis of betaald adverteren.

Helaas ontbreken nu nog de middelen om andere software hiervoor aan te schaffen. Dus moeten we een creatieve oplossing bedenken. Dat zal waarschijnlijk worden...adverteren, self service veel info en de ad. tarieven laag houden.

 

Nog meer suggesties zijn uiteraard zeer welkom.

Pauline

 

 

:)

altijd eigen baas willen zijn, gewoon een keer DOEN

Link naar reactie
  • 0

Pauline,

 

Ken je het concept van http://www.galeries.nl/? Elke galerie kan daar gratis op vermeld worden, maar is alleen zichtbaar als bezoekers zich op de site geabonneerd hebben (er wordt dan een eenmalige cookie geïnstalleerd). Wanneer deelnemende galeries een jaarlijkse bijdrage betalen, is hun gedeelte van de site altijd voor alle bezoekers zichtbaar.

Op deze manier heeft Galeries.nl een heleboel galeries aan zich weten te binden.

 

Misschien dat een (variatie op) een dergelijke constructie ook voor jullie iets is?

Link naar reactie
  • 0

Eindelijk is onze website klaar en gaan we op pad om klanten te bezoeken.

 

Nu is het volgende het punt waar ik niet zo goed raad mee weet ( en ik weet niet of dit de juiste rubriek is :-\ )

Op onze website, die moet gaan leven van adverteerders, staan nu al een aantal bedrijven die ons op de één of andere manier geholpen hebben. Zij staan er gratis of bijna gratis op.

 

Nu is er een bedrijf wat via onze site aanbiedingen wil doen en dan de opbrengst delen.

Maar nu vraag ik me af.. hoe ver moet je gaan met gratis weggeven.

 

We hebben nog niet zoveel bezoekers en omdan de opbrengst van de verkopen te delen zie ik niet zo zitten. Mede omdat wij het van adverteerders moeten hebben.

 

Aan de andere kant is meer informatie op onze site ook wel weer leuk voor de bezoekers die ons al vinden.

 

Wat is wijsheid... iemand ervaring hiermee??

 

Pauline

altijd eigen baas willen zijn, gewoon een keer DOEN

Link naar reactie
  • 0

Dus een soort:'we betalen alleen als we wat verdienen' oftwel no-cure-no-pay. Als het je kernactiviteit betreft zou ik het niet doen, tenzij dat een voordeel voor jou oplevert. Net als de basisvermelding in veel online bedrijvengidsen gratis is (ze moeten wel een volledig aanbod hebben) maar alleen met uitgebreide vermeldingen betaald hoeft te worden.

Link naar reactie
  • 0

Er zitten hier legio webvertising experts op het forum, maar ik weet niet beter of betaing per transactie is beter dan betaling per click of voor eyeballs. Bij Ilse streven ze er althans naar om de lage betaling per zoveel duizend kijkers te vervangen voor een betere betaling per zoveel tientallen transacties.

 

Daaruit valt af te leiden dat er weinig adverteerders zijn die een vast bedrag betalen voor een advertentie op websites. Je verdienste is altijd gerelateerd aan de prestatie die je website levert. Het heeft dus niets te maken met 'gratis weggeven'. Je wordt beloond voor de business die jouw site oplevert.

 

Niks mis mee. ;)

 

Oh, ik heb je nieuwe bericht samengevoegd met eerdere berichten over het dilemma: gratis of niet. Je zal toch eens over je businessmodel moeten nadenken...

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 94 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.