• 0

Mag je zomaar artikelen van een ander op je website plaatsen?

Hoi,

 

Mijn website is volgende maand af. Het wordt een soort zoekmachine. Ik wil het alvast gaan vullen met informatie zodat geïnteresseerden (adverteerders) kunnen kijken wat je allemaal met de website kunt vinden en zoeken. Nu dan ook mijn vraag: mag je zomaar plaatjes van artikelen, of bijvoorbeeld aanbiedingen of gegevens van groothandels en winkels op je website vermelden, zonder hun toestemming? Het zal vast wel eens aan bod zijn gekomen hier, maar ik weet niet zo goed waar ik op moet zoeken in de zoekfunctie.

 

Alvast bedankt!

 

Kadé

Als je niet schiet, kun je ook niet scoren!

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

3 antwoorden op deze vraag

  • 0

Dat komt normaal gesproken neer op een schending van merk- en auteursrecht. Hoe welwillend bedoeld ook, bedrijven zijn er zelden blij mee wanneer hun merknaam, logo, assortiment elders worden gebruikt zonder toestemming.

 

Zou je echter niet (tijdelijk) met affiliate programma's aan de slag kunnen gaan? Bekende netwerken zijn die van tradedoubler, testnet, commission junction. Bij tradedoubler kun je onder meer van managementboek en dell (grote delen uit) het assortiment tonen. Ook kun je je direct bij specifieke partijen als bol.com en amazon.com aanmelden als affiliate. Als affiliate kun je (doorgaans) hun merknaam gebruiken, hun assortiment tonen etc., en als het meezit er ook nog een centje aan verdienen.

 

Adresgegevens van bedrijven mag je vrijelijk publiceren.

eBase - Portal voor de internetbranche

• nieuws • internetbureaus • opdrachtgevers • branches • nieuwe websites • gratis vacaturebank •

Link naar reactie
  • 0

Er is laatst een uitspraak gedaan over een geschil tussen NVM en zoekallehuizen.nl. Zoek daar eens op. Dat lijkt me juridisch aardig overeen te komen namelijk. Volgens mij kwam het erop neer dat je niet zomaar alles mag kopieren, maar zoekallehuizen was vrijgesproken omdat ze alleen refereerden, en er dus een linkje van hun bron bij hadden staan.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    9 leden, 257 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.