• 0

Mail planner oplossing

Dag,

 

ik ben op zoek naar een programma of site waarmee ik meerdere emails aan een groep vooruit kan inplannen, bv elke week 1 voor het komende jaar, i.v.m. een lesprogramma. De meeste mailing programma's die ik heb gezien ondersteunen dit niet.

 

Heeft iemand tips?

(ben morgen+weekend weg dus ik kan zelf pas vanaf maandag reageren...)

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

3 antwoorden op deze vraag

  • 0

Wat wellicht een oplossing kan zijn is mailman. Een mailinglist software wat als extra optie kan worden geinstalleerd op een PLESK server. Hiermee kun je mailinglists opzetten en zodoende een mailtje sturen naar iedereen die aangesloten is op de mailinglijst.

 

Voor cron moet je vooral veel kennis van linux hebben. Cron (oftewel crontab) is net zoals het programma taakbeheer op windows. Je kunt een taak laten uitvoeren op een bepaald moment. Dat opzichzelf verstuurd geen e-mail. Je moet dan nog een BASH script of PYTHON script (in sommige gevallen kan het ook met PHP) schrijven om de e-mails te versturen / te combineren met planningssoftware.

 

Werken met cron en PHP/BASH/PYTHON is overigens totaal niet visueel, en dat is PLESK wel. PLESK is ook voor windows. Wij gebruiken het voor al onze server / web oplossingen.

 

Voldoet mailman niet , dan kom je al gauw toch weer terug op PHP en cron uit. Maar dan moet de software opmaat worden gemaakt. Probeer een offerte bij je locale internet/reclame bureau. Of www.sourceforge.net eens voor een opensource oplossing. Zoek op het woord "groupware" .. daar vind je veel oplossingen voor het plannen van taken.

 

Link naar reactie
  • 0

Ik kan in Outlook onder de opties voor een nieuw bericht instellen dat het bericht niet bezorgd moet worden voor een bepaalde datum/tijd. Zitten wat haken en ogen aan (blijft in m'n outbox staan tot het verzonden moet worden, later iemand toevoegen is niet erg handig) maar het voldoet aan je summiere omschrijving ;)

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    3 leden, 284 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.