• 0

Reclame op daklozen

Beste mensen,

 

Laatst had ik een topic over reclame op jassen, daar vroeg ik jullie mening over. Mijn idee was om studenten en forenzen met reclame op hun jas te laten lopen, maar had problemen met de NS. Deze dogen het niet.

 

Nu heb ik een andere inspiratie opgedaan uit Amerika.

Adverteren op kleding, welke gedragen worden door DAKLOZEN. Ja, jullie verstaan het goed. Daklozen zien doorgaans heel veel mensen, omdat ze de gehele dag en "nacht" op straat vertoeven.

 

Wat vinden jullie van dit idee? Denken jullie dat het haalbaar is?

Graag kritiek en opmerkingen waar ik iets mee kan..?

 

Groeten Marvin

 

[titel aangepast - mod]

www.allsexstuff.nl -- de sexshop voor al uw seksuele wensen!

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

10 antwoorden op deze vraag

  • 0

Denk eens na wie je potentiële adverteerders zijn.... zouden zij zich willen associëren met het publicatiemedium? Doe eens een gooi... Wie zou zich wel willen associëren en denk je dat deze partijen er budget voor hebben? Wat is bovendien de boodschap die je wilt uitdragen?

Link naar reactie
  • 0

 

Goed idee, met name voor leningen en hypotheken. Ook dure kledingmerken willen vast wel adverteren op daklozen. Drank lijkt me wat minder slim, en ook sigaretten niet. Maar die mogen toch al niet meer adverteren.

 

Overigens heeft de NS niks te zeggen over de kleding van zijn passagiers. Dus wat die wel of niet dogen, doet er niet toe.

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Ik bedoel.... stel je steekt ze in een politieuniform.... zouden ze dan ook de 'boodschap' kunnen overdragen? M.a.w. het gaat niet alleen om reclame, maar ook om 'branding'... Daarom zie je meer jonge frisse mensen lopen met gesponserde jasjes dan daklozen....

 

Versta me niet verkeerd... Ik vind het iets goeds, als je doelstelling ook is om die mensen zelf verder te helpen. Ik vraag me echter oprecht af of je hiervan een goede businesscase kan maken ...

Link naar reactie
  • 0

Hehe.. ik krijg subiet het snode plan 10000 PVDA-Bedankt! sweaters te laten drukken en die bij hoog catharijne uit mn achterbak te kiepen - maar ben toch niet 100% gerust op het anti-effect :)

 

Maar zonder gein, ik denk dat het wel zn problemen heeft met associatie, tenzij je er wat grappigs mee kunt... "wist u dat u HIER ook kunt internetten, dankzij UMTS?" ofzo?

Link naar reactie
  • 0

Ach, adverteerders adverteren ook op GeenStijl dus dat zal het probleem niet zijn.

 

Ik denk dat het eerder een probleem wordt om afspraken met ze te maken of te zorgen dat ze de nieuwe kleding niet verkopen.

 

Een andere valkuil kan zijn dat het publiek het als 'misbruik maken van' gaat zien en zoiets krijgt van "help ze liever echt".

 

Maar er zijn aan de andere kant vast genoeg merken, producten of diensten te vinden die wel in het plaatje passen.

"The road to success is always under construction"

Link naar reactie
  • 0

Dit idee ging een jaar geleden rond in de blogosphere (oud nieuws dus), zie ook deze link naar MIT Adverlab. Het is bovendien een low-budget idee, dus Marvino002 get of yur bum en voer het uit in praktijk. Alleen waren de Zusturs Augustinessen je al voor.

 

Next time, use that freackin search engine! Topic gaat dicht.

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    5 leden, 210 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.