• 0

Vrijwaring concurrentiebeding

Hallo, ik wil graag bij een huidige klant van mijn werkgever (bij deze klant ben ik nu werkzaam) aan de slag als eigen ondernemer. Nu heeft mijn manager toegezegd dat dat wel mogelijk is, ook de klant is positief.

 

Uiteraard heb ik wel een concurrentiebeding, ik wil mijn manager dus eigenlijk iets laten tekenen waarin staat dat ik gevrijwaard wordt van het concurrentiebeding betreffende deze specifieke klant.

 

Mijn vraag is: is het inderdaad genoeg als mijn manager dit tekent? Of moet dit via de rechter lopen? En is er ergens een modelovereenkomst te vinden op dit gebied?

 

Bedankt, Jan

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

5 antwoorden op deze vraag

  • 0
is het inderdaad genoeg als mijn manager dit tekent?

 

Je bent het contract met je werkgever overeengekomen, dus je kunt wijzigingen/interpretaties ook met je werkgever overeenkomen.

 

En is er ergens een modelovereenkomst te vinden op dit gebied?

 

Nee, want je hebt het over iets specifieks dat jij met iemand bent overeengekomen, met betrekking tot jouw specifieke arbeidsovereenkomst. Je moet opschrijven wat je feitelijk bent overeengekomen, niet wat een of ander model zegt wat je had kunnen overeenkomen.

Link naar reactie
  • 0

Nee, want je hebt het over iets specifieks dat jij met iemand bent overeengekomen, met betrekking tot jouw specifieke arbeidsovereenkomst. Je moet opschrijven wat je feitelijk bent overeengekomen, niet wat een of ander model zegt wat je had kunnen overeenkomen.

 

Ok, laat ik het anders formuleren: weet iemand of er ergens een voorbeeld te vinden is van zo'n vrijwaring/uitzondering op het concurrentiebeding voor een specifieke klant.

 

Dus een stuk tekst waarin in feite staat dat het concurrentiebeding zoals genoemd in arbeidsovereenkomst X niet geldt voor klant Y. (En dat waterdicht genoeg, ik kan het zelf wel verzinnen natuurlijk maar weet niet of de formulering goed genoeg zou zijn.)

Link naar reactie
  • 0
ik kan het zelf wel verzinnen natuurlijk maar weet niet of de formulering goed genoeg zou zijn.)

 

Het is een misverstand dat je als gewone burger speciale juridische spreuken uit het grote toverboek zou moeten gebruiken bij het aangaan van alledaagse overeenkomsten.

 

Je moet gewoon opschrijven wat je bent overeengekomen. In gewone mensentaal, niet meer en niet minder.

 

Je loopt dan zelfs minder risico dan wanneer je probeert juridisch correct te zijn en daarbij fouten maakt.

Link naar reactie
  • 0

De partij die in jouw arbeidscontract staat aangegeven als de werkgever, is de partij waarmee jij die afspraak moet aangaan. Als dat een NV, BV, Vof of whatever is, moet degene die bevoegd is te tekenen die afspraak met jou schriftelijk aangaan. Indien het bijvoorbeeld de statutair directeur is van de NV of BV die zegt dat hij tekeningsbevoegd is, dan zit je wel safe. Degene die het arbeidscontract heeft ondertekend, zal ook wel tekeningsbevoegd zijn deze keer, althans mag je daarop wel vertrouwen, etc, etc.

 

Het kan al met 1 zinnetje. Het kan ook met pen bijgeschreven op een kopie van de arbeidsovereenkomst door beide partijen geparafeerd en ondertekend en als je het netjes wilt doen maak je aan addendum/aanhangsel/aanvulling op het eerste contract met een verwijzing in dat document naar dat eerste contract (met datum), liefst met kopie daarvan erachter. Daarin verwijs je naar het artikelnummer mbt concurrentie en schrijf je dat partijen overeenkomst dat dit artikel niet geldt mbt (naam bedrijf of persoon waar je voor wilt werken). Plaats, datum, namen en ondertekenen. KLAAR.

Ondernemingsrecht, ICT-recht, Privacyrecht, Arbeidsrecht

Juridische info: Samenwerkingsovereenkomst niet nodig, wij kennen elkaar goed

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    5 leden, 158 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.