• 0

Dit jaar investeren voor een start volgend jaar?

Vanaf januari 2007 start mijn onderneming. Ik wil ook echt begin Januari volledig beginnen en vantevoren dus alles hebben geregeld.

 

Ik zal dan ook al in 2006 een aantal investeringen moeten doen(+/- 15.000).

 

Ik wil mezelf dan ook in 2006 inschrijven bij de KvK en belastingdienst.

Mijn vraag welke me nog niet duidelijk is geworden op de site van de KvK en Belastingdienst is of het nadelig is om in 2006 deze investeringen te doen i.p.v. in 2007.

 

P.s. op 4 Nov. ga ik naar de startersdag maar had graag vantevoren al het een en ander duidelijk.

 

[titel verduidelijkt - mod]

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

4 antwoorden op deze vraag

  • 0

Ik zat met hetzelfde dilemma, dit heb ik besproken met een bedrijfsadviseur van de KvK. Deze heeft mij toen een voorlopige inschrijving aangeraden. Hiermee heb je dezelfde rechten als bij een definitieve inschrijving en kan je ook een BTW-nummer aanvragen en een bankrekening e.d. openen. Je betaalt gewoon de gebruikelijke kosten en krijgt een uitreksel waar tevens op staat wat de mogelijke startdatum is.

 

Het urencriterium geldt vanaf de definitieve startdatum. (Dit kan bij de belastingdienst ook)

 

 

 

 

Link naar reactie
  • 0

Het urencriterium gaat op basis van het kalenderjaar en is zoals bekend 1.225 uur per jaar.

Maar ook uren (en kosten) die je aantonbaar in de aanvangsperiode hebt gemaakt tellen mee. Voor 2006 zal de weinig uitmaken omdat je niet aan die 1.225 komt, maar als je in januari 2007 nog in de voorbereiding bezig bent en b.v. nog niet aan inkomsten (omzet) toekomt, mag je de voor de onderneming gewerkte uren wel meetellen.

 

Succes

 

Fred Londema

Administratiekantoor Frelo

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    13 leden, 321 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.