• 0

Materiële financiering door bedrijven

Als HBO student ben ik soms vaak wel eens erg jaloers op sommige Techische Universiteits studenten die peperdure projecten maken die volkomen gefinancierd worden door het bedrijfsleven. (Solar-car, solar boat enz)

 

Naast mijn schoolprojecten, maak ik ook veel projectjes thuis. Eén daarvan is een zelfbouw CNC machine. Een klein schaalmodelletje werkt al naar behoren en is het dus nu zaak om het groter aan te pakken. Alleen komen hier de financiële beperkingen kijken. Stevige stappenmotoren en spelingsvrije schroefdraad, kunnen tot hoge kosten oplopen.

 

Ik loop al een tijdje met het idee om een soort sponsorproject te starten. Diverse bedrijven leveren mij materialen aan en in ruil daarvoor kan ik bijv de cnc machine tijden open dagen laten zien, uiteraard met de bedrijfslogo's erop. Studenten komen op deze manier in vroeg stadium in contact met bedrijven.

 

Tijdens de industriële beurs in jaarbeurs Utrecht ben ik eens gaan informeren bij diverse stands hoe ze hierover dachten. De meningen waren erg verdeeld.

 

Waar ligt dit aan?

Bedoel voor een bedrijf kosten die paar stappen motoren ook weer niet zoveel. En ze krijgen er weldegelijk iets voor terug.

 

 

Webdeveloper, Electrical Engineering, Prototype builder, Kickstarter

www.spruce.nl | www.twitter.com/spruceNL

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

1 antwoord op deze vraag

  • 0

Hierin sta je niet alleen... corporate venturing/sponsoring is een lang traject, waarvoor je heel veel inspanning moet plegen voordat het iets oplevert, tenzij organisaties er een duidelijk budget voor hebben... Denk ook na waar de grootste budgetten zitten binnen organisaties en probeer daar aansluiting te vinden.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    12 leden, 193 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.