• 0

Wat voor winkel is interessant om te beginnen?

Ik weet niet zeker of ik deze vraag / dilemma in de juiste topic heb geplaatst. Zo niet zouden jullie deze dan kunnen verplaatsen naar de juiste

 

 

Nu nog werkzaam in het bedrijf van mijn vriend. Zodra ons zoontje naar school gaat wil ik toch iets voor mezelf gaan beginnen, maar de vraag is wat en moet je daar diploma's / certificaten voor halen.

 

Mijn vraag is meer wat is tegenwoordig nog interessant om te beginnen. Van de meeste bedrijven zijn er al zoveel en moet je wel verdomd goed je best doen om juist jouw bedrijf goed naar voren te brengen bij de consument of mkb.

 

Zelf zit ik te denken aan iets van een winkel / shop, maar heb daar toch wel diverse ideeen over.

 

1. betaalbare kinderkleding waarvan de seizoenen wat langer door zullen gaan. Voor mijn zoontje bijv. moet ik nu al de winterkleding gaan halen die hij begin volgend jaar zal moeten gaan dragen. Ik moet dus de maat gaan schatten. Weet niet hoe snel hij groeit binnen dien tijd. Tegen die tijd ligt zo goed als de zomerkleding alweer in de winkel en kan ik dus niet dan pas lekker winkelen voor hem voor in die maanden.

 

2. een koffie/thee winkel. Verschillende smaken en soorten Koffie en thee uit verschillende landen. Deze kun je dan ook proeven door een meeneem beker te kopen (starbucks concept)

 

3. of gewoon simpel en veilig een bekend merk kleding pakken en daar een winkel van volhangen.

 

Wat wil de consument / mkb tegenwoordig. Heel duidelijk zoveel mogelijk voor zo weinig geld, maar dan verdienen wij er zelf natuurlijk niets.

 

Wat denken jullie? Zijn deze eerste 2 ideeen reeel of moet ik maar gewoon voor het veilige idee nr. 3 gaan?

 

En heb je daar eigenlijk de diploma's voor nodig. Heb min of meer begrepen dat je tegenwoordig alleen een kvk nodig hebt en bel.nr. en dat eventuele cursussen en opleiding alleen maar handig zijn, maar bijzaak.

 

[titel verduidelijkt - mod]

Strongwood Investigations

 

bedrijfsrecherche - juridische dienstverlening - particulier recherche - risk management - advocaat ondersteuning

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

20 antwoorden op deze vraag

  • 0

Wat denken jullie? Zijn deze eerste 2 ideeen reeel of moet ik maar gewoon voor het veilige idee nr. 3 gaan?

 

Vind ze geen van 3 erg veilig, maar laat je daar niet toe leiden, moeten wachten in een ruimte op klanten heeft mij altijd tegen gestaan..

 

Wat ik zoiezo mis is het feit dat je ook echt iets met de mensen en produkt hebt waar je dan wat voor wil gaan doen. Een winkel vol hangen met iets kan iedereen wel voor een bepaalde periode:-)

 

Wat heeft je vriend voor een bedrijf?

 

Je moet de combinatie zien te vinden met wat je gewoon echt leuk vind om te doen, mogelijk anderen mee blij kunt maken en vervolgens kijken hoe je er geld mee kunt maken. Dat kan van alles zijn.

 

Maar ga niet kauwgum kauwend even een winkel met iets vol hangen, die zijn er al te veel.

 

Perry

 

 

 

Link naar reactie
  • 0

Mijn vriend heeft een particulier recherche bureau. Maar dat is in deze topic even niet van toepassing ;)

 

Een winkel spreekt mij aan omdat ik dan meer met de mensen zelf in contact ben. Dat mis ik hier wel eens.

 

Bij winkel 1, de kinderkleding is mijn reden dat ik zelf weinig winkels tegen kom waar ik leuke, betaalbare kinderkleding (leeftijd categorie 0-4) vind die de collecties wat langer in de winkels hebben hangen. Je hebt natuurlijk wel de hema, V&D, C&A of de Hennes, maar geen van allen zorgt ervoor dat je aan het eind van het seizoen nog collectie van dat seizoen kan kopen. Zodra de nieuwe seizoenscollectie uit is hangt de winkel daar dan ook meteen mee vol. Terwijl het weer die collectie nog helemaal niet toelaat. Dus lijkt mij dat hier wel markt in is.

 

Bij winkel 2. Heb ik gewoon een bepaalde romantische, knusse inbeelding van een winkeltje wat ingedeeld is met heel veel glazen potten koffie en thee waar de mensen uit verschillende landen en smaken kunnen kiezen. Ze kunnen deze koffie en thee natuurlijk voor een symbolisch bedrag proberen. Maar idd mijn idee is dat deze winkel misschien een jaartje loopt, maar dat de mensen het jaar erop gewoon weer lekker naar de plaatselijke supermarkt gaan voor hun douwe egberts of ander merk.

 

En winkel 3 is een optie die natuurlijk voor mezelf leuk is omdat ik dan een winkel zou beginnen met merkkleding die ik zelf leuk vind en draag en waarvan ik denk dat de consument deze ook zou kopen. Is minder apart en idd een van de zovelen.

 

Het is erg moeilijk een bedrijf te beginnen wat er nog niet of nauwelijks is wat wel heel goed zou vallen bij de consument en wat dus voor langere periode zou gaan lopen.

 

Optie 1 lijkt mij de meest logische

Strongwood Investigations

 

bedrijfsrecherche - juridische dienstverlening - particulier recherche - risk management - advocaat ondersteuning

Link naar reactie
  • 0

Het is denk ik het verstandigst om eerst te kijken waar jouw kwaliteiten liggen, en wat je de komende jaren wilt gaan doen.

 

Ik heb geen verstand van kinderkleding, maar denk dat je de collecties dusdanig vroeg in huis krijgt van de leveranciers dat je ze wel in de winkel moet hangen. Anders is het kapitaalvernietiging.

 

Maar zoals gezegd, maak een lijst met je goede en minder ontwikkelde kanten en probeer dan te kijken waar je het meest geschikt voor bent.

 

Ga je daarna inlezen in de markt die je eventueel wilt betreden, ik denk dat er genoeg leesvoer is over de kledingmarkt of de koffie en thee markt. Misschien zit hier nog wel iemand die je kan inlichten over koffie... ;)

 

Groet, Martin

Link naar reactie
  • 0

haha denk dat er hier genoeg zijn die mij kunnen inlichten over koffie. Neem aan dat iedereen het hier wel drinkt. En wanneer geen koffie wel weer thee, maar of ze mij kunnen vertellen of er markt is in hetgeen ik zou willen....tja dat zal de tijd leren.

Strongwood Investigations

 

bedrijfsrecherche - juridische dienstverlening - particulier recherche - risk management - advocaat ondersteuning

Link naar reactie
  • 0

Ik zou nog wat langer nadenken over een kledingzaak.....toch veel concurrentie en hoe te onderscheiden. AA lokatie nodig, misschien exclusief een merk importeren? Kan allemaal wel maar hard werken bij relatief meer onzekerheid.

 

Koffie/thee winkel....hmmmm iedereen drinkt, bestaan al wat van deze winkels. Geen idee of ze goed lopen eigenlijk, maar met de juiste setting en sfeer altijd een welkome afwisseling in een drukke kledingstraat.

 

Ik zou meer voor de vernieuwing gaan, trends volgen, unieke concepten opzoeken. Een tijdje terug kreeg je van die soepwinkels, werkte goed in de winter met snert en in de zomer met lichte soepen. Concept van UNOX volgens mij.

 

Trend nu is gezondheid, gezond eten, bewust eten. Er komen nu (soort van) fast food ketens (gestart in A'dam) die alleen maar gezonde snacks bieden (ben even de naam kwijt, maar ze hebben in de Sprout gestaan). Loopt goed volgens mij. Op dat idee voortborduren. De gezonde, milieubewuste trend volgen. Maar dat niet geitenwollensokken, maar trendy en jong proberen te brengen.

 

Wil je in de kleding blijven. Verzin zoiets als de brandnetelstoffen van de oprichters van marktplaats.nl.

 

Hmmm zomaar wat ideetjes, als ik nog heldere momenten krijg, zie je het heir wel verschijnen!

 

Succes!

 

Paul

verkoop - marketing - communicatie

 

Resultaatgericht en altijd helder.

 

www.helder-resultaat.nl

Link naar reactie
  • 0

haha denk dat er hier genoeg zijn die mij kunnen inlichten over koffie. Neem aan dat iedereen het hier wel drinkt. En wanneer geen koffie wel weer thee, maar of ze mij kunnen vertellen of er markt is in hetgeen ik zou willen....

 

Doelde meer op de oprichters van Coffeestar, die hier ook zitten, die kunnen je vast wel meer vertellen over de markt. Of ze dat ook willen kan ik natuurlijk niet voor ze beslissen.

 

Groet, Martin

Link naar reactie
  • 0

haha denk dat er hier genoeg zijn die mij kunnen inlichten over koffie. Neem aan dat iedereen het hier wel drinkt. En wanneer geen koffie wel weer thee, maar of ze mij kunnen vertellen of er markt is in hetgeen ik zou willen....

 

Doelde meer op de oprichters van Coffeestar, die hier ook zitten, die kunnen je vast wel meer vertellen over de markt. Of ze dat ook willen kan ik natuurlijk niet voor ze beslissen.

 

Groet, Martin

 

:-[ dan begreep ik je even verkeerd. Denk dat ze je alleen meer willen vertellen wanneer je een zaak opent onder hun naam, franchise dus. Ik zou mijn formule ook niet zomaar doorspelen aan iemand die dan lekker onder eigen naam zo een bedrijf gaat starten.

Strongwood Investigations

 

bedrijfsrecherche - juridische dienstverlening - particulier recherche - risk management - advocaat ondersteuning

Link naar reactie
  • 0

Meestal begin je met een probleem. Bijvoorbeeld: 's Nachts kan je alleen nog maar vette shoarma kopen in de stad. Waarom kan je niet gewoon een goede maaltijd kopen? Dat kan je dan weer op 10 manieren oplossen.

Bezoekhetziekenhuis.nl: Eenvoudig bezoeken plannen aan de patiënt en communiceren met patiënt, familie en vrienden. ! Maak een account aan als een familielid in het ziekenhuis ligt en je kunt gezamenlijk de bezoektijden inplannen.

Link naar reactie
  • 0

Diploma's en certificaten zijn een stuk minder belangrijk tegenwoordig, maar ervaring is dat wel. Er is vrijwel geen sector meer waar je eventjes een winkel kan 'volhangen' zodat het vanzelf loopt, en zeker in kleding niet. Mijn tip is dan ook: kies iets waar je echt interesse in hebt, ga een tijdje parttime werken in een vergelijkbare zaak, zuig alle kennis op die er te halen is (inkoopadressen, verkooptrucs, koopgewoonten, omzetmakers, winkeldochters, boekhouding, etc) en neem dan een beslissing. Franchise is overigens zo gek nog niet, als je zelf niet zoveel ideeën hebt. Er zijn websites en bladen waar nieuwe initiatieven in aangekondigd worden.

 

Heb je al een lokatie in gedachten? Wat zijn de kenmerken van die lokatie?

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Op de een of andere manier trekt franchise mij helemaal niet zo.

 

Je moet dan een hoop info en cijfers overleggen en zo en aan heel veel eisen voldoen. Tuurlijk is het makkelijk omdat je iets begint wat al een naam heeft, maar je kunt er ook niet echt wat van jezelf inbrengen. Meestal zijn de concepten al helemaal klaar en moet je de zaken doen zoals zij dat willen.

 

Ik begin liever iets helemaal voor mezelf. Waarin ik dus mijn hele eigen ideeen in kwijt kan.

 

Qua lokatie zou ik mijn eigen woonplaats kiezen. Zaandam. De aankomende jaren gaan ze het centrum totaal veranderen. het is nu een grote bouwput aan het worden, maar tegen de tijd dat ik een winkel zou willen gaan beginnen kan ik met het centrum mee meteen een start maken.

 

Aan goede kinderkledingzaken bijv. zit nog niet zo heel veel in Zaandam. Het zijn meerendeel totaalzaken met allerlei baby en kinderspullen

 

Aan koffie en thee zit er nog helemaal niets in Zaandam wat er ook maar op lijkt.

 

En tja gewone kledingzaken volop, maar die zitten overal.

Strongwood Investigations

 

bedrijfsrecherche - juridische dienstverlening - particulier recherche - risk management - advocaat ondersteuning

Link naar reactie
  • 0

even een winkeltje openen kan toch niet zomaar de bedoeling zijn.. de passie moet er ook zijn. de passie voor een product of een idee

 

natuurlijk is het hartstikke leuk maar ook keihard werken en niet even iets wat alleen maar leuk en gezellig is. en merkkleding werkt wel maar als je het snel en makkelijk kan verkopen betekent dit ook vaak wat voor de inkoopprijs. De promotie van een merk moet toch betaald worden.

 

hoe is de stand van zaken? er is hier al even niks gepost. is er al een idee gekomen?

 

Niet dat ik het nu helemaal wil afkraken hoor. Ik wil alleen zeggen, romantiseer het niet teveel.

 

groet Jeffrey

 

 

Fashion---Retail

Link naar reactie
  • 0

Oh maar romantiseren over het idee doe ik zeker niet.

 

Ik weet dat het wat voor keuze het ook gaat worden hard werken is.

 

Alleen weet ik voor mezelf nog niet wat ik leuker vind en wat natuurlijk beter gaat lopen. Ik wil niet iets beginnen wat vervolgens omdat er geen animo voor is binnen een jaar weer failiiet gaat.

 

Het is iets wat ik over ruime tijd pas zal doen. Mijn zoontje is nu 1 en lijkt me handig om er pas echt aan te beginnen als hij 4 is en naar school gaat, zodat ik er zelf zoveel mogelijk tijd in kan zetten.

Strongwood Investigations

 

bedrijfsrecherche - juridische dienstverlening - particulier recherche - risk management - advocaat ondersteuning

Link naar reactie
  • 0

ja ok maar van tevoren weet je inderdaad nooit of iets goed kan gaan lopen dat ligt aan veel meer dingen dan aan alleen het artikel

 

al begin je een winkel met alleen maar paraplu's dan kan je nog super groot worden bij wijze van spreken (zit op de Damstraat, Amsterdam)

 

denk maar aan die winkels met alleen maar ZEEP allerlei soorten zeep en handgemaakt (Leidsestraat, Amsterdam)

 

als je ergens in gelooft en keihard ervoor werkt en een beetje mazzel hebt dan lukt alles.. al begin je een winkel met alleen maar kalenders (1x per jaar nieuwe collectie)

 

 

Fashion---Retail

Link naar reactie
  • 0

beste only-me,

zoals waarschijnlijk velen hier op het forum zit ik met hetzelfde als jij.

ik wil 'iets anders' gaan doen maar het is niet zo makkelijk om te beslissen wàt precies. Ik ben 5maanden geleden gewoon gestopt met werken en heb mezelf een jaar gegeven om na te denken en na exact een jaar moest er terug geld binnen beginnen komen (ik werk onder een zelfstandigen statuut als freelancer dus ik heb ook geen vervangingsinkomen of zo momenteel).

Net als bij jou was een kledingzaak beginnen een idee waar ik tijdje mee rondgelopen heb, ik wou ook de merken verkopen die ik graag draag want daar stond ik achter. Tot ik begon te rekenen wat het enerzijds kost om je winkel te vullen maar anderzijds wat het kost aan niet-verkochte kledij die na de koopjesperiode echt niks meer waard is... Bovendien zijn er zo ontzettend veel kledingwinkels dat het volgens mij heel erg moeilijk is om daar iets geslaagds mee te doen.

Je koffie en theezaakje is bij mij in iets andere vorm ook de revue gepasseerd. Ben dan wel eens gaan tellen hoeveel zo'n kassabon juist is ... en hoeveel koffie en thee ik moest verkopen om dat leefbaar te maken... ik zie in amerikaanse films veel mensen een coffee-to-go bestellen maar hier in wereldstad Antwerpen zie ik er bitter weinig die erop zitten te wachten, weet niet hoe groot de nood in Zaandam is ?

En zo ben ik idee per idee gaan bekijken en onderzoeken. Mijn luxe is natuurlijk dat ik niks anders om handen had dus ik kon fulltime bezig zijn met hierover na te denken. Ik heb de voorbije maanden ontzéttend veel ideetjes uitgetest op de mensen rond me en de beste in een soort ruw businessplan gegoten en dan toch nog weggegooid wegens niet haalbaar/niet genoeg know how etc.

Nu heb ik een concept uitgewerkt waar ik 300% achter sta, waar iedereen supergoed op reageert, en waar ik van het ruwe businessplan een verfijnde versie aan het maken ben. Het is een winkelconcept en ik heb maar heel beperkte retailervaring dat is het enige wat bij financierders misschien wat moeilijker gaat liggen maar ik breng zelf een grote som geld in het bedrijf in dus I hope for the best en ik ben ook absoluut overtuigd dat ik dit tot een goed einde breng.

Ik wil hier maar mee zeggen : denk goed na, wik en weeg en vertrek idd vanuit je eigen interesses en passies en ga zoals djluc zegt op zoek naar een 'probleem'situatie waar jouw zaak een oplossing voor kan bieden. En daarna : go for it !!

 

succes

 

b

 

 

Link naar reactie
  • 0

Ik ben zelf geen voorbeeld maar ik geef mij mening

ik denk dat je moet obsesief onderzoeken en vooral ervaren in de branche's (door het werken of het bezoeken van winkels) waar je interessen liggen de komende vier jaren.

 

Ook in je vrije tijd met je kind bezoek deze winkels, op vacantie vergelijk hoe zij werken in het buitenland en plukk nieuwe ideen die beter kunnen werken dan in Nederland.

 

Jouw zoon gaat ook de situatie extra stressvoll doen maar na 4 jaren denk ik dat jij genoeg training als moeder zou hebben om hoe tijd voor jezelf te zoeken

en uiteindelijk echt verliefd in een van de branches/concepten en ideen die je in 4 jaren hebt nagedacht in de praktijk brengen.

 

 

Probeer een unike concept te ontwikelen die je uniek en beter dan je konkurrenten doet in de branche die jij kiest

(nogmals in deze website sorry voor mijn fouten).

Veel succes

Link naar reactie
  • 0

om te mogen antwoorden op het koffie aspect."

 

verschillende soorten koffie bonen en theezakjes, komen idd steeds meer naar voren ook voor de mensen thuis.

Wat heel belangrijk is om te starten in de consumptie markt de p: positie oftewel locatie..

een stom voorbeeld is om te zeggen is, een koffie en thee zaakje beginnen tussen de landbouwers is niet effectief om dat die mensen dat niets intresseerd en heeft het dus geen zin om n starbucks te beginnen tussen vier weilanden.

zelfs in steden zoals amsterdam en rotterdam is het al lastig om er tussen te komen.. ik geloof dat de locatie gekozen moet worden op de tijden dat mensen koffie willen drinken, in de morgen en tussen de middag, cappuchino's ookal aan het einde van de middag..

als ik zo vrij mag zijn om te citeeren dat je iets bijzondes moet doen, zal ik je aanraden een cursus van barista te doen om de echte kwaliteit te kunnen handhaven omdat veel individuen denken dat koffie en thee, simplele producten zijn en wat beslist niet waar is..

doe iets extra's maak van een normale cappuchino een latte art en maak van je service een tentoonstelling en hecht er eventueel een webshop aan vast om mensen die tevreden zijn over het totaal product de kans te geven dat ze het ook thuis kunnen ervaren, wees niet te duur in deze tijd en blijf eerlijk tegenover de mens en je zelf..

 

met vriendelijke groet steve

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    9 leden, 260 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.