• 0

ondernemingsplannenbeurs: gat in de Markt?

Leeuwarder Courant 24 October:

 

Creatieve studenten en startende ondernemers kunnen elkaar straks vinden op het internet.

 

Hbo-studenten die als afstudeerwerkstuk een ondernemingsplan moeten schrijven, kunnen hun ideeën presenteren op een website. Deze ondernemingsplannenbeurs moet vooral startende ondernemers aan ideeën helpen. ,,Veel ondernemers hebben wel geld en plannen, maar zijn op zoek naar het gat in de markt. Die kunnen ze op deze site vinden'', aldus initiatiefnemer Junior Meijering. De hogescholen CHN en NHL hebben positief op het plan gereageerd. De website (www.ondernemingsplannenbeurs.nl) is volgende maand online.

 

Kent iemand dit initatief? Is dit inderdaad een gat in de markt of is het zoveelste goed bedoelde plan?

 

[titel aangepast - mod]

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

8 antwoorden op deze vraag

  • 0

Laat ik de vraag omdraaien: Welke student wil een eigen bedrijfje starten terwijl je ook bij Shell of Philips kan werken?

 

In de VS is het heel gebruikelijk om een eigen berdrijf te starten. Ga je 2x failiet, staat dat goed op je CV.

 

In NL Gaat de gemiddelde student niet zo snel een eigen bedrijfje starten, ook al heeft hij een 7 1/2 op z'n businessplan!

 

Ik zag trouwens dat het een Fries initatief is. Daar zitten op zich vrij veel HBO instellingen dus ik verwacht wel dat het kan gaan lukken.

 

 

Link naar reactie
  • 0

Als ik als student een goed idee had, zou ik dat nooit openbaar publiek maken, maar eerder een ondernemer zoeken die het tegen vergoeding kan exploiteren, of zelf gaan doen natuurlijk. Als je het publiceert zonder nadere waarborgen, ben je het idee kwijt.

 

Als opleidings-middel is het wel aardig, om te kijken welke reacties er uit de markt komen. Maar laten we eerlijk zijn, een écht ondernemende student gaat zelf aan de slag of op zoek en zal dit nooit zo doen. De slechte en middelmatige plannen komen dus op zo'n website terecht. Ik vermoed dat dit concept dus geen lang leven zal hebben.

 

Pitch Coach | Pitch Trainer | Public Speaker | Sparring Partner | Mentor | Pitcholoog (c)

"Your product, idea or business deserves a great pitch. I love to help you!"

Link naar reactie
  • 0

 

Ik zit zelf dicht tegen afstuderen aan. Als ik een goed idee heb (en ik ben driftig bezig die te krijgen :) ) is het laatste wat ik doe dit idee weggeven. Daarnaast zal ik als ik kan kiezen tussen Shell en mijn eigen plan zeker voor het plan gaan.

Dat 2e zal echter niet voor elke student zijn. Ik ben niet representatief ;)

 

 

Link naar reactie
  • 0

 

Als je de site zo maakt dat een iedere een bijdrage kan leveren en aan het eind van de rit voor zijn bijdrage vergoed kan worden geloof ik er wel in.

 

Maar dat wordt dan een flinke site met veel functionaliteiten en Karma instellingen :-)

 

Kan best leuk worden. Alleen maar een site vol ideeën waar je brengers en halers wilt samen brengen zal voor een korte duur zijn. Een ieder moet de mogelijkheid krijgen om zijn handen uit de mouwen te steken en alles wat men dan doet moet als een project slaagt toch een keer afgerekend worden.

 

Deze inspiratie komt dan van http://www.thebusinessexperiment.com

 

Tijd niet meer geweest:-) Tekenend dat dat het ook niet is :-)

 

Maar in die richting zou het eerder moeten volgens mij.

 

Perry

 

 

 

 

Link naar reactie
  • 0

Leeuwarder Courant 24 October:

 

Deze ondernemingsplannenbeurs moet vooral startende ondernemers aan ideeën helpen."Veel ondernemers hebben wel geld en plannen, maar zijn op zoek naar het gat in de markt. Die kunnen ze op deze site vinden'', aldus initiatiefnemer Junior Meijering.

 

Ook ik heb twijfels over de kansen van een dergelijke site. Want bij bovenstaande opmerking vraag ik me af of dat zo is. Voor zover mij bekend zit het geld bij bestaande ondernemers. Startende ondernemers met geld, maar zonder goed idee kom ik zelden tegen.

Voor starters met goede ideeën, maar zonder geld zijn onze vrienden van de Nebib er al. ;D

 

Daarnaast wordt de succeskans van een nieuw bedrijf volgens mij bepaald door de combinatie van man (of vrouw natuurlijk) en plan. Andersmans plan uitwerken zonder de bedenker erbij te betrekken komt op mij daardoor niet echt kansrijk over. Nog afgezien van het feit dat hedendaagse studenten volgens mij veel te snugger zijn om goede ideetjes zomaar op het web te gooien.

Desondanks zal ik het initiatief met veel belangstelling volgen en ben ik benieuwd of de bedenkers van de site tzt ons ongelijk bewijzen.

 

Karen

 

 

 

Ondernemer achter dé lesmethode ondernemerschap voor het MBO www.isondernemenietsvoorjou.nl

Daarnaast die van www.calimeromarketing.nl en www.ondernemersfacts.nl

Link naar reactie
  • 0

Volgens mij bestaat er een grote vraag naar businessplannen onder studenten.

Regelmatig komen er hier studenten hengelen naar ondernemingsplannen.

Een startende ondernemer heeft er inhoudelijk niks aan, die moet zijn eigen plan schrijven, wel kan inzege in plannen hem op ideeen brengen als het gaat om layout en wat er nu precies bedoeld wordt me vragen als hoe bereik je de klant.

Voor de studenten copy/past voor een starter als hulpmiddel.

Beide hebben niet een groot budget, het gaat dus om aantallen.

Link naar reactie
  • 0

In zekere zin is openheid over plannen bewonderenswaardig. Echter, vind ik dat een plan ook veel zegt over de ondernemer in kwestie bijv. of zij/hij ook in staat is om te bewoorden en over te brengen wat de visie is. Ik zou dus meer voelen voor een database met samenvattingen die niet alles openbaren.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    10 leden, 290 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.