• 0

Agent worden voor een Chinees bedrijf?

Hallo,

 

Nadat ik wat spullen bij een leverancier gekocht heb, en ze uiteindelijk ook binnen kreeg, Zag ik dat er best grote vraag is naar deze product.

Dus ging ik nadenken hoe ik meer kon verdienen hieraan. Omdat mijn starterskapitaal klein was en is kon ik niet veel producten kopen en met winst verkopen.

Dus kwam ik erop een idee om samen te gaan werken met de leverancier. Na een lange gesprek kwam we uiteindelijk overeen, ik zou een agent voor dat bedrijf kunnen zijn.

De leverancier ( afkomstig uit china) heeft besloten om het een kans te geven. Dus heeft hij mij gevraagd om mijn idee uitgewerkt naar hem via email toezenden.

 

Mijn doel zal zijn eerst promotie dan verkoop.

Promotie met behulp van mijn website, en andere communicatie middelen,

 

Nu heb ik wat vragen wat ik niet zelf uitkom.

- Ik heb ergens gelezen dat als je winst maakt onder 1250 per maand dat een inschrijving bij kvk niet nodig is.

- Nu zit ik met tweede probleem is dat mijn parthner waar ik samen spullen besteld heb het idee niet zit zitten, maar volgens de contract is hij ook mede vennoot dus hoe kan ik hem overhalen of wat kan ik doen om hem over te halen.

- Omdat ik de spullen niet in vooraad heb, ben ik tog niet met iets strafbaars bezig???

- en in hoevere ben ik verantwoordelijk mocht er iets niet kloppen met de product( of komt het allemaal in een contract dat ik waarschijnlijk nog moet tekenen)

 

omdat ik nog een student ben, wil ik nog u vragen of u mij enig advies kunt geven.

 

Alvast bedankt.

 

[titel verduidelijkt - mod]

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

4 antwoorden op deze vraag

  • 0

Sowieso is een inschrijving in de KvK vrijwel altijd noodzakelijk als je gaat verkopen.

 

Wat betreft je huidige compaan: Waar zou hij mee moeten doen? Ben je al samen in een bedrijf actief o.i.d.?

Bezoekhetziekenhuis.nl: Eenvoudig bezoeken plannen aan de patiënt en communiceren met patiënt, familie en vrienden. ! Maak een account aan als een familielid in het ziekenhuis ligt en je kunt gezamenlijk de bezoektijden inplannen.

Link naar reactie
  • 0

altijd leuk, een succesvol product naar nederland halen maar...

 

- agent zijn is mooi, maar wie is aansprakelijk bij garantiegevallen?

- wie heeft de productaansprakelijkheid?

- bestellen ze de producten bij jou of direct bij de leverancier?

- krijg je een voorraad om DOA (Dead On Arrivals) direct om te ruilen?

- zorgt de leverancier voor eventuele CE markeringen, toelating op de EU markt?

- valt het product onder bepaalde europese wetgeving?

 

Allemaal vragen die je moet stellen (stel je zelf ook in je laatste vraag)

 

Om wat voor producten gaat het? Zijn het massaproducten om bijvoorbeeld B2B eenmalig?

 

Omdat je agent bent zou ik eisen dat je alleen verantwoordelijk bent voor de verkoop en marketing van de producten.

 

De leverancier blijft dus verantwoordelijk voor de technische aspecten en toelatingen/CE markering en garantiegevallen/DOA's

 

Wanneer de technische aspecten door de leverancier in orde zijn gebracht, zou ik samen met hun een plan bespreken. Jij presenteert jouw verkoop en marketingplannen. Met verwachte verkopen. Op basis van DOA/garantiecijfers uit hun verleden uit andere markten krijg jij een percentage van de verwachte verkoopcijfers, als DOA/Garantievoorraad om direct te ruilen. Jij ruilt dan uiteindelijk deze producten weer om met China.

 

Stel jij verwacht 10.000 stuks per jaar te kunnen verkopen, het verleden zegt 1% uitval/DOA, dan krijg jij 50 stuks kostenloos op voorraad. Met roulatie is dat ruim voldoende. Natuurliijk blijven deze machines eigendom van de leverancier en mag je deze NIET verkopen.

 

Ik zou me altijd inschrijven bij de KvK, met of zonder vennoot. Als hij het niet ziet zitten, dan niet toch?

 

Ik hoor het wel wanneer e.e.a. niet duidelijk is.

 

Gr.

 

Paul

 

verkoop - marketing - communicatie

 

Resultaatgericht en altijd helder.

 

www.helder-resultaat.nl

Link naar reactie
  • 0

goeden dag,

 

Het gaat om elektronishe producten,

Met name Usb sticks, mobile telefoons, de totalle productenlijst moet ik nog krijgen inc, de prijzen lijst,

 

Ik hou ook rekening mee met de 19 pre cent btw en 6 pre cent invoerrechten maar ik kom nog zeer voordelig uit,

 

 

 

Link naar reactie
  • 0

Waarom kom je dan zo voordelig uit als je nog maar een hele kleine speler op de markt bent? Mis je misschien niet ergens wat marge o.i.d. welke je uiteindelijk wel nodig blijkt te hebben? :)

Bezoekhetziekenhuis.nl: Eenvoudig bezoeken plannen aan de patiënt en communiceren met patiënt, familie en vrienden. ! Maak een account aan als een familielid in het ziekenhuis ligt en je kunt gezamenlijk de bezoektijden inplannen.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    8 leden, 245 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.