• 0

Openbaar maken idee vs. beschermen: wat te doen?

Hallo,

 

Ik heb een vraag en weet niet 100% zeker of het wel in dit onderdeel thuishoort, maar ik merk het wel.

 

Ik heb een nieuw idee voor een webapplicatie. Nou is het zo dat er in principe een kleine markt voor is. Maar het is wel een handige app. Dus zat ik te denken om het in de markt te zetten als iets laagdrempeligs. Bijvoorbeeld gratis. Het is eigenlijk puur op studentenhuizen gericht, dus dacht ik gelijk aan een samenwerking met een bierbrouwer of mogelijk met Albert Heijn. Nou heb ik contact opgenomen met 2 brouwers op te peilen hoe ze hier tegenover zouden staan. De één was wat kortaf en vroeg of ik het idee naar het algemene email adres wilde mailen. De andere gaf aan op dit moment niet te focussen op studenten. Ze wilden niet zeggen of ze wel of niet geïnteresseerd waren omdat ik mijn idee niet wilde prijs geven. Het is namelijk redelijk makkelijk te kopiëren. Als ik het hele concept zou mailen dan zouden hun aangeven of ze wel of niet geïnteresseerd zijn.

Mijn vraag is moet ik zulke grote bedrijven die mij eigenlijk helemaal niet nodig hebben wel vertrouwen hierin.

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

4 antwoorden op deze vraag

  • 0

Zijn de ontwikkelingskosten hoog?

 

Zoniet: Zelf laten ontwikkelen en vervolgens naar een groot bedrijf toe stappen. Eventueel kan je daar een NDA laten ondertekenen, al is dat nooit helemaal een goede bescherming zoals hier veelal beschreven is.

 

Met een concreet prototype heb je meer kans om ze te overtuigen van de mogelijkheden e.d. en zullen ze sneller geneigd zijn om het te willen gebruiken. Mochten ze niet mee willen doen kan je het zeer snel daarna zelf uitbrengen en promoten, daardoor zal het voor hen ook niet meer de moeite zijn om er zelf mee te komen.

Bezoekhetziekenhuis.nl: Eenvoudig bezoeken plannen aan de patiënt en communiceren met patiënt, familie en vrienden. ! Maak een account aan als een familielid in het ziekenhuis ligt en je kunt gezamenlijk de bezoektijden inplannen.

Link naar reactie
  • 0

Ze wilden niet zeggen of ze wel of niet geïnteresseerd waren omdat ik mijn idee niet wilde prijs geven.

 

Ik vind het eerlijkgezegd tamelijk bizar om te proberen iets te verkopen, zonder te willen zeggen wat het is.

 

Zelfs al zou je een 'concept' hebben, dan denk ik niet dat je veel van dit soort bedrijven moet verwachten. Wat is een concept nou helemaal en wat heeft een brouwer daarmee te maken?

 

Doe het, of doe het niet. En benader dan adverteerders/sponsors e.d.

Link naar reactie
  • 0

Bedankt voor de adviezen. Nu kan ik dingen wat beter in perspectief zetten.

 

Als reactie over wat het kost.. tijd, en dat hebben we op dit moment niet, dus ben ik daarom ook gaan rondvragen of er uberhaupt interesse was. En natuurlijk wil ik wel zeggen waar we mee bezig zijn, maar niet onnodig veel.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    4 leden, 260 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.