• 0

Eerste Hulp Bij Onvernemerschap

Hallo!

 

Ik ben een laatstejaars student MBO detailhandel, ondernemer/manager, en ben van plan een eigen zaak te beginnen.

 

Graag wil ik naast mijn werk en studie een eenmanszaak beginnen in de ICT-branche. Ik wil me gaan richten op de volgende zaken:

 

- Webhosting/webontwikkeling

- Advies m.b.t. hardware/software/abonnementen

- Installatie/reparatie en onderhoud daarvan

 

Nu is mijn vraag welke stappen ik hiervoor moet ondernemen. Ben begonnen aan een website en heb begrepen dat ik me dan bij de KvK moet inschrijven als eenmanszaak. Maar was het dat of heb ik nog meer verplichtingen?

 

Ook vroeg ik me af wat de kosten ongeveer zullen zijn van de KvK en evt andere instanties/contracten/licenties.

 

Ik hoop dat jullie mij op web kunnen helpen want op mijn opleiding lopen helaas weinig mensen rond die echt verstand hebben van het ondernemersschap.

 

Met vriendelijke groet,

 

Jasper Schrijver

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

5 antwoorden op deze vraag

  • 0

kvk kost voor een eenmanszaak 60 euro per/jaar ong. zie kvk.nl

licenties zijn totaal afhankelijk wat je wilt doen.

 

verder valt er al veel informatie te vinden via de zoek functie op higherlevel deze vraag is namelijk al veel vaker gevraagd.

 

Succes in ieder geval !

 

edit: spelfout :)

Link naar reactie
  • 0

En aangezien in mijn klanten een factuur wil kunnen aanbieden heb ik neem ik aan ook een BTW nummer nodig, of niet? Krijg je dit automatisch bij inschrijving KvK of moet je dit apart aanvragen bij de belastingsdienst?

 

En heb je voor de administratie dure boekhoudprogramma's nodig of kom je met bijvoorbeeld excel ook al een heel eind?

 

Ik wil namelijk proberen te beginnen zonder een lening af te sluiten, ik heb een auto en gereedschap ter beschikking dus dat is het probleem niet.

 

Alleen zit ik tegen de juridische/belastingtechnische kant aan te kijken, heb hier namelijk geen ervaring mee.