• 0

in deze tijd nog markt voor webportal?

Aanbevolen berichten

16 antwoorden op deze vraag

  • 0

Volgens mij kan het niet zo simpel gezegd worden. Goede content en seo zullen zeker zorgen voor een stroom bezoekers, maar alleen als bezoekers echt iets interessants te zien krijgen zullen ze terugkomen.

 

Wiki definitie: Een portaalsite is een website met enkele specifieke kenmerken die er voor zorgen dat de site geschikt is om als startpagina voor een bepaalde groep gebruikers ingesteld te worden.

 

Tenzij je in staat bent iets te bieden dat de vele portals die er zijn (denk aan de KPN, chello, @home, MSN standaard homepages, die vaak bij installatie al ingesteld worden), zal het erg moeilijk zijn.

 

Aan de andere kant, zoals met elk idee, als je iets weet toe te voegen of beter te doen dan alle anderen, is er vast nog ruimte.

 

Veel succes in ieder geval

 

 

Link naar reactie
  • 0

Hmm oke thnx.

Misschien moet de definitie dan aangepast worden en is portal (startpagina) niet het juiste woord.

 

Ik bedoelde een site waar bezoekers voor hun interessante informatie kunnen raadplegen of zoeken( de content dus) en hier wekelijks op terugkeren.

 

Een site voor een specifieke groep mensen die voor een specifieke afverteerders interessant kan zijn.

 

Gaat de vlieger dan wel op?

Goede content - > veel ( terugkerende bezoekers) - > veel mogelijkheden voor advertenties?

 

Ik vraag me dit af omdat ik denk , goede content heb voor een specifieke groep gebruikers en adverteerders.

 

 

Link naar reactie
  • 0

Ik denk dat het antwoord nog steeds niet zo simpel is :) Om je bezoekers te krijgen is betere content dan je evt. concurrenten belangrijk, om je bezoekers te houden is het regelmatig updaten en relevantie belangrijk, en om adverteerders te bereiken, is een zekere massa belangrijk. Als je deze alledrie in de juiste verhoudingen krijgt, moet het lukken.

 

 

 

 

 

Link naar reactie
  • 0

Ik heb ervaring met een aantal van dat soort sites (informatieve sites voor bepaalde niche markt) en heb gemerkt dat dit soort sites goede inkomsten kunnen opleveren maar dat je er wel tijd voor moet uittrekken om de site bekendheid te geven en laten krijgen. Dit gaat niet vanzelf.

 

Langzaam maar zeker kan je zo een site laten lopen en vervolgens kan je met advertentie programma's als Adsense of TradeDoubler inkomsten verwerven. Hiervoor hoef je trouwens helemaal niet veel bezoekers te hebben. Met enkele bezoekers per dag kun je al resultaten verwachten.

 

Zorg er wel voor dat de content hoogwaardig en uniek is. Met uit bv. de VS gekochte content over iets als tuinonderhoud zal je het niet redden.

Link naar reactie
  • 0

Goede content - > veel ( terugkerende bezoekers) - > veel mogelijkheden voor advertenties?

 

Veel mogelijkheden, dat zal in veel gevallen wel op gaan. Maar daarmee heb je de adverteerders zelf nog niet. Veel grote adverteerders werken alleen via mediabureaus, en die vinden het wel zo makkelijk om hun business weg te zetten via een paar grote netwerken in plaats van met tientallen, honderden kleinere sites apart te moeten gaan onderhandelen.

 

Kleine partijen zijn daarentegen extra moeilijk te porren om te gaan adverteren. Daar zijn tal van redenen voor aan te voeren: geen ervaring met online adverteren, geen banners op de plank klaarliggen, beperkte marketingbudgetten etc.

 

Om een praktijkvoorbeeld te geven, ik had zelf verwacht op mijn B2B-niche site wel adverteerders te kunnen vinden, maar zelfs na ruim 1,2 miljoen bezoekers, 3 miljoen pageviews en partijen als KLM, Unilever, Shell en Philips die zich hebben ingechreven op de nieuwsbrief, staat de teller nog steeds op nul.

 

Vergis je dus niet in de moeite die het kan kosten. Of, zoals ze in het Engels zeggen: don't quit your day job yet.

eBase - Portal voor de internetbranche

• nieuws • internetbureaus • opdrachtgevers • branches • nieuwe websites • gratis vacaturebank •

Link naar reactie
  • 0
Kleine partijen zijn daarentegen extra moeilijk te porren om te gaan adverteren. Daar zijn tal van redenen voor aan te voeren: geen ervaring met online adverteren, geen banners op de plank klaarliggen, beperkte marketingbudgetten etc

 

Daar is mijn idee nou juist op gericht...zou dit echt zo moeilijk zijn?

 

Kijk eens op de site www.tilburg.com, zeer succesvol....

 

Is het geen idee om een soortgelijke site te maken voor mijn eigen regio...?

 

 

 

 

Link naar reactie
  • 0
Ik heb ervaring met een aantal van dat soort sites (informatieve sites voor bepaalde niche markt) en heb gemerkt dat dit soort sites goede inkomsten kunnen opleveren maar dat je er wel tijd voor moet uittrekken om de site bekendheid te geven en laten krijgen. Dit gaat niet vanzelf.

 

Hier zou ik nou graag tips voor willen krijgen...

 

PS. De site is zo goed als af en volledig geboud in Joomla , en kan dus ingezet worden voor verschillende regio's....

 

Mischien een ander goed idee om deze CMS site te verkopen aan geinteresseerden....Wat een ideeen allemaal...

Link naar reactie
  • 0

Ik kom voorbij veel portals, ook voorbij veel interessante, maar merk dat er veel meer interessant zijn dan ik daadwerkelijk bij kan houden. Of je binnnen die selectie valt is vrij arbitrair, en alleen te beinvloeden met goede en verse content en een makkelijke domeinnaam (treehugger) of een heel bijzodnere barkingcrickets, maar theinspiredprotagonist pluk ik net van treehugger, en zou ik niet onthouden.

 

En dan zijn dit twee eco-portals waar ik regelmatig kijk. Als ik naar alle onderwerpen kijk kom ik denk ik aan 20 portals/logs waar ik wekelijk kom, en ongeveer 80 waar ik maandelijks kom (en ik heb ook nog tijd om te werken!). Kom daar maar es tussen ;D

Link naar reactie
  • 0

Ik heb ervaring met een aantal van dat soort sites (informatieve sites voor bepaalde niche markt) en heb gemerkt dat dit soort sites goede inkomsten kunnen opleveren maar dat je er wel tijd voor moet uittrekken om de site bekendheid te geven en laten krijgen. Dit gaat niet vanzelf.

 

Hier zou ik nou graag tips voor willen krijgen...

 

PS. De site is zo goed als af en volledig geboud in Joomla , en kan dus ingezet worden voor verschillende regio's....

 

Mischien een ander goed idee om deze CMS site te verkopen aan geinteresseerden....Wat een ideeen allemaal...

 

 

hmmm.. een website al gemaakt in Joombla? dat betekent dat je 1 cms systeem gebruikt? en dat je dus voor elk onderwerp, zelf aan de slag moet? dat ga je nooit terug verdienen....

 

een goede portal gaat echt in de duizenden euro's lopen, met meerdere cms ingangen voor elke klant.

 

ik hoop dat t wat wordt..succes

Link naar reactie
  • 0

Goede content - > veel ( terugkerende bezoekers) - > veel mogelijkheden voor advertenties?

 

Veel grote adverteerders werken alleen via mediabureaus, en die vinden het wel zo makkelijk om hun business weg te zetten via een paar grote netwerken .

 

 

 

Anders,

 

Zeg jij nu eigenlijk niet dat je geen conact met grote bedrijven moet zoeken maar met de mediabureau's waar zij zaken mee doen?

Link naar reactie
  • 0

Zeg jij nu eigenlijk niet dat je geen conact met grote bedrijven moet zoeken maar met de mediabureau's waar zij zaken mee doen?

 

Of met de internetmarketingbureaus waarmee die mediabureaus zaken doen.

 

Directer contact is natuurlijk altijd beter (minder aan de strijkstokken), maar lukt vaak niet omdat de opdrachtgever nu eenmaal via dit soort bureaus werkt.

Link naar reactie
  • 0

Hmm oke thnx.

Misschien moet de definitie dan aangepast worden en is portal (startpagina) niet het juiste woord.

 

Ik bedoelde een site waar bezoekers voor hun interessante informatie kunnen raadplegen of zoeken( de content dus)

 

Dat heet een 'website' ;)

 

en hier wekelijks op terugkeren.

 

Dat is het moeilijke deel. Er zijn maar weinig sites die mensen wekelijks lezen. Dan kun je denken aan communitysites (forums, social networking), nieuwssites en (voor early adopters) weblogs.

 

Om dit met content te bereiken moet je een aanhoudende verse nieuwsstroom hebben en een permanent actieve redactie. Dat is niet makkelijk terug te verdienen met advertenties.

Link naar reactie
  • 0
Dat heet een 'website'

 

Dank je.

 

 

Om dit met content te bereiken moet je een aanhoudende verse nieuwsstroom hebben en een permanent actieve redactie. Dat is niet makkelijk terug te verdienen met advertenties.

 

Dank je.

 

Over het algemeen zijn de reacties niet al te positief en ook voor mij is het een proefballonnetje. Maar ondanks alle reacties blijft voor mij de vraag staan: waarom kan www.tilburg.com wel groot en succesvol zijn? en waarom kan dit in een andere regio niet?

Link naar reactie
  • 0

Maar ondanks alle reacties blijft voor mij de vraag staan: waarom kan www.tilburg.com wel groot en succesvol zijn? en waarom kan dit in een andere regio niet?

 

Ik weet niet of die site zakelijk gezien succesvol is. Misschien wel.

 

Dit is het aloude "online regio"-idee, dat al minstens 100 keer bedacht is en vaak niet slaagt bij gebrek aan content, bezoekers en interesse bij betalende adverteerders.

 

Als het in dit geval wél gelukt is, dan is het inderdaad interessant om te analyseren waar dat in zit.

 

Het kan ook toeval zijn, of chaos (in wiskundige zin). Succes trekt succes aan. Een positieve feedbackloop. Er zwerft ergens een wetenschappelijk artikel op internet van economen die beredeneren dat het economisch succes van regio's (bijvoorbeeld silicon valley) aan dit mechanisme is toe te schrijven.

 

Vergelijk het met startpagina's. Simpel om te maken. Honderden keren nagebootst. En toch is er maar één echt succesvol. Niet omdat die ene iets bijzonders doet, maar gewoon, omdat hij er vroeg bij was en het die ene was die succesvol was. Daarna is het gekocht door een grote uitgever en dan lijkt het net alsof die uitgever iets slims doet wat anderen niet doen.

Link naar reactie
  • 0

Natuurlijk kan dat. Maar een portal/website met goede content is nog geen garantie met succes. Het Nederlandse web ziet zwart van de goedbedoelde maar noodlijdende lokale websites.

 

Overigens, als je toch lokale/regionale portals wilt opstarten moet je er wel redelijk snel bij zijn. Binnenkort gaat ilse media van start met de lokaal nieuws-site Hier.nl, de Postcodeloterij heeft onlangs 2,7 miljoen euro gestoken in Buurtlink.nl, het bedrijf Nanon is hard bezig om een landelijk netwerk aan lokale sites zoals www.hilversums.nu uit te rollen en zo zijn er veel meer bedrijven bezig.

 

Het zal, vermoed ik, erg lastig worden om gebruikers bij een andere lokale communitie weg te snoepen als deze eenmaal erg populair is. Het is al lastig genoeg om een kritische massa te bereiken wanneer je de eerste bent met een lokale website voor een bepaalde regio, maar dat wordt alleen maar lastiger als er al een stuk of wat actief zijn. Ik speel zelf al langer met het idee van lokale/regionale sites maar ben er om die reden nooit aan begonnen.

 

 

eBase - Portal voor de internetbranche

• nieuws • internetbureaus • opdrachtgevers • branches • nieuwe websites • gratis vacaturebank •

Link naar reactie
  • 0

inderdaad al veel bedrijven mee bezig...zo slecht is het idee niet dus,

Maar om daar nou inderdaad tussen te gaan zitten....kun je het over hebben.

Al ben ik wel van mening dat e.e.a. pas succesvol kan als er een lokaal persoon /bedrijf achter zit.

 

En je zal lokaal flink wat reclame moeten gaan maken....ik kende de hele buurtlink.nl niet....terwijl er toch over mijn regio al wat data opstaat.

 

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    11 leden, 311 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.