• 0

verkeerde facturen in belastingaangifte verwerkt

Ik heb een 'mannetje' die mijn aangifte invult (er valt nog niet zo heel veel in te vullen ;D) en ook meteen electronisch verstuurd.

 

Maar nu heeft hij voor de aangifte 3e kwartaal facturen van september verwerkt.

(Ik krijg hem niet te pakken), maar moet ik dat niet rechtzetten bij de belasting?

 

update: sorry, ik bedoel facturen van oktober!

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

8 antwoorden op deze vraag

  • 0
Gast Verwijderd account

September valt inderdaad in het 3e kwartaal. Als het een niet al te groot bedragen of bedragen zijn dan zou ik voorstellen om dat in het 4e kwartaal te corrigeren. Je kunt het alsnog aangeven maar voordat alles bij de Belastingdienst rond is..... zitten we weer in januari 2007. In die maand moet dan ook de aangifte van het 4e kwartaal 2006 worden gedaan.

Link naar reactie
  • 0
Gast Verwijderd account

12/4=3... 3+3+3=9 Wat is het probleem ???

 

Het probleem kan de hoogte van het verschil zijn. Bij een belastingcontrole kan de controleur de bedragen met de kwartaalaangiften vergelijken. In sommige gevallen kan de Belastingdienst dan een boete opleggen, ook al zijn de bedragen over het gehele jaar correct.

Soms wordt er vanwege de liquiditeit met de (omzet) bedragen geschoven en dat mag helaas niet.

Link naar reactie
  • 0

Het lijkt me dat eerder afdragen niet echt een probleem is. Neem gewoon contact op met de fiscus hierover. Cashflowtechisch is het natuurlijk minder interessant, zegmaar rente over 2-3 maanden over het BTW bedrag.. Over hoeveel praten we eigenlijk.. als je dan gaat denken hoe lang je bezig bent met het uitzoeken of en hoe je een tegenboeking kunt maken. Dan is het wellicht goedkoper om dat beetje renteverlies gewoon voor lief te nemen en gewoon een brief met specificatie naar je dossierbehandelaar te zenden.

 

Suc6.

Link naar reactie
  • 0

De belastingdienst zal er geen moetie mee herbben dat je de BTW over jde facturen van oktober als in het 3e kwartaal hebt afgedragen. Als je het zou willen herstellen ben je een hoop tijd kwijt, want er moet een schriftelijke procedure worden gevolgd en pas als dat rond is wordt het geld teruggestort.

Zo te horen gaat om een betrekkelijk klein bedrag (er is nog niet zoveel in te vullen) en mijn advies is, niet aan doen, MAAR wel even opletten dat de facturen in de aangifre over het 4e kwartaal niet nog een keer worden meegenomen. Iets te vreog betalen is tot daar aan toe, dubbel betalen moet je echt voorkomen.

 

Succes,

 

 

Fred Londema

 

Administratiekantoor Frelo

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    1 lid, 114 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.