• 0

Help!! Hoe kom ik aan deze getallen??

Hallo hier Nihat,

 

Ik ben dus bezig om mijn ondernemingsplan op te stellen, kom ik bij financiëring terecht en kom ik er toch niet meer uit. :-\

 

Maar hoop met jullie hulp wel! ;D

 

Ik ben bezig om dus een onderneming op te zetten (Ben 18 jaar). Maar ik kan nergens cijfers vinden over de detailhandel van auto's. Er zit ZEKER een gat in de markt hier in mij stad. Ik ga namelijk iets aanbieden voor de auto, wat men hier in de buurt niet heeft. Men zou er minimaal heel wat kilometers afleggen. En zou je het tegenkomen hier in de buurt, dan hebben ze alleen maar gewone spullen. Ik ga het inzetten op het importeren van verschillende sportbumpers ed.. Nee niet die spullen die de meeste mensen kennen, autostyle genoemd. Het zijn nog extremere en natuurlijk een hele assortiment.

 

Wie kan me helpen, en wat vinden jullie er tot nu toe van?

 

Iedereen alvast bedankt!!

En veel geluk als je het toch probeert te wagen!

Wie niet waagt wie niet wint en voor een baas werken wordt je toch niet rijk van.

 

Iemand een ideetje??

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

8 antwoorden op deze vraag

  • 0

je kan ook kijken op cijfers & trends van rabobank.

Autodealers hebben een netto resultaat van circa 1%. In grote steden is dit vaak lager. Over bumpers e.d. weet ik weinig. Misschien verstandig om het jaarverslag van halfords op te vragen.

 

Arjan Brienen

Senior Associate

First Dutch Capital

Link naar reactie
  • 0

Ik denk dat de marges op accesoires veel groter zullen zijn dan die op complete voertuigen. Eigenlijk kan ik je alleen adviseren om het zelf door te rekenen. Maak eens een overzicht van je baten en lasten.

 

Bij baten zit je waarschijnlijk vooral aan de verkoopprijs van je product.

 

Voor kosten denk ik onder meer aan:

- inkoop product

- huur winkelpand

- personeelskosten

- verzekeringen

- afschrijving interieur van je zaak

- reclame, promotie etc.

- operationele kosten van briefpapier via koffie tot zakelijke agenda ;)

 

En ongetwijfeld nog een hele rij andere kosten die ik ook niet zo 123 kan bedenken.

 

Je zou op basis van verwachte verkoop (omzetcijfers uit cijfers en trends?) en kosten eens kunnen narekenen of je plan haalbaar lijkt, en of het voldoende winst oplevert om van te leven. Bouw daarbij marges in voor onvoorziene zaken zoals wanbetalers etc.

 

 

Link naar reactie
  • 0

Ik zou beginnen met een marktonderzoek, is er echt een markt voor? Je noemt naar mij idee een product met een specifieke doelgroep. Deze doelgroep is niet overal te vinden en is goed geografisch verspreid.

 

Je bent er zeker van dat het een gat in de markt is, hang daar eens wat cijfers aan...

Alleen mensen horen klagen dat ze ver moeten rijden is niet genoeg! Op het moment dat je je richt op specialisme, gaan mensen al snel meer km's maken om bij je zaak te komen, mits je echt de specialisme in huis hebt! De afstand is dan ondergeschikt aan het aanbod (product & kennis).

 

Je moet het zo zien, als je in een industriewijk zou vragen aan de mensen die er komen of ze een patatzaak willen hebben daar, zegt iedereen ja! Dat vinden ze wel makkelijk...

Maar is het haalbaar, heb je aan die mensen genoeg? Komen die mensen ook echt of gaan ze naar hun oude vertrouwde snackbar?

 

Dit soort dingen komen mooi naar voren uit een marktonderzoek.

 

Leer alsof je eeuwig leeft, leef alsof het je laatste dag is!

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    6 leden, 252 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.