• 0

uittreding vof

Aanbevolen berichten

8 antwoorden op deze vraag

  • 0

Ze kan hoogstens aanspraak maken op haar deel van wat er overgebleven is van de inbreng (mits risicodragend ingebracht natuurlijk).

 

Als het slecht gaat is de inbreng meestal voor het grootste deel verbruikt en blijft er weinig over om uit te keren.Aanspraak maken op de orignele inbreng is niet mogelijk.

 

Is de inbreng niet risicodragend (bijvoorbeeld in de vorm van een lening met onderpand en/of garaties) dan kan die lening volgens de regels van de overeenkomst opgeeist worden en moet de vof, c.q. de vennoten aan haar (hun) verplichtingen voldoen. Dit kan zelfs het faillisement van de vof en haar vennoten betekenen

Heeft mijn antwoord je goed geholpen? Dan is een reusje nooit weg.

 

contact: www.dewitte.org | Innovation + Business + Finance

Link naar reactie
  • 0

Volgens mij is de vraag wat de overige vennoten van haar ONDERLING kunnen verwachten v.v. en niet de vraag wat derden kunnen doen En dit is volgens mij geheel afhankelijk wat de vennoten onderling hebben afgesproken.

 

(ik kan het mis hebben hoor)

 

geverifieerd-adres.nl Laat maar zien wie je bent met logo & online certificaat Dat ben ik En ook een keurmerk oplossing voor je Belgische webshop geverifieerd-adres.be
Link naar reactie
  • 0

bedankt voor jullie reacties, het is nu duidelijker.

 

Het is zeker een zinkend schip, alleen maar schulden, geen geld meer.

Dus we kunnen een deel van de schuld bij haar verhalen?

 

We hebben ook eens in de boekhouding gekeken en we zagen dat ze een aantal grote bedragen heeft opgenomen voor eigen prive en dat ze een aantal grote dingen heeft gekocht , die we hier toch echt niet hebben gezien. Kunnen we hier ook iets aan doen?

We hadden natuurlijk toen de boekhouding goed moeten nakijken,

maar we waren te goed van vertrouwen. Stom stom achteraf, maar ja weer een les geleerd: Geld is lelijk, ook al is het je familie of beste vriendin!!!

 

mvg tesgi

 

 

Link naar reactie
  • 0

MAAR wat nou als het geen zinkend schip is....

 

Er is maanden in de onderneming geinvesteerd en het is nu de tijd om geld binnen te halen.

De relatie onder de vennoten is verslechterd en er wordt besloten om de VOF te ontbinden.

 

Wat nu..? krijgt degene die uitstapt zijn inbreng terug.. of meer??

Het gaat om mij voor alle duidelijkheid ???

 

 

 

Link naar reactie
  • 0
We hebben ook eens in de boekhouding gekeken en we zagen dat ze een aantal grote bedragen heeft opgenomen voor eigen prive en dat ze een aantal grote dingen heeft gekocht , die we hier toch echt niet hebben gezien. Kunnen we hier ook iets aan doen?

 

Als ze volgens de VOF-overeenkomst deze uitgaven niet mocht doen zou ik bij de politie aangifte doen van verduistering.

 

Verder, als er alleen maar schulden zijn zal zij dus haar deel daarvan voor haar rekening moeten nemen.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    8 leden, 228 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.