• 0

Overeenkomst van arbeid

Hallo,

Ik heb een vraagje! Ik ben een dj agency begonnen. Maar nu wil ik de dj's een overeenkomst van arbeid aanbieden. Klopt het dat ik dan geen loonbelasting moet betalen etc.

 

Zou iemand mij hier meer over kunnen vertellen? Hoe gaat dit precies in zijn werk. Alvast bedankt

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

6 antwoorden op deze vraag

  • 0

Je bedoelt wellicht een arbeidsovereenkomst? Wanneer de DJ's een arbeidsovereenkomst aangeboden krijgen ben je als werkgever inhoudingsplichtig voor de belasting en premies.

 

Met een overeenkomst van opdracht kun je onder de inhoudingsplicht voor de loonbelasting uitkomen, maar dan dien je er wel voor zorg te dragen dat er geen fictieve arbeidsrelatie ontstaat. Wanneer een DJ bijvoorbeeld alleen via jouw onderneming zou werken dan zal deze persoon door de Belastingdienst al snel als werknemer worden gezien. Dat heeft dan tot gevolg dat je alsnog inhoudingsplichtig bent en in dat verband met een naheffing wordt geconfronteerd. Wanneer je jezelf daartegen wilt indekken dan zul je de nodige voorzieningen moeten treffen waarbij de zelfstandigheid van de DJ's zoveel mogelijk wordt benadrukt.

jurist - interim manager legal - maar bovenal ondernemer 4legal ||legalalert | JuridischActueel |

Link naar reactie
  • 0

Wanneer je jezelf daartegen wilt indekken dan zul je de nodige voorzieningen moeten treffen waarbij de zelfstandigheid van de DJ's zoveel mogelijk wordt benadrukt.

 

Zorg dat je een VAR met status "winst uit onderneming" van ze krijgt, controleer het paspoort en maak er een fotokopietje van. Dan zit je behoorlijk veilig.

Link naar reactie
  • 0

Wanneer je jezelf daartegen wilt indekken dan zul je de nodige voorzieningen moeten treffen waarbij de zelfstandigheid van de DJ's zoveel mogelijk wordt benadrukt.

 

Zorg dat je een VAR met status "winst uit onderneming" van ze krijgt, controleer het paspoort en maak er een fotokopietje van. Dan zit je behoorlijk veilig.

 

Bij een VAR verklaring moet de DJ's toch ingeschreven staan bij de kamer van koophandel? Dat is nou net wat ik niet wil. Is er geen andere oplossing. Dat ik niet vast zit aan loonbelasting en ziektekosten etc.?

Link naar reactie
  • 0

Voor een VAR hoef je niet ingeschreven te staan bij de kvk, maar bij de belastingdienst. Daarnaast moet de dj de var verzorgen en niet jij. Ten derde: al zou je ingeschreven staan bij de kvk, dan heb je nog steeds niet te maken met loonbelasting en premies voor werknemers voor de ziektewet. Wel heb je voor jezelf te maken met inkomstenbelasting en afdracht zwf (4,4%) maar ook dat heeft te maken met de belastingdienst en niet met de kvk.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 233 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.