• 0

Soms BTW en soms niet bij niet-eu invoer

Douane rekent soms belasting bij invoer

Ik heb een aantal keer producten geimporteerd uit Canada en China. Soms wordt er belasting berekend door TPG post, DHL of Fedex.

 

Douane rekent soms GEEN belasting bij invoer

En soms komt een pakket gewoon belasting vrij door de douane heen. Dan hoef ik geen belasting te betalen.

 

omzetbelasting

Maar goed belasting of niet bij invoer, ik reken al mijn producten met 19% btw.

 

vraag zakelijke/particuliere leveranciers

Ongetwijfeld klopt er dus iets niet soms betaal ik wel belasting bij invoer en soms weer niet. Desondanks verandert het niet voor de belastingdienst omdat de belasting bij invoer toch kan aftrekken.

Hoe zit het als ik inkoop bij een niet-eu particulier? Zit er administratief verschil met zakelijk?

Hoe moet ik dit administratief eigenlijk regelen?

 

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

2 antwoorden op deze vraag

  • 0

Partikuliere of zakelijke verkoper maakt voor jouw niet uit.

 

Als de goederen bij invoer onder BTW vallen en boven de drempel komen dan krijg je in principe gewoon die factuur, ongeacht wie het geleverd heeft.

 

Alleen jammer dat de koeriers ook nog 7.50 tot 15 euri provisie/kosten rekenen, die je natuurlijk wel kwijt bent.

White Bream voor elektronica ontwikkeling
Link naar reactie
  • 0

Oke bedankt!

Ja ik koop in kleine hoeveelheden in bijv bedragen zoals 250 euro dan komt er in verhouding veel administratie, inklaringskosten etc.

 

Voor de belastingdienst, wat moet ik aantonen voor de inkoop, rekeningafschriften? Bijv. van particulieren ontvang je geen facturen.

Of is dat verder niet interessant voor hun, alleen dat je btw afdraagt bij de verkoop (omzet).

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    5 leden, 233 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.