• 0

Zomaar merkkleding verkopen?

Hallo,

 

Ik ben van plan om over een paar maanden een webshop te beginnen.

 

Maar ik kan nergends op internet een duidelijk antwoord vinden:

 

Mijn vraag:

 

Mag je zomaar elk merk verkopen? Ga er dus vanuit dat je verder alles goed geregeld hebt. kvk-nummer enz.

 

Ik stel deze vraag omdat ik anders voor niets bezig ben met een ondernemingsplan te maken en leveranciers te zoeken enz.

 

alvast bedankt.

 

mvg

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

7 antwoorden op deze vraag

  • 0

Sommige merken hebben een distributiestrategie en willen niet overal verkocht worden. Ze kan de goederen dat ook niet krijgen van de distributeurs.

 

Als jij merken kan inkopen om te verkopen via de normale kanalen, is er geen probleem. Check per merk.

Heeft mijn antwoord je goed geholpen? Dan is een reusje nooit weg.

 

contact: www.dewitte.org | Innovation + Business + Finance

Link naar reactie
  • 0

Het zal je niet verbazen dat een vergelijkbare discussie al eens eerder hier aan bod is geweest. Of parallelimport voor jou een probleem is hang van de situatie af. er van uitgaande dat het officiële producten betreffen kan je in principe de 'vaste' Nederlandse kanalen omzeilen. Het spreekt voor zich dat de NL importeur/distributeur dan niet blij is, maar kan er in principe niets aan doen. Natuurlijk zouden zij graag willen weten waar je je producten koopt. Je kan er dan van uitgaan dat de NL partijen de fabrikant onder druk gaan zetten om niet meer aan die betreffende partij te verkopen, zodat jouw aanvoerkanaal opdroogt.

 

Nog een factor is importquota.... Als je goederen van een andere EU vennootschap verkrijgt is dat nmm ook niet meer jouw probleem.

 

Een andere factor is garantie. Stel je verkoopt outdoorkleding. En je hebt problemen met de gebruikte materialen, delaminatie bijv. Als je parallel geimporteerd hebt dan kan 'reclameren' bij je leverancier/fabrikant een stuk lastiger worden.

 

Bij electronica bijvoorbeeld zie je dat sommige grote organisaties weg komen met parallelimport omdat ze een eigen technische/reparatie afdeling hebben en problemen zonder tussenkomst van de fabrikant oplossen.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 229 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.