• 0

Promotie fietskoerier

Hallo,

 

Ik begeleid iemand die gestart is al fietskoerier in een plaats waar hij de eerste is. Nu fiets hij hele dagen door de stad, gaat bij bedrijven naar binnen om zich voor te stellen. Heeft een kennismakingsaanbod dat hij onder de aandacht brengt, 1x helft van de prijs. Gaat na een paar weken nog eens langs. Heeft gestaan bij de postbussen om zijn postbusservice onder de aandacht te brengen. Het komt enigzins op gang.Maar ......... je voelt het al, het loopt nog niet echt storm. Hij heeft ook voor enige free publicity gezorgd zodat men weet dat hij is gestart.

 

Wie heeft nog goede ideeen om zijn start wat meer power te geven? Hartelijk dank voor jullie input.

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

10 antwoorden op deze vraag

  • 0

Een fietskoerier die alleen per fiets rijdt, redt het niet ,ik bedoel als je de post voor bedrijven gaat regelen,de post van zo,n bedrijf heeft meer post dan je denkt.

Dan moet hij een karretje achter de fiets hebben, tis maar een idee.

 

Hij moet zorgen voor oproepkrachten, die een degelijke fiets hebben, en je zelf promoten voor de helft van de prijs, al is het maar voor één keer, moet je gewoon niet doen, geef dan korting van X procent op de factuur.

 

Voor naamsbekendheid moet hij toch mailen naar bedrijven in zijn buurt, daarna na enkele dagen nabellen.

Als hij het op die manier doet, en hij krijgt een opdracht, laat hij dan meteen tarieven meenemen, die geeft hij bij de klant waar de zending naar toe moet. Ik heb dit ook vaak gedaan, je staat daar toch.

Succes,

Sietse

 

Link naar reactie
  • 0

Dan moet hij een karretje achter de fiets hebben, tis maar een idee.

 

Dat karretje dat heeft hij ook, dat is in orde.

 

Hij moet zorgen voor oproepkrachten, die een degelijke fiets hebben, en je zelf promoten voor de helft van de prijs, al is het maar voor één keer, moet je gewoon niet doen, geef dan korting van X procent op de factuur.

 

Goede tip, hartelijk dank ! :)

 

Voor naamsbekendheid moet hij toch mailen naar bedrijven in zijn buurt, daarna na enkele dagen nabellen.

Als hij het op die manier doet, en hij krijgt een opdracht, laat hij dan meteen tarieven meenemen, die geeft hij bij de klant waar de zending naar toe moet. Ik heb dit ook vaak gedaan, je staat daar toch.

Succes,

Sietse

 

 

Bedankt voor deze bijdrage, ik lees dat je al eens met een soortgelijk bijltje hebt gehakt. Heel waardevol.

Link naar reactie
  • 0

Wie heeft nog goede ideeen om zijn start wat meer power te geven? Hartelijk dank voor jullie input.

 

Volgens mij zou je meer een netwerk van fietsers moeten hebben. Hoe ga je om met brieven die twee steden verder op moeten?

 

Verder zou je misschien wat meer promotie middelen op de fiets moeten zien te krijgen. Ben momenteel voor een heel andere project aan het kijken of je op één of andere manier niet een groot digitaal display boven het hoofd van de fietser kunt krijgen. Op het display moet men op afstand per mobiel/sms teksten en media op het display kunnen laten zien.

 

Lastige is:

- Mag allemaal niet te zwaar worden.

- Weinig of liefst geen stroom gebruiken (misschien iets op zonnencellen met een kleine accu voor als het donker is)

- Niet windgevoelig (misschien iets met kleine gaatjes.

 

Iemand misschien ideeën hiervoor? Fiets moet smal blijven, geen bakfiets dus!

 

Hang een goed doel aan je dienst. x% van je omzet gaat naar....

Wil ook nog wel eens helpen.

 

Perry

 

 

Link naar reactie
  • 0

 

Meer fietsers, meer steden: dat zijn stuk voor stuk adviezen gericht op wat deze koerier (nog) niet doet. Wat kan één man op één fiets wel doen om nieuwe opdrachten te krijgen? De postbus-dienst vind ik heel aardig, die kan wellicht uitgebreid worden tot een breng- en haaldienst. Dat-ie dus ook post naar het postkantoor wegbrengt. Misschien is het interessant eens een paar lokale bestemmingen op te zoeken. Wie heeft nou te maken met opdrachtgevers die snelle service verlangen? Lokale drukkers, advocaten, bedrijven met twee vestigingen, bakkers die verjaardagstaarten leveren?

 

Suggestie is om potentiëlë klanten te voorzien van een eigen postbus/postbak. Iets in karton of plastic, met een eigen kleur en een eigen logo. Dat zou ook in zijn kleding zichtbaar moeten zijn, en op de fiets uiteraard. Denk aan postbuddy of pozztbode, eventueel vergezeld van de lokale naam. Wek sympathie met het imago en inventieve diensten. Stem prijzen af op servicebehoefte. Volgend uur is duurder dan volgende dag.

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Hoe betrouwbaar is de bezorger? Als ik op vrijdagmiddag om half 5 bel dat een pakje per direct (voor 5 uur aanwezig) naar de andere kant van de stad moet. Is dat dan mogelijk, is die flexibiliteit aanwezig? Dat zou echt een USP zijn invergelijking met de grotere bedrijven die dit bijna nooit voor elkaar kunnen krijgen.

Bezoekhetziekenhuis.nl: Eenvoudig bezoeken plannen aan de patiënt en communiceren met patiënt, familie en vrienden. ! Maak een account aan als een familielid in het ziekenhuis ligt en je kunt gezamenlijk de bezoektijden inplannen.

Link naar reactie
  • 0

Een postbusservice en spoedservice zijn mijn inziens nog steeds de voornaamste bezigheden van een fietskoerier. Echter zou je ook naar andere markten als bijvoorbeeld een Cargoservice kunnen kijken. Wat belangrijk is is dat klanten weten waar ze aan toe zijn. Wanneer je bijvoorbeeld een spoedservice levert, zorg er dan ook voor dat je deze waar kunt maken ook wanneer je zelf niet kunt fietsen. Het helpt ook om te kijken wat collega fietskoeriers elders doen. Bekijk hun websites en benader ze eens.Op www.fietkoerier.nl vind je een overzicht van de meeste Nederlandse fietskoeriers. Wanneer je dit inventariseert zie je hoe andere koeriers hun postbusservice, spoedservice ed promoten en welke tarieven ze hanteren. Hopelijk helpt dit je wat verder.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 85 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.