• 0

Tijdelijk contract --> detacheringscontract

Ik zal beginnen met een intro.

Ons bedrijf wil gaan verhuizen. Alleen wil het onze afdeling eerder laten verhuizen dan de rest van het bedrijf. Het sociaalplan voor de gehele verhuizing is nog niet goedgekeurd door de OR.

Om ons toch eerder te laten verhuizen wil men alleen onze afdeling een detacheringscontract aanbieden. (Ik heb momenteel een 6 maanden contract)

Kan dit zomaar, en als ik het er niet mee eens ben kan ik dan zonder juridische gevolgen het contract verbreken en mijn baan opzeggen?

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

12 antwoorden op deze vraag

  • 0

Een contract is een contract en als de werkgever het opzegt / wijzigt dan kun je kijken of dat van de wet, cao, contract en jurisprudentie mag.

 

Een nieuw contract aanbieden is iets anders. Daar kun je desgewenst beleefd voor bedanken.

 

Jouw laatste werkdag is aan het eind van de zes maanden, tenzij anders overeengekomen.

Link naar reactie
  • 0

Een contract voor bepaalde tijd heeft een einddatum, waarna beide partijen of uit elkaar gaan of een nieuwe (tijdelijke) overeenkomst sluiten.

Maar wil je een contract voor bepaalde tijd eerder beeindigen, dan zal de in de overeenkomst opgenomen opzegtermijn in acht moeten worden genomen. Is er niets afgesproken, dan kan er niet worden opgezegd.

 

Let wel op dat CAO bepalingen hier ook een rol kunnen spelen, zeker bij verleningen. Soms kan er dan alleen maar voor onbepaalde tijd worden verlengd. Daarnaast het je hierbij te maken met de bepalingen van de "flexwet".

Maar een arbeidsoverenkomst eindigt niet zondermeer door het verhuizen van het bedrijf. Kan wel een reden zijn om de overeenkomst niet te verlengen.

 

Tenslotte als je een nieuwe overeenkomst weigert en vervolgens geen werk hebt, loop je het risico, ook volgens de nieuwe WW bepalingen, dat er geen WW uitkering wordt verleend. Dit hangt uiteraard van de omstandigheden af.

 

 

Fred Londema

Administratiekantoor Frelo

Link naar reactie
  • 0

Tsja Christine, over de rechten en plichten van de werknemer en werkgever zijn al heel wat artikelen geschreven. Ook ik ben voorstander van een ruimer ontslagrecht, zolang we niet naar een situatie toegaan dat je vandaag niet weet of je morgen nog werk hebt.

 

Kijk, de echt goede werknemers komen zo vanzelf wel bovendrijven denk ik. En diegene die de kantjes eraf lopen...tsja, die zullen een lang cv krijgen vrees ik..... ;D

 

Groet, Martin

Link naar reactie
  • 0

als je voor een bepaalde datum op moet zeggen, let hier dus op!

 

Een contract voor bepaalde tijd (in dit geval: zes maanden) hoef je toch niet op te zeggen?

Heb toevallig pas nog een contract gezien voor 6 maanden. Indien niet aangegeven werd voor de 1e van de 5e maand werden er weer 3 maanden aan vast geplakt. Het is maar net wat er precies in de overeenkomst staat.

Bezoekhetziekenhuis.nl: Eenvoudig bezoeken plannen aan de patiënt en communiceren met patiënt, familie en vrienden. ! Maak een account aan als een familielid in het ziekenhuis ligt en je kunt gezamenlijk de bezoektijden inplannen.

Link naar reactie
  • 0

HigherLevel is een community voor en door ondernemers en alhoewel alle relevante vragen en bijdragen op waarde worden geschat, horen de onderwerpen van belang te zijn als ondernemerskwesties. Deze topic bevat echter meer de bespreking van een juridische vraag over arbeidsrecht. Wellicht kan hiervoor beter een jurist/Buro voor Rechtshulp worden benaderd.

 

Deze topic gaat derhalve op slot.

Ondernemingsrecht, ICT-recht, Privacyrecht, Arbeidsrecht

Juridische info: Samenwerkingsovereenkomst niet nodig, wij kennen elkaar goed

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    10 leden, 269 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.