• 0

Bezoekduur internetsite

Weet iemand waar ik informatie kan vinden over de gemiddelde bezoekduur van internetsites. Iedereen kent deze gegevens van zijn eigen site, maar zijn er nationale of internationale gemiddelde bekend? Is hier onderzoek naar gedaan?

 

Als je goede sites kent met meer van dit soort weetjes over kenmerken van internetgebruikers, laat deze dan ook even achter.

 

Alvast bedankt,

 

Robert

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

15 antwoorden op deze vraag

  • 0

Robert, bedankt voor je snelle reactie ;)

 

Waar ik eigenlijk naar op zoek ben is hoe lang mensen op een gemiddeld op een site blijven. Je bezoekt meestal een site omdat je iets zoekt. Ik erger me dood als ik dan niet de juiste informatie kan vinden die ik zoek.

Het gaat me dus meer om hoelang mensen op een website blijven totdat ze weggaan om welke reden dan ook.

 

Robert

Link naar reactie
  • 0

Eigenlijk kun je hier geen zinnig woord over zeggen, want wat is geen gemiddelde website? Het cijfer van jouw eigen website moet je vergelijken met cijfers van websites uit hetzelfde segment.

 

Zojuist even een snelle query gedraaid uit onze database en dan komt het gemiddelde bezoekersduur uit op 203 seconden. Maar we hebben zo'n grote diversiteit aan gebruikers dat je met dit getal helemaal niets kunt. Er zijn websites bij waar mensen in 5 seconden weer weg zijn (contactgegevens bekijken that's it) en communities en webshops waarbij men juist weer enorm lang op de website blijft hangen.

 

Diverse grote website statistieken leveranciers sturen om de zoveel tijd persberichten uit met dit soort "wetenswaardigheden", zoals bijvoorbeel schermresoluties of browser aandelen. Kijk eens op www.webwereld.nl en gebruik de zoekfunctie, je komt zo een hoop tegen. Ook www.marketingfacts.nl kan je informatie geven.

Overzichtelijke website statistieken van ICStats, Visitor Engagement praktisch toepasbaar!

Link naar reactie
  • 0

Ik ben het met m'n voorgangers eens. Een gemiddelde verblijfstijd is nauwelijks zinvolle informatie omdat de ene site er juist op gericht is zo snel mogelijk tot een bepaalde handeling te komen, en de andere site de bezoeker juist liefst zo lang mogelijk op de site wil houden.

 

Ik ben er in de afgelopen jaren ook geen grondig degelijk onderzoek over tegengekomen. Wel werd vorige maand bekend wat de gemiddelde sessielengte is op de 10 populairste websites van Nederland, zie Marketingfacts.nl.

 

Wat weetjes over internetgebruikers betreft, de bekendste research-partijen zijn eMarketer, Jupiter Research, Pew Internet en Nielsen//Netratings. Zij publiceren regelmatig resultaten van onderzoeken naar trends op internet. Ik heb nu even een paar artikelen uit eBase opgesnort. Bij de artikelen staan links naar de bronnen, in een aantal gevallen de hiervoor genoemde partijen.

 

80% internetters zoekt gezondheidsinformatie online

Site-bezoekers gebruiken vaak dezelfde zoekopdrachten

Professional volgt gemiddeld 9 weblogs

1 op de 3 internetters plaatst content op het web

70 procent huizenkopers gebruikt internet

90% surft bij te trage site direct naar concurrent

Mannen willen informatie, vrouwen doen aan emo-surfen

Webpagina's worden in F-patroon gelezen

Jeugd controleert internetinformatie nauwelijks

Internet speelt belangrijke rol bij grote levensbeslissingen

Internet doorslaggevend bij aankoop eerste auto

Online video steeds vaker bekeken door volwassenen

Meeste internetaankopen gedaan door kleine groep

Veel internetters op zoek naar doe-het-zelf informatie

Nederlanders 10 uur per week online

Internet-reizigers willen afbeeldingen zien

Tieners: liever chatten dan emailen

Jongeren helpen hun ouders op internet

Werknemers besteden veel tijd aan lezen weblogs

50-plussers vaker online actief

Jongeren kopen vaker op internet

Miljoenen Nederlanders gebruiken internet nooit

Nederlanders voorop met internetbankieren

 

eBase - Portal voor de internetbranche

• nieuws • internetbureaus • opdrachtgevers • branches • nieuwe websites • gratis vacaturebank •

Link naar reactie
  • 0

Ik ben het met m'n voorgangers eens. Een gemiddelde verblijfstijd is nauwelijks zinvolle informatie omdat de ene site er juist op gericht is zo snel mogelijk tot een bepaalde handeling te komen, en de andere site de bezoeker juist liefst zo lang mogelijk op de site wil houden.

 

Ik ben er in de afgelopen jaren ook geen grondig degelijk onderzoek over tegengekomen. Wel werd vorige maand bekend wat de gemiddelde sessielengte is op de 10 populairste websites van Nederland, zie Marketingfacts.nl.

 

Wat weetjes over internetgebruikers betreft, de bekendste research-partijen zijn eMarketer, Jupiter Research, Pew Internet en Nielsen//Netratings. Zij publiceren regelmatig resultaten van onderzoeken naar trends op internet. Ik heb nu even een paar artikelen uit eBase opgesnort. Bij de artikelen staan links naar de bronnen, in een aantal gevallen de hiervoor genoemde partijen.

 

80% internetters zoekt gezondheidsinformatie online

Site-bezoekers gebruiken vaak dezelfde zoekopdrachten

Professional volgt gemiddeld 9 weblogs

1 op de 3 internetters plaatst content op het web

70 procent huizenkopers gebruikt internet

90% surft bij te trage site direct naar concurrent

Mannen willen informatie, vrouwen doen aan emo-surfen

Webpagina's worden in F-patroon gelezen

Jeugd controleert internetinformatie nauwelijks

Internet speelt belangrijke rol bij grote levensbeslissingen

Internet doorslaggevend bij aankoop eerste auto

Online video steeds vaker bekeken door volwassenen

Meeste internetaankopen gedaan door kleine groep

Veel internetters op zoek naar doe-het-zelf informatie

Nederlanders 10 uur per week online

Internet-reizigers willen afbeeldingen zien

Tieners: liever chatten dan emailen

Jongeren helpen hun ouders op internet

Werknemers besteden veel tijd aan lezen weblogs

50-plussers vaker online actief

Jongeren kopen vaker op internet

Miljoenen Nederlanders gebruiken internet nooit

Nederlanders voorop met internetbankieren

 

 

Admin zegt: Foei! ;)

Link naar reactie
  • 0

Admin zegt foei...

 

ik snap hem niet ???

 

Ebase voor deze en ook ander goeie posts. Reusje erbij.

 

Ontopic

 

In denk dat data voor dit vraagstuk zeer specifiek is per type site.

Als ik zo even kort denk meen ik dat het lastig is om de "afhaaktijd" van een websurfer als statistiek te meten.

Link naar reactie
  • 0
Als ik zo even kort denk meen ik dat het lastig is om de "afhaaktijd" van een websurfer als statistiek te meten.

Hoe bedoel je dat? Technisch is het wel mogelijk, met een slag om de arm. Dus voor de gegevens van de eigen website is het wel relevant, zeker als je over verloop van tijd kijkt waarbij je wijzigingen hebt aangebracht aan de site om bijvoorbeeld de bezoekduur te verlengen.

Overzichtelijke website statistieken van ICStats, Visitor Engagement praktisch toepasbaar!

Link naar reactie
  • 0

Is er wel eens een relatie gelegd tussen de bezoekduur van individuele paginas en de hoeveelheid content? Grootte van de content / gemiddelde leessnelheid vs. bezoektijd geeft een indicatie of een artikel gelezen wordt.

 

@Welleke dat onderzoek is uitgevoerd in opdracht van Akamai, de grootste aanbieder van 'versnelopties' voor je site.

Link naar reactie
  • 0

Ik begrijp dat er een te groot verschil zit tussen internetsites waardoor een gemiddelde inderdaad niet echt veel zegt. Ik doelde op een gemiddeld bezoeksduur van websites van organisaties (exl. alle online winkels, veilingsites etc) die deze puur ter promotie hebben. Informatieve sites zonder webwinkel etc.

Link naar reactie
  • 0

 

Ik doelde op een gemiddeld bezoeksduur van websites van organisaties (exl. alle online winkels, veilingsites etc) die deze puur ter promotie hebben. Informatieve sites zonder webwinkel etc.

Ik weet het niet, maar ik zou verwachten dat de gemiddelde bezoeksduur daar vrij laag is. Op zo'n site knap je snel af op de marketingspeak, of je komt er alleen om wat feiten te checken of de routebeschrijving te printen.

 

De bezoeksduur kan worden verhoogd door entertainment die aanslaat (games) en door een ondoorgrondelijke informatiearchitectuur, waardoor je lang moet zoeken naar de routebeschrijving.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    9 leden, 198 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.