• 0

idee voor vacaturesite...haalbaar?

Na veel gelezen te hebben op deze site en ook veel opgestoken te hebben hierbij onze eerste post.

 

We hebben al maanden een idee waarvan wij denken dat succesvol zou kunnen zijn, echter een aantal zaken houd ons tegen.

 

Graag ontvangen we input ook waneer het een waardeloos idee blijkt te zijn, maar we hopen op deze manier meer input te verzamelen om er al dan niet mee door te gaan.

 

Ond idee betreft een het staten van een vacature site. ( inderdaad , weer een en een soort site als jobtrack en monsterboard.

 

Wij zouden graag willen weten of het mogelijk is om tussen de gevestigde orde te komen en hoe dat dan het beste aan te pakken.

 

Wij denken een aantal unieke elementen toe te kunnen voegen waardoor er sprake is van toegevoegde waarde , maar zijn bang ondergesneeuwd te blijven bij de bestaande sites.

 

Hopelijk krijgen we hier wat tips over wat er zoal bij komt kijken en warom wel of waarom niet doen.

 

Bart-Jan

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

25 antwoorden op deze vraag

  • 0

Als er reacties komen, heel graag zelfs, dan hopen we op constructieve kritiek en tips.

 

Suggestieve bijdragen of vragen zoals van de vorige poster hebben we helaas niets aan.

 

 

 

Nou, nou, kan het misschien iets vriendelijker, het antwoord mag dan wat kortaf zijn, het is wel iets waar jullie rekening mee moeten houden.

Als je alleen zit te wachten op lofuitingen ga dan bij familie en vrienden te rade.

Link naar reactie
  • 0

Mijn bijdrage was niet suggestief bedoeld en ik lees het ook niet zo terug.

 

Ik denk alleen dat als de nieuwe ideeen die jullie hebben goed zijn maar gemakkelijk te copieren door de concurrent hij dit ook meteen zal doen en daarmee is jullie toegevoegde waarde in de markt weg.

Of dit zo is kan ik niet beoordelen omdat je geen informatie over het idee publiceerd anders dan "een vacature site".

 

Een goed idee en een basis voor een business zijn namelijk twee dingen.

 

Link naar reactie
  • 0

Het is voor ons onmogelijk om te bepalen of je toegevoegde waarde daadwerkelijk voldoende is om de competitie aan te gaan met de concurrentie aangezien we niet weten hoe het is.

 

Wat wil je dus concreet weten? Heb je bijvoorbeeld een business plan geschreven maar blijkt het dat je niet voldoende uniek bent om een stabiele omzet te genereren, of zijn de kosten voor de nieuwe ideeen die je hebt te hoog?

Bezoekhetziekenhuis.nl: Eenvoudig bezoeken plannen aan de patiënt en communiceren met patiënt, familie en vrienden. ! Maak een account aan als een familielid in het ziekenhuis ligt en je kunt gezamenlijk de bezoektijden inplannen.

Link naar reactie
  • 0

We hebben al maanden een idee waarvan wij denken dat succesvol zou kunnen zijn, echter een aantal zaken houd ons tegen.

 

Graag ontvangen we input ook waneer het een waardeloos idee blijkt te zijn

 

Wanneer wát een waardeloos idee blijkt te zijn? Je vraagt ons antwoord te geven op iets dat je niet wilt mededelen.

 

Daarnaast is het de vraag wat je onder "haalbaar" verstaat. Waar mik je op? Een omzet van 30.000 of een omzet van 3 miljoen?

 

Er zijn veel kleine vacaturebanken die winstgevend zijn, net zoals er een aantal grote vacaturebanken zijn die winstgevend zijn. Wil je echter Monsterboard of Nationalevacaturebank aanvallen, dan sta je voor bijkans een onmogelijke opgave. Zelfs Reed Elsevier, een van de grootste uitgevers ter wereld met een enorm medianetwerk, is het met Totaljobs niet gelukt een deuk te slaan in de boter van Monsterboard.

 

Een van de grootste problemen van nieuwe vacaturebanken is dat ze relatief veel geld moeten vragen. Monsterboard vraagt een paar honderd euro per vacature maar heeft een bereik van miljoenen. Nieuwe sites vragen met een bereik van duizenden toch al snel tientallen euro's. Dat is een stuk goedkoper, maar gemeten naar bereik is het relatief veel duurder. Naar mate bedrijven steeds meer ervaring opdoen met personeelswerving op internet zullen ze voorzichtiger worden met startende vacaturesites inlaten. Bovendien ga je in een tijd waarin content alleen al geld oplevert (denk aan Adsense-advertenties), steeds meer sites krijgen waar vacatures gratis op geplaatst kunnen worden. Ook dat maakt het voor starters moeilijk om geld te vragen voor vacatures.

eBase - Portal voor de internetbranche

• nieuws • internetbureaus • opdrachtgevers • branches • nieuwe websites • gratis vacaturebank •

Link naar reactie
  • 0

Hi,

 

Als jij er in gelooft, moet je het zeker proberen! Maar, probeer je dan ook echt te onderscheiden van Monsterboard enz. Als het makkelijk kopieerbaar is, introduceer het dan met veel poehaa zodat het bij mensen blijf hangen en dat ze bij je blijven kijken en komen ook als Monsterboard het inmiddels heeft gekopieerd.

 

Weet je wat mij handig lijkt, een vacaturebank die websites van bedrijven doorspit op vacatures. Ik zoek op dit moment ook een baan en heb een vast lijstje in mijn favorieten staan van werkgevers waar ik wel werkzaam zou willen zijn en check deze elke week op vacatures. Je moet het geld dan echter op een andere manier verdienen. Misschien met reclame. Heb er verder ook niet over nagedacht, maar bedacht laatst dat het best handig zou zijn.

Als je niet schiet, kun je ook niet scoren!

Link naar reactie
  • 0
Ik denk alleen dat als de nieuwe ideeen die jullie hebben goed zijn maar gemakkelijk te copieren door de concurrent hij dit ook meteen zal doen en daarmee is jullie toegevoegde waarde in de markt weg.

Of dit zo is kan ik niet beoordelen omdat je geen informatie over het idee publiceerd anders dan "een vacature site".

 

Het was inderdaad niet zo kortaf bedoeld.Excuses daarvoor.

 

Dit is inderdaad "het"grote probleem.

 

Ik weet zeker dat, als dit aanslaat , dat de grote jongens het zo gekopieers hebben. Dat maakt het dus lastig.

 

De insteek is trouwens niet om met monsterboard te gaan concurreren maar inderdaad wat kleiner van opzet.

En dus ook een kleinere omzetdoelstelling, vandaar de vraag of je dan niet helemaal ondergesneeuwd wordt door de groteren...

Link naar reactie
  • 0

Je zal het dan moeten zoeken in een ander business model.

 

Zie je mogelijkheden om je idee in geld om te zetten door het aan de grote jongens te verkopen/verdiensten?

 

Zie je mogeljikheden om je op een niche te richten zodat het copieren door de grote jongens je business niet omwerpt. Zo ja, dat zal je basis voor je bedrijf daar in zitten en niet in de nieuwe unieke elementen.

 

Ook het onderstaande is niet bot bedoeld.

Ik zie heel vaak dat startende onervaren ondernemers te snel een idee willen gaan uitvoeren zonder zich goed te hebben afgevraagd of het idee wel geld kan gaan opleveren. Volgens mij ben jij er daar een van. Denk goed na hoe je het idee kan omzetten in iets wat cashflow kan generen. Gewoon een site starten is maar een van de mogelijkheden. Tussen de regels door meen ik nog steeds dat je nu geen basis hebt om iets op te starten.

 

Link naar reactie
  • 0

los van deze discussie, waarvan we niet weten welke functionaliteiten, functies of features nou zo mooi zijn, moet je je afvragen op welke wijze je je traffic gaat krijgen, zowel van adverteerders als van werkzoekenden.

 

Kijk hier eerst naar, en zodra je het gevoel het dat je voldoende traffic kan genereren, heeft het pas zin tijd en geld te steken in de functionaliteit.

 

het is wel een business segment wat elke dag weer nieuwe klanten heeft )aanbod- en vraagzijde), dus in potentie werk genoeg.

 

 

Pitch Coach | Pitch Trainer | Public Speaker | Sparring Partner | Mentor | Pitcholoog (c)

"Your product, idea or business deserves a great pitch. I love to help you!"

Link naar reactie
  • 0

Er zijn a zoveel vacaturesites, velen halen hun berichten van bestaande sites, of uit kranten.

dus!!!

 

Hierbij krijg ik een beetje het volgende gevoel.

 

Vraag: Ik wil een winkel openen

Antwoord: Geen goed idee er zijn al zoveel winkels.

 

Ondernemen is wel iets subtieler dan dit.

 

Inderdaad ;)

 

Kijk, internet is een soort groot dorpsplein. Als er op een dorpsplein al 3 supermarkten, 2 groenteboeren, 3 toko's en 2 traiteurs zitten, dan heeft de 11e maaltijdenleverancier toch echt wat uit te leggen, alvorens hij leningen van enthousiaste derden krijgt.

Link naar reactie
  • 0

Een van de succesvolle pitches bij de Canadese versie van de Dragon's Den was toevallig een vacaturesite: jobloft. Zij richten zich op een heel specifiek deel van de banenmarkt, nl. de grote winkel- en fastfoodketens met een korte doorlooptijd en veel parttime-banen. Voor banenzoekers betekent het dat ze bijv. voorlopig bij de Mac kunnen gaan werken, tot ze bericht krijgen dat er bij de KFC 2 straten dichterbij vacatures zijn.

Link naar reactie
  • 0

zonder concurrentie geen business.

 

Dat is een charmant idee, maar aantoonbaar onjuist. Men neme Microsoft op de markt van desktopbesturingssystemen en Google op de markt van Nederlandstalige internetzoekmachines.

 

de uitzondering op de regel. ;D

 

Wat ik slechts wilde aangeven is het feit dat er wel business in kan zitten. Natuurlijk zijn er een paar grote spelers in het veld, en zal het niet makkelijk zijn. Met een goede aanpak en wellicht unieke features, zijn er voorbeelden genoeg van nieuwe spelers die een interessant marktaandeel van de marktleiders kunnen afsnoepen.

 

Beter in een goede markt een paar procent marktaandeel dan in een slechte markt marktleider?

 

ben toch benieuwd wat die unieke features nou eigenlijk zijn...

Pitch Coach | Pitch Trainer | Public Speaker | Sparring Partner | Mentor | Pitcholoog (c)

"Your product, idea or business deserves a great pitch. I love to help you!"

Link naar reactie
  • 0
los van deze discussie, waarvan we niet weten welke functionaliteiten, functies of features nou zo mooi zijn, moet je je afvragen op welke wijze je je traffic gaat krijgen, zowel van adverteerders als van werkzoekenden.

 

Juist , het opstarten en het genereren van traffic hadden we gehoopt wat tips te verkrijgen.

 

Sorry, maat ik wil op dit moment nog niet verklappen wat de ideeen zijn.

Ik hoop dat daar begrip voor is.

 

We hebben inderdaad nog geen businessplan en zijn in de pionierfase.

We proberen zoveel mogelijk in kaart te brengen.Ook de risico's en zaken waar we tegenaan kunnen lopen.

 

Vandaar dat we proberen dit hypothetisch te bekijken:

 

Stel dat we een site hebben met een aantal unieke features en een netwerk met potentiele vacatureplaatsers hoe en op welke manieren zouden we een 'vliegende start' kunnen maken om bekendheid te krijgen en het netwerk uit te kunnen breiden.

 

En dit alles afgezet tegen het probleem dat anderen het concept kunnen kopieren.

 

 

 

 

 

Link naar reactie
  • 0

Mijn tip is om te klankborden met je doelgroep... (de bedrijven dus die dadelijk hun vacatures bij jou gaan plaatsen, de hoofden HR daarvan). Het risico dat je iemand spreekt die je idee vervolgens 'verklapt' aan zijn vaste leverancier is altijd aanwezig.. Maar zonder onderzoek heeft het gewoon geen zin om je tijd eraan te besteden (tenzij je natuurlijk over meer dan genoeg geld/tijd beschikt om eens een spreekwoordelijk luchtbalonnetje op te laten).

Link naar reactie
  • 0

Opportunisme is een belangrijk wapen voor een starter, als je je blijft opstellen als Calimero dan is je vacaturesite al mislukt voordat de site is gelanceerd.

 

Natuurlijk zijn er al een aantal vacaturesites welke al een bestaansrecht hebben opgebouwd, je moet de ziekelijke drang hebben om het beter te doen dan zij, en als je niet een betere website hebt dan kan je nog altijd succesvoller zijn wanneer je (1) goedkoper bent of (2) je voldoende media-aandacht weet te genereren. Je moet uitgaan van je eigen krachten en geloof hebben in de producten welke je in de markt zet.

 

Als je wilt weten wat er allemaal bij komt kijken dan kan je altijd bij één van de grotere vacaturesites gaan werken. Nu hebben jullie een idee, maar er lopen mensen rond die om het uur een idee hebben. Je moet je energie steken in ideeën waarin je een rotsvast geloof hebt, als er al andere partijen actief zijn in de markt dan moet je de overtuiging hebben dat je ze allemaal kan overtreffen op wat voor manier dan ook.

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 220 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.