• 0

Hoe financieren wij een overname?

Beste,

 

wij (een jong koppel met hopen energie en ongelofelijke grote motivatie) zijn op zoek naar iemand die ons het geld wil lenen om een zaak over te nemen. Natuurlijk gaat het hier om geen gering overnamebedrag (ong 800000 euro) en vinden wij bij banken geen financiering. Daarom hadden we gedacht aan een prive geldschieter. Wij hebben beiden reeds gewerkt in de zaak en al jaren praten we bijna dagelijks over hoe wij het beter zouden kunnen indien deze zaak de onze zou zijn.

Indien iemand interesse heeft of tips over hoe aan een lening te raken of hoe dit het beste te organiseren mag ons steeds contacteren.

 

[titel aangepast - bezemploeg]

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

6 antwoorden op deze vraag

  • 0
Met enige regelmaat worden op dit forum oproepen gesplaatst voor investeerders of andere geldschieters om te participeren in een bepaald initiatief.

 

Dat mag dus NIET!.

 

Het is bij wet verboden om publiekelijk participatievoorstellen te doen (wet toezicht effectenverkeer van 1995) Daarnaast is HigherLevel een discussiefourm waar dit soort oproepen niet thuishoren.

 

Het is natuurlijk WEL toegestaan je case toe te lichten en te vragen aan de forumleden wat je het beste kan doen om aan investeerders te komen. A: je krijgt dan goede tips en B: mocht een geïnteresseerde investeerder contact met je willen, dan zullen ze dat wel laten weten.

Link naar reactie
  • 0

Even los van de opmerking van de bezemploeg is hetbelangrijk op te weten:

 

Wat is de verkoopprijs van de onderneming

Wat krijg je er voor (goodwill en/of activa)

Wat is de feitelijke waarde van de onderneming

Geeft de verkopende partij garanties voor de waarde

Wil de verkopende partij meefinancieren

Hebben jullie de benogigde kennis/ervaring om het gebdrijf te runnen

Wat is jullie eigen inbreng.

 

Stel er zijn geen activa (bijvoorbeeld pand, machines of voorraden) en je koopt alleen omzet (goodwill) en de prijs is redelijk, dan moet je naar schatting 2 tot 4 ton eigen geld meebrengen om in aanmerking te komen voor financiering door de bank of door investeerders.

 

Als je te weinig eigen geld hebt, is de enige optie, dat de verkopende partij een deel van de opbrengst uit verkoop (zo'n 50%) in het bedrijf laat zitten. Maar dat doen ze meestal niet.

 

Enthousiastme is niet genoeg om een bedrijf van 8 ton te kunnen kopen. Je moet eigen geld en/of veel ervaring meebrengen.

Heeft mijn antwoord je goed geholpen? Dan is een reusje nooit weg.

 

contact: www.dewitte.org | Innovation + Business + Finance

Link naar reactie
  • 0

Hi,Jullie zeggen

 

Dat jullie jonge koppel zijn en dat Bank geen intresse heeft,kan het zijn dat de bank geen intresse toont bij zo'n bedrijf,hebben jullie aan de bank omzet cijfers laten zien van het bedrijf en jullie zeggen ook nog dat jullie in die bedrijf werken.

Ik heb een laatste mededeling aan Nils de witte,ik vind niet normaal van die bezemploeg,ik kwam met mijn verhaal en meteen word gewist en terwijl hier gebeurt dat niet.

Volgens mij is dit discriminerend, want mijn topic ging over het opzetten van een Fabriek in Turkije,ik vind jou bezemploeg arrogant en associaal.

Ik hoop deze topic word net zoals mijn topic gewist of bezemploeg gaat bij mij execuse aanbieden.

 

 

 

Link naar reactie
  • 0

Beste Kamal, er wordt hier niet gediscrimineerd. Er mag NIET om geld gevraagd worden. Punt.

 

Bovenstaande vraag was in princiepe een interessante "case" waar de vrager net iets over de schreef ging. Daar kunt u op geen enkele wijze rechten aan ontlenen.

Heeft mijn antwoord je goed geholpen? Dan is een reusje nooit weg.

 

contact: www.dewitte.org | Innovation + Business + Finance

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    6 leden, 227 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.