Gratis huis aan huis kranten/magazines

Aanbevolen berichten

Beste mensen,

 

Ik ben een bedrijf aan het op zetten in de gedrukte media.

 

Ik vind het heel bijzonder dat uitgevers die klus telkens weer kunnen klaren.

 

Dagkranten, weekkranten, gesponseerde magazine's, geweldig.

 

Hoeveel lezen we gemiddeld die bladen?

Brengt het ons in beweging?

Hoe , waardoor ga ik erin geloven?

 

 

Prettig weekend.

 

 

Louwrens Koudstaal

 

KDS

Link naar reactie

Beste mensen,

 

Alles begint met pionieren, een slogaan van dit forum toch?

 

Ik ben een startende ondernemer in gedrukte media.

Ik werk samen met grafische vormgevers voor de opmaak, redacteuren, drukkerijen, verspreidingsmogelijkheden, enz.

 

Ik heb een concept voor een (weekendformaat) krant met preventieve informatiebronnen voor o.a. de zorgsector.

 

Wie weet wat er de valkuilen zijn om een krant van a to z te begeleiden?

Wie lijkt het leuk om hier aan mee te werken?

 

 

 

Met vriendelijk groet,

 

 

Louwrens

 

 

KDS

Link naar reactie

Tot welke regio wil je jezelf gaan richten, of wil je landelijk werken.

Landelijk werken, dat vergt veel werk, distributie, maar ik ken distributeurs die landelijk kranten en folders verspreiden.

 

Als je een krant in het weekend laat bezorgen, kost het veel meer geld, dan wanneer je een krantje gelijk met een wekelijkse folder laat verspreiden.

Je moet genoeg financieele backup hebben, bv. reclame in de krant, enz.

Er komt veel voor kijken, wil wekelijks, per 14 dagen of per 4 weken aan de bak,

Zoals een dagkrant, ik werk voor een krant in Amsterdam, geen reclame ,maar de landelijke krant, we hebben de drukkerij, hier komen de vrachtwagens, die rijden regio en landelijk naar afzetpunten, daar staan weer kleine bestelauto,s die weer nar kleinere plaatsen rijden, je hebt een regio distributiepunt, vaak is dat in een stad met op dorp met veel inwoners, dit depot heeft krantenlopers die dagelijks bijna 100 adressen bezorgen, en zoals ik eerder vertelde, vanhier uit rijden kleine auto,s naar kleine dorpen waar ook weer een par bezorgers wachten.

Kranten worden gemiddeld tussen 04.00 en 04.30 uur bij het depot afgeleverd, en voor 07.00 uur ligt bij de abonnee in de bus.

 

Weekkranten worden bijna op dezelfde manier verwerkt, alleen wordt de krant landelijk naar ongeveer 15 depots vervoert, daar wordt de krant op route gelegd, vandaar uit wordt je krant met andere folders, naar folderbezorgers gebracht,dit is meestal op vrijdag of zaterdag, maandag en dinsdag worden deze folders enz. bezorgd, gemiddeld heeft een loper 300 adressen.

Het gebeurt ook wel dat je op woensdag een folder of krantje krijgt, deze moet op donderdag, vrijdag, bezorgd worden, maar dan betaal wel veel meer.

Groetjes,

Sietse

 

Link naar reactie

Louwrens,

 

In je eerste post geef je aan informatie over getallen te willen weten; kijk eens op http://www.oplagen-dagbladen.nl/.

 

Na vele jaren binnen een dagbladenconcern met regionale kranten en huis-aan-huis bladen heb ik gemerkt dat het een heel specifiek vakgebied is waar je veel verstand van moet hebben.

 

Wat voor type krant wil je uitgeven?

Waarom ga jij winst maken met dit principe (er zijn veel kranten die dat niet of nauwelijks doen!)?

etc, etc

 

Groet,

 

Ronnie

--

Carsulae advisering aan het MKB

http://www.carsulae.nl

Link naar reactie

Goedemorgen,

 

alvast bedankt allemaal voor de reactie's.

 

Ik wil dus een special uitgeven in vorm van een krant.

Rubrieken zorg, wonen, geld.....

 

4 regio's totale oplage 500.000

 

Ik wil concurreren door met een lage overhead te werken. (wat de meeste uitgeverijen dus niet hebben)

 

En ja , wie heeft er nog tips en wil helpen?

 

Louwrens

 

 

KDS

Link naar reactie

Ik wil concurreren door met een lage overhead te werken. (wat de meeste uitgeverijen dus niet hebben)

 

De overheadkosten zijn in mijn berekening te verwaarlozen...

 

Wat wordt er eigenlijk verstaan onder "overhead" ?

 

Misschien is het beter om met iets kleinschaligers te beginnen en wat ervaring op te doen...

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie

Uitgeven met een oplage van 500.000 is aardig, de overhead per exemplaar speelt dan bijna geen geen rol. Maar heb je ook een oplossing voor de inkomsten? Dat is namelijk waar de meeste uitgevers over struikelen. En met zo'n grote oplage red je het niet met advertentietarieven die lokale ondernemers nog kunnen of willen ophoesten. Dat betekent dus dat je krant (veel)adverteerders moet hebben uit het segment grote bedrijven. Die verwachten dat je met harde cijfers over oplage en bereik per doelgroep komt, anders kun je het wel schudden.

 

Dat je stelt dat de meeste uitgevers te kampen met veel overhead is absoluut onzin. Veel huis-aan-huis-uitgaven worden door kleine uitgevers op de markt gebracht (ik spreek/schrijf uit ervaring). Heb je de markt wel bestudeerd, een begroting gemaakt? De vragen die je in je eerste posting stelt zou je eigenlijk zelf moeten kunnen beatnwoorden...

www.businessbox.nl | www.zonneveldmarks.nl |

www.tekstschrijverdeventer.nl

Link naar reactie

Inspiratie voor risico gezocht Regio Groot Rotterdam

 

Ik zoek iemand om in een kennismakingsgesprek te onderzoeken of onze ondernemerskwaliteiten bij elkaar passen.

 

Na acht succesvolle jaren als vertegenwoordiger te hebben gewerkt ben ik toe aan een nieuwe uitdaging. Direct na de afronding van mijn MBO diploma Ondernemer Detailhandel (food) in 1997 heb ik bij diverse bedrijven commerciële functies bekleed. Uit de resultaten van mijn werkzaamheden is gebleken dat ik zowel zelfstandig als in teamverband goed kan functioneren.

Van supermarkt tot tussenpersoon, een brede doelgroep.

 

Een "nieuwe krant" (een doelgroeptitel, goededoelenkrant of directmail)

dat is een onderdeel van het idee.

 

Oplage 500.000

Frequentie: 4 x per jaar

 

Met vriendelijke groet,

 

 

Kracht Door Samenwerking

 

 

 

 

 

KDS

Link naar reactie

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    11 leden, 233 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.