• 0

Inkopen voor aanvang nieuw bedrijf?

Hallo,

 

Ik ga over enkele maanden een bedrijf opstarten, ik werk nu nog een paar weken bij een computer bedrijf waar ik mijn spullen kan inkopen voor inkoopprijs + 2% winst voor het bedrijf. Is dat verstandig of kan ik als ik ben begonnen met mijn bedrijf een gedeelte aftrekken van de belasting kosten zodat ik minder belasting betaal?

 

Ik heb bijvoorbeeld een printer, digitale camera nodig.

 

Mocht dit niet in de goede categorie staan, sorry daarvoor kon geen betere vinden.

 

mvg

 

[titel verduidelijkt, het betreft immers geen sinterklaasaankopen?]

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

6 antwoorden op deze vraag

  • 0

Ter info: Verkopen aan werknemers kan vanuit de fiscus altijd op extra aandacht rekenen. Het is wel mogelijk nmm om werknemers mee te laten profiteren van scherpe aanbiedingen, die overigens ook voor de reguliere klanten beschikbaar moeten zijn. Het verschil tussen de kostprijs en de normale verkoopprijs kan worden aangemerkt als verkapt loon, waarover je werkgever loonbelasting is verschuldigd.

 

Als je als ondernemer ook voor de BTW ondernemer bent, en je zaken aanschaft in het kader van je bedrijf, dan kan je de BTW laag of hoog tarief aftrekken. Daarnaast kan je de kosten ex BTW in mindering brengen op je opbrengsten.

Link naar reactie
  • 0

Hallo,

 

Oke kijk dat is een duidelijk antwoord! Bedankt.

 

Ik had gehoord dat niet alles meer aftrekbaar was? Dit heb ik echt nodig voor mijn bedrijf. Ik moet dus gewoon de bonnetjes bewaren en die kan ik later aftrekken van mijn winst?

 

 

Ik ga een bedrijf starten over enkele maanden dus ik weet niet hoeveel ik winst maak enzvt. Ik denk dat de printer en camera zon 150 euro bij elkaar kosten.. komen denk ik nog wat andere dingen bij zoals papier enz maar dat lijkt mij duidelijk.

 

mvg

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    5 leden, 213 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.