• 0

financiering beauty & saunacentrum

beste lezers,

Ik ben al een tijd bezig met het opzetten van mijn eigen bedrijf. Ik ben met een financieel adviceur in zee gegaan die goed overkwam. mijn financiering was al toegezegd en zou voor het einde van de week al op mijn rekening staan, alleen was dit helaas niet het geval. Het bleek dat de bank me financiering toch terug had getrokken. Omdat ze er toch maar geen vertrouwen in hadden. Ik had alles al getekend en aan alle eisen voldaan, maar dit bleek puntje bij paaltje toch niet voldoende te zijn. Mijn adviseur had mij medegedeeld dat ik mijn huurcontract alvast kon tekenen aangezien het in orde was met de bank. Dat heb ik toen ook gedaan. Ik krijg 1 december de sleutel van mijn pand en moet dan ook 3 maanden borg betalen en een maand huur vooruit. Voor de verbouwing en inrichting, eigenlijk voor aales heb ik in totaal€ 50000 nodig. Ik heb een ondernemersplan ingeleverd bij alle banken en ik heb me aangemeld bij het startersfonds. Ik heb ook een aanvraag ingediend voor een bbmkb regeling, maar tot nu toe heeft nog niks ze vruchten af geworpen.

Weet iemand misschien nog een manier?

Het liefst een snelle manier aangezien ik al 1 december moet betalen, alle informatie is welkom!

Alvast bedankt!

Groetjes, Nouschka

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

8 antwoorden op deze vraag

  • 0

Hmm, misschien wel een hard leermoment maar ik had toch het huurcontract niet getekend op alleen een mondelinge toezegging van een ' adviseur'.

 

Nou heb ik persoonlijk een hekel aan 'adviseurs' en 'consultants', maar dat is een ander verhaal.

 

Hoe kan het nou dat de bank je krediet wat al was toegezegd heeft ingetrokken? Welke reden is hiervoor gegeven?

 

En misschien een rare vraag van mijn kant, maar is 50.000 Euro niet veel te weinig om een beauty en saunacentrum mee te starten? Ik heb wel eens apparatuur gezien die ze bijvoorbeeld voor laserontharen gebruiken die alleen al 60.000 Euro kost...maar goed, ik ben geen expert.

 

Groet, Martin

 

 

Link naar reactie
  • 0

Ik ben met een financieel adviceur in zee gegaan die goed overkwam.

 

Waar komt die financeel adviseur vandaan? Is hij aangesloten bij een branchevereniging oid? Kun je ergens een klacht indienen en hem aansprakelijk stellen voor een slecht advies?

 

Hoeveel is je directe behoefte, om je huur te kunne dekken?

 

Is de deur bij de bank, waar je geweest bent nu dicht? Waarom is dat zo? Kun je niet nog aan het plan schaven, waardoor ze er wel vertrouwen inkrijgen? Ben je zelf van onbesproken gedrag, ook qua bkr ed? Wanneer had je open gewild? Is dat niet alsnog mogelijk, maar bijvoorbeeld samen met een businesspartner op dezelfde locatie (fysiotherpeut iod?).

Link naar reactie
  • 0

Bedankt voor de reacties!!! Achteraf voel ik me ook wel dom dat ik zo snel getekend had, maar die adviseur had ons eerder al een keer geholpen en dat was ons bevallen. Vandaar dat ik weer gebruik van hem wou maken wat achteraf me duur komt te staan. Ik krijg 1 december de sleutel en dan wil ik half januari, als het meezit met verbouwen en dergelijke, opengaan. Het klopt dat de financieringsbehoefte niet al te groot is, omdat ik veel onderzoek heb gedaan en hierdoor goedkoop aan mijn producten en apparatuur kan komen. Ik heb dus genoeg aan € 50000.

Ik heb toen ik naar de hogeschool ging me rekening laten omzetten en ik kan nu tot 5000 rood staan als ik wil. Ik betaal alleen rente tot me 35ste meer niet, het staat wel bij het bkr maar dat was het probleem niet.

Ik heb op me salaris van me huidige baan een doorlopend krediet aangevraagd, maar doordat ik bij een nieuw bedrijf ben begonnen heb ik me salaris contant gehad en daardoor heb ik dus geen bankafschriften, alleen eentje. En dat is waar de bank ging twijfelen. Ze vertrouwde me dienst verband niet, terwijl ik zelfs een intentie verklaring had.

Ik had het contract voor het geld al getekend en ze zouden het overmaken voor vrijdag en toen het op maandag er nog niet op stond ben ik gaan bellen en toen kreeg ik te horen dat het toch is terug getrokken.

Ik heb allerlei aanvragen lopen op dit moment, maar veel banken vinden dat ik hun geen garantie kan geven voor het geval het fout gaat. Terwijl ik zo goed als zeker ervan ben dat het gaat lopen!

Ik heb al een klantenbestand, maar toch zijn ze allemaal voorzichtig.

Dit is een beetje hoe het in elkaar zit en hoe mijn probleem is onstaan

Groetjes Nouschka

Link naar reactie
  • 0

Waarmee had die adviseur dan geholpen als ik vragen mag? Met het opstarten van een ander bedrijf?

 

Ik snap ook de kant niet zo dat je je salaris contant hebt gehad omdat het een nieuw bedrijf was? Voor zover ik weet kunnen nieuwe bedrijven heel goed je salaris storten op je bankrekening, voorzover het salaris wit is dan natuurlijk. ;D

 

Ik zou toch zeker nog eens gaan praten met de bank en kijken of er iets mogelijk is met het borgstellingskrediet. Dit geeft de bank meer zekerheid dat ze hun geld terugkrijgen.

Link naar reactie
  • 0

Ik ben nu bezig met de rabobank om een borgstelling te krijgen, maar hun wouden toch een garantie zien op een of andere manier. Dat begreep ik niet want daar was die regeling toch juist voor? Ik ben ook bezig met het startersfonds. Dus dat zijn twee dingen waar ik nog me hoop een beetje heb liggen

Link naar reactie
  • 0

 

Ik heb allerlei aanvragen lopen op dit moment, maar veel banken vinden dat ik hun geen garantie kan geven voor het geval het fout gaat. Terwijl ik zo goed als zeker ervan ben dat het gaat lopen!

 

 

Ja, maar daar heeft de bank ietsaan:

 

uit de column van Ties van der Laan over financiering (aanrader!):

 

De focus van een bank is op het verleden, de historie van een ondernemer en onderneming, minder op de toekomst van jou en je bedrijf. Dit is vaak de oorzaak van controverses tussen de ondernemer en de bankier. Een ondernemer is een eeuwige optimist, dat moet hij ook wel zijn om elke keer weer een klant te overtuigen en daarmee te kunnen overleven in de boze buitenwereld. De bankier is een eeuwige pessimist, dat moet hij wel zijn om te voorkomen dat hij geld verliest via faillissementen van zijn klanten.

 

Dus een bkr kan wel verschilmaken: alsjij in het verleden niet hebt bewezen verstandig met geld om te kunnen gaan, dan wordt het lastig....

 

en ikvraag me ook af: waar heb je om gevraagd,om een rekening courant op basis van een ondernemingsplan en marktonderzoek, of een doorlopend krediet voor consumenten op basis van een vast contract en een loonstrookje? Optie 1 is beter. Kun je misschien zelfs al intentieverklaringen of verkochte 'abonnementen' van potentiele klanten laten zien?

 

Is voorfinancieing via klanten een optie: jij geeft voor een gereduceerd tarief abonnementen uit, waardoor zij een jaar lang naar de sauna mogen,terwijl jij je geld hebt om te verbouwen.... of je hebt in ieder geval een hoger aandeel eigen vermogen om op de bank af te stappen.

Link naar reactie
  • 0

Ik heb ook gedacht aan dergelijk acties, zodat me klanten me eigen inbreng betalen.

Alleen zit ik dan nog met een probleem, want als het straks niet lukt en ik kom toch uiteindelijk geld tekort, dan moet ik al die mensen hun geld gaan terug betalen en dan ben ik weer verder van huis.

En ook natuurlijk om dat ik met een tijdslimiet zit.

Ik heb me ondernemersplan neergelegd bij: de rabobank, de abnamro. De ing bank neemt geen ondernemersplannen meer, alleen via een accountant. Wat natuurlijk weer geld kost, wat er op dit moment niet is.

Ik heb bij de rabo ook dat bbmkb aangevraagd en een aanvraag ingediend bij startersfonds amsterdam.

Heeft iemand misschien ervaring met het startersfonds?

Ik ben nog heel positief ingesteld, omdat het gewoon goed aanvoelt. Alleen brengt het natuurlijk wel ze dosis stress met zich mee!

dat rood staan was voor het bekostigen van me studie huidtherapie aan de hogeschool. Ik heb geen spijt ervan omdat het een nuttige investering was. Ik heb me computer al voor de zaak en ook al heel wat andere spullen. Ik oefende thuis heel veel tijdens me studie en heb toen heel veel al aageschaft, wat natuurlijk mee gaat naar de salon.

Ik word al de hele tijd gevraagd wanneer ik open ga omdat me klanten niet kunnen wachten (ik trouwens ook niet)

Ik heb het al geprobeerd met een loonstrook en een vast contact, ik heb zelfs me partner erbij betrokken om meer te krijgen, maar dat mocht ook geen baat hebben.

Ik had de belastingdienst gevraagd hoe het zat met bedrijven die je contant uitbetalen en volgens hun was dat gewoon rechtsgeldig. Een werknemer mag zelf bepalen hoe die de lonen uitbetaald. Ik vind dat wel raar.

Maar de bank vind het niet rechtsgeldig?

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    11 leden, 306 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.