• 0

Ondernemers achter Balkenende ? ? ?

In de media valt nu te lezen dat ondernemers massaal achter Balkenende staan en dat zij graag een 2e kabinet CDA & VVD willen zien.

 

Waar ga jij binnenkort op stemmen en waarom?

 

Zelf stem ik VVD. Ik wil ook wel een 2e regeringsperiode en denk dat een nog beter klimaat voor ondernemers belangrijk is. Eigenlijk niet alleen in Nederland maar in heel Europa. Ik zie al jaaaaaren steeds weer betere groeicijfer in de VS tov Europa en denk dat dit geen goede zaak is.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

Ik vind:

- Men moet zuinig zijn met hervormingen in het hoger onderwijs.

- Er moet geïnvesteerd worden in het onderwijs. "Kenniseconomie" roepen maakt de Nederlandse economie geen kenniseconomie.

- Er moet geïnvesteerd worden in de zorg, bureaucratie moet er uit.

- Veelverdieners moeten meer bijdragen aan AOW, zorg en onderwijs en moeten gekort worden wbt hypotheekrenteaftrek.

- IND opschonen.

- Meer immigranten toelaten, we hebben ze nodig!

 

- Verplichte bijdrage brancheorganisatie, SENA, Reprorecht afschaffen.

- Niks doen aan wereldwijde belastingontduiking via Nederland, we verdienen er 9mld/ jaar aan. (Sssht! ;) )

- Hard optreden tegen vriendjespolitiek binnen EU. Waarom krijgt GB nog steeds zoveel korting? Waarom mag Frankrijk de eigen markten beschermen? Waarom betalen wij teveel voor Italiaanse schoenen? Waarom verdient een boer in Frankrijk met 3 Ha dorre grond zoveel?

 

Dus ik stem: GroenLinks!

Link naar reactie
  • 0

 

Als politiek een lastig vak is dan zou je verwachten dat de goede mensen in de politiek zaten en niet in het bedrijfsleven.

 

 

 

:D Leuk.

 

Die massale ondernemerssteun voor Balkenende 4 (5,6, ben de tel een beetje kwijt) zie ik hier niet terug. Ik twijfelde al aan de peilingen en dat wordt er zo niet beter op.

 

Ik dub zelf tussen Sp en Groenlinks.

Link naar reactie
  • 0

Ik zag gisteren Laetitia Griffith bij Andries Knevel, met dames van alle andere politieke partijen, en Griffith zei verstandige dingen, totdat het over normen en waarden ging. Toen werd ze ineens anti-liberaal en liet zich meeslepen door de anderen, die iets tegen de verloedering op TV wilden doen.

Sja de VVD is helemaal geen liberale partij. Het is een rechts conservatief clubje. Als je liberalen wilt moet je bij D'66 zijn, maar eigenlijk is er geen echte puur liberale partij in Nederland.

 

Enneh de goede mensen zitten wel degelijk in de politiek. Genoeg in ieder geval. En wat jij misschien 'goede' vindt, vind ik zakkenvullers die liever hun inkomen met 8 ton verhogen terwijl het slecht gaat met hun beurgenoteerde onderneming, ze net 2000 man hebben ontslagen en de werknemers die mochten blijven op de nullijn gezet. Nou die aso's hoef ik persoonlijk niet in de politiek!

www.pimbliek.nl - IT Consultant

Link naar reactie
  • 0

Er zitten ook best veel 'goede mensen' (in de zin van zaphod) in het bedrijfsleven. Niet iedere ondernemer, dga of blabla is uit op zelfverrijking. Helaas hoor je van de laatste groep het meeste.

 

Maar ik begreep ook 'te weinig capabele mensen', uit Christines opmerking, wat gezien het geschreeuw, geblaat en de hoeveelheid plannen om de kiezer te paaien nog lang geen onzinnige opmerking lijkt. En deze opmerking staat boven de partijen, om in jargon te blijven.

 

Ach ja, politiek he ...

Link naar reactie
  • 0

Net op RTLZ. Economische groei kabinetten Balkenende laagst sinds 2e wereld oorlog.

 

De Jong 6% (hoogst)

De Uyl (ergens tussenin, weet niet meer)

Kok (ergens tussenin, weet niet meer)

Balk 1,6% (laagst)

 

Verder heeft Nederland al sinds 2003 de laagste groei in Europa.

 

Ik snap echt niet waar die verering voor het CDA vandaan komt.

Link naar reactie
  • 0

Goede mensen zijn capabele mensen die goed zijn in hun vak. Dat jij mijn opmerking anders opvat is meer jouw vooroordeel dan mijn oordeel.

Misschien reageerde ik zo om aan te geven hoezeer ik jouw opmerking een vooroordeel vind? ;)

 

Ik weet het niet? Wel weet ik genoeg van politici en mensen in het bedrijfsleven om daar een oordeel over te hebben. Er zijn sukkels in de politiek en er zijn sukkels in het bedrijfsleven, maar de meeste echt goede mensen zie ik in dat laatste.

Als je ziet hoe ingewikkeld politici wetten kunnen maken die in principe zo eenvoudig zouden kunnen zijn, en hoeveel geld ze kunnen uitgeven om niets te bereiken.....

 

 

Link naar reactie
  • 0

Het moddergooien is begonnen.... Mark Rutte die stelt dat NL in een recessie zal storten als we een links kabinet krijgen... Hoezo inhoudelijke discussie. ??? Ik kan me niet voorstellen dat enige partij dit op zn geweten wil hebben... Je leert het meeste van fouten maken, dus als links fout is, dan zou ik zeggen, laten we het gewoon eens proberen...

Link naar reactie
  • 0

Net op RTLZ. Economische groei kabinetten Balkenende laagst sinds 2e wereld oorlog.

 

De Jong 6% (hoogst)

De Uyl (ergens tussenin, weet niet meer)

Kok (ergens tussenin, weet niet meer)

Balk 1,6% (laagst)

 

Verder heeft Nederland al sinds 2003 de laagste groei in Europa.

 

Ik snap echt niet waar die verering voor het CDA vandaan komt.

 

Die cijfers zeggen weinig. Hoe de tijdsperiode na de 2e wereldoorlog nu te vergelijken met de economie nu...

Er is zoveel veranderd op het gebied van de wereldeconomie (globalisering, olie, China, Japan etc.).

Link naar reactie
  • 0

 

Het zal dus wel links van de PvdA worden dus ik denk dat het toch Marijnissen wordt, als signaal naar Den Haag dat het gaat om mensen, niet om grafieken en prestatiecontracten. Bovendien hebben bijstandsmoeders en bejaarden met een armzalig pensioentje de politiek harder nodig dan mensen die twee keer per jaar op vakantie gaan.

 

Zo denk ik er ook over en daarnaast:

 

uiteindelijk heeft de ondernemer er ook alle belang bij dat het financieel en qua vertrouwen goed gaat met de consument.

"The road to success is always under construction"

Link naar reactie
  • 0

Halsema zei zowaar iets verstandigs. Groenlinks wil een milieubelasting invoeren zodat de belasting op arbeid (de kosten van arbeid) drastisch omlaag kunnen. Milieuvriendelijke producten kunnen in ons land dan veel goedkoper worden geproduceerd. De milieubelastende producten kunnen in China worden geproduceerd, ook goedkoop. En dan is iedereen tevreden.

 

 

Link naar reactie
  • 0

LibDem is de liberale partij deze verkiezingen: www.libdem.nl .

 

Met alle sympathie en begrip dat iemand een liberale partij opricht, maar zonder ervaren politici met enige naamsbekendheid lijkt het me weinig kansrijk. Bovendien, als ik op hun site hun programmapunten zie vind ik ze weinig liberaal:

- "economie: iedereen moet mee kunnen doen". Kan sympathiek zijn, maar is niet liberaal

- mobiliteit: geen liberaal standpunt

- onderwijs, studiefinanciering omhoog: wel sympathiek, niet liberaal.

 

Het is een beetje eenheidsworst, vergelijkbaar met CDA en PvdA. Vanuit het oogpunt van PR zouden ze veel sprekender standpunten moeten hebben.

 

 

Link naar reactie
  • 0

Ik erger me lichtgroen, rood, blauw en paars aan het gebrek aan politiek inzicht van de mensen op wie ik een stem uit kan brengen.

Anderen afzeiken om jezelf proberen op te halen is uiterst onvolwassen, Het gaat allang niet meer om de toch al schrale inhoud van de progrmma's, nee we gaan lekker dingen roepen en financieren dat via de DSB van ome Dick Scheringa. Zelfs Rita met haar file top 10 laat weer merken dat ook de VVD niet capabel is op de staatskas te passen, maar verkiest liever een dure populistische oplossing boven een intelligente oplossing. Waarom ze niet tot die laatste komt moge duidelijk zijn.

 

Wat blauwe tegeltjesspreuken voor de geestelijke armoede, wie weet lezen ze mee op dit forum.

 

”Fanaticism consists of redoubling your efforts when you have forgotten your aim.“ George Santayana

 

”Nothing is more dangerous than an idea when it is the only one you have.“ Emile Chartier

 

”Only he who handles his ideas lightly is master of his ideas, and only he who is master of his ideas is not enslaved by them.“ Lin Yutang

 

”’Point of view’ is that quintessentially human solution to information overload, an intuitive process of reducing things to an essential relevant and manageable minimum… In a world of hyperabundant content, point of view will become the scarcest of resources.“ Paul Saffo

 

Mensen die extreem druk zijn met hun buitenwereld, zijn vaak extreem bang voor hun binnenwereld.

 

Suppose you were an idiot. And suppose you were a member of congress. But I repeat myself. Mark Twain

 

Ik denk altijd heel goed na voor dat ik iets stoms zeg.

 

I don't have education, I have inspriation.If I was educated, I would be a damn fool. Bob Marley

 

*********************************************************************************

 

Zoals ik altijd gekeken heb

Blijf ik denken

Zoals ik altijd dacht

 

Als ik blijf denken

Zoals ik altijd heb gedacht

Blijf ik geloven

Zoals ik altijd heb geloofd

 

Als ik blijf geloven

Zoals ik altijd heb geloofd

Blijf ik doen

Zoals ik altijd heb gedaan

 

Als ik blijf doen

Zoals ik altijd heb gedaan

Blijft mij overkomen

Wat mij altijd overkomt

 

********************************************************************************

 

Werk ze vandaag.

Link naar reactie
  • 0

Halsema zei zowaar iets verstandigs. Groenlinks wil een milieubelasting invoeren zodat de belasting op arbeid (de kosten van arbeid) drastisch omlaag kunnen. Milieuvriendelijke producten kunnen in ons land dan veel goedkoper worden geproduceerd. De milieubelastende producten kunnen in China worden geproduceerd, ook goedkoop. En dan is iedereen tevreden.

 

Hoe werkt dat dan?

 

Je pest de milieubelastende sectoren naar azie, dat gedeelte snap ik. Vervolgens resteren niet-milieubelastende sectoren die een korting krijgen op de belastingen over arbeid.

 

Als je dat bij elkaar optelt zie ik alleen een fors verlies van belastingopbrengsten, zonder dat die elders goedgemaakt worden - klinkt onhaalbaar.

 

Link naar reactie
  • 0

Als je dat bij elkaar optelt zie ik alleen een fors verlies van belastingopbrengsten, zonder dat die elders goedgemaakt worden - klinkt onhaalbaar.

 

Politiek is soms net boekhouden, je moet de balans in evenwicht houden :)

 

Terwijl de rijksinkomsten uit loonbelasting dalen, zullen die uit milieubelasting stijgen. En tegenover vertrekkende bedrijven wegens de milieubelastingverhoging staan nieuwe bedrijven (of activiteiten) die naar Nederland komen vanwege de loonbelastingverlaging. Zo krijgt de staat minder maal meer milieubelasting en meer maal minder loonbelasting.

 

In welke mate deze effecten optreden en hoe het sommetje uitpakt lijkt me lastig te voorspellen.

 

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    9 leden, 207 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.