• 0

Mening over nieuwe website

Aanbevolen berichten

19 antwoorden op deze vraag

  • 0

Een paar punten:

 

Uiterlijk

De site oogt erg amateuristisch, en dat komt door twee zaken:

1) Het gebruik van je logo in je achtergrond. Dit is heel typerend voor een "mijn eerste website", en je ziet het bij professionele bedrijven dan ook niet. Maak de achtergrond egaal of mt een heel subtiel sctreepjespatroon zoals je ook achter je tekst hebt.

2) Je logo bovenaan in een groot, leeg kader. Dit oogt teveel "Frontpage-achtig", zeker met dat verloopje erin.

Ook mist de site beleving. Ik zie kleine miniplaatjes, daar wordt een mens niet warm van. Bij projecten staan alleen maar foto's van rommelige bouwplaatsen. Dat kun je niet maken. Je bezoekers moeten gaan denken "Hey, als ik bij hen klant wordt, krijg ik een schitterende vloer". Met dit soort foto's denken ze "Hey, als ik bij hen klant wordt ziet mijn bedrijf er wekenlang uit als een bouwput".

 

Homepage

De homepage is het belangrijkste onderdeel van je site. Het zal waarschijnlijk 10 keer vaker worden bekeken dan welke andere pagina in je site dan ook (als het niet meer is). Het is dan ook zaak om dat contactmoment ten volle te benutten. Bij zou staat er echter gekeuvel als "Neem gerust een kopje koffie of thee" en "Gaat u er maar even goed voor zitten". Niet doen. Als je een gemoedelijke, prettige sfeer wilt creëren, doe dan subtiel dan via taalgebruik en vormgeving, maar besteed er niet je homepage aan terwijl die veel efficiënter benut zou kunnen worden. Knal je grootste aanbieding op de voorpagina. Maak in een paar zinnen duidelijk op welke punten je bedrijf uitblinkt ten opzichte van alle andere bedrijven (Prijs? Kwaliteit? Snelheid? Service? etc). Ik weet helemaal niks van projectinrichtingsmaterie af, maar vraag me sterk af of het zin heeft om met allerlei merknamen te strooien.

 

Particulieren

Je richt je zowel op bedrijven als op particulieren zeg je. Waar blijkt dat laatste uit?

 

Call to action

Je hebt redelijk wat informatie op de site staan, maar het loopt elke keer dood. Spoor de gebruiker aan om contact op te nemen, om zijn gegevens achter te laten voor het ontvangen van een brochure, om zijn telefoonnummer achter te laten zodat je hem meteen terug kunt bellen etc.

 

 

eBase - Portal voor de internetbranche

• nieuws • internetbureaus • opdrachtgevers • branches • nieuwe websites • gratis vacaturebank •

Link naar reactie
  • 0

Hmm, een brochure op internet. Primair gericht op de zakelijke markt, maar je pakt een stukje particulier (woninginrichting) mee. Da's hinken op twee benen. Scheid die laatste categorie af, desnoods onder een andere naam. Ga je immers aanbiedingen doen, dan moet je die ver weg stoppen in je huidige site of het gaat vloeken met de rest. Dan wordt het dumperig.

 

Over smaak valt niet te twisten, maar het geheel is meer handel dan stijl. Dat is ook een belangrijk marktsegment, dus ik neem aan dat je geen indruk wil maken met prachtige projecten maar gewoon laminaat wil slijten.

 

Zo te lezen heeft er een tekstschrijver van middelbare leeftijd aan gewerkt, want hij/zij gebruikt bloemrijke omschrijvingen:

 

Neem gerust een kopje koffie of thee. Laat alle telefoontjes tegenhouden. Leg ook uw mobiel het zwijgen op. Zo, nu zijn we onder elkaar. Kunnen we even met u stilstaan bij de omgeving waarin uw mensen functioneren.

 

Je moet er van houden. Ik krijg er bloemetjeskippevel van. Qua stijl gaat het ook even mis:

 

Voor projectinrichting in Kantoor, Zorginstelling, Scholen en Woninginrichting.

 

Je ziet dat die Woninginrichting een stiefkind is. Tenzij jullie Projectinrichting in Woninginrichting verzorgen. Enkelvoud en meervoud lopen door mekaar. En waarom die eigenaardige hoofdletters. We wonen toch niet in Duitsland?

 

Op alle vervolgpagina's zie ik hetzelfde stramien met links dezelfde foto's. Eigenlijk wordt het verhaal amper geïllustreerd. Zonwering, gordijnen, vloeren: waarom zo weinig beeldenden voorbeelden?

 

Je indeling (structuur en navigatie) is vanuit het aanbod opgebouwd. Lavoir verkoopt vloeren, gordijnen en zonwering voor project- en woninginrichting. Je kan echter ook vanuit de vraag denken. Maak tabs voor Scholen, Kantoren, Zorginstellingen en Huizen. Goh, nou begin ik ook al met die HoofdLetters.

 

Ergens in een hoekje zit een wat meer dynamisch deel van je brochure: de projecten. Wat mij betreft mag zoiets veel prominenter, want dat maakt je site actiever.

 

Misschien hebben jullie het niet druk en is er dus een goede reden om de projecten een beetje te verstoppen, maar als je actief bezig bent en enthousiast over je vak: toon dat dan ook. Gewoon vaste prik, op zondagavond iets nieuws toevoegen aan je site. Foto's van projecten, voor en na. Laat desnoods werk van collega's zien dat he goed vindt, voorbeelden die je in het buitenbland aantreft, ideeën die je opgedaan hebt, materialen waar je mee wilt werken, experimenten waar je afnemers voor zoekt.

 

Met andere woorden: verkoop je vakmanschap!

 

Succes. ;)

 

PS best goeie site overigens

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

-De introductie moet ik dus veranderen. Dat is in ieder geval duidelijk. Hebben jullie misschien tips voor een meer pakkende tekst? Het is vrij lastig want het bedrijf bestaat nog maar zo kort en vergelijkende sites zijn er niet veel te vinden. De meeste websites betreft Projectinrichting besteden niet zoveel aandacht aan hun site

-Hoofdletters gaan weg

-Er komen andere random images bij bijvoorbeeld Projectvloeren.

-Template kan niet veranderd worden. Het is een harde achtergrond, dus er is weinig verandering mogelijk, wat ik dus ook erg jammer vind, maar na veel problemen bij het bedrijf die de website opgeleverd heb is dit het uiteindelijk resultaat geworden.

-Ik ben idd zelf 20 jaar doe commercieel economie (3e jaars) en ben bezig voor mijn vader de site op poten te krijgen. Hij heeft namelijk al 35 jaar bij een zeer bekende projectinrichtingsbedrijf gewerkt, maar wegens omstandigheden is hij op zijn eigen begonnen, in zijn eentje. Vele projecten hebben we dus nog niet om te laten zien.

 

Maar goed we zijn aan het zaaien, het oogsten moet nog komen!

 

Toch al bedankt voor de reacties!

Link naar reactie
  • 0

-De introductie moet ik dus veranderen. Dat is in ieder geval duidelijk. Hebben jullie misschien tips voor een meer pakkende tekst?

 

De site is gemaakt als brochure, maar dat is het niet. Het is een site. Je kan dus kort en to-the-point blijven. Vertel gewoon wat je doet in plain language zonder opsmuk, en laat het zien.

 

-Er komen andere random images bij bijvoorbeeld Projectvloeren.

-Template kan niet veranderd worden. Het is een harde achtergrond, dus er is weinig verandering mogelijk, wat ik dus ook erg jammer vind, maar na veel problemen bij het bedrijf die de website opgeleverd heb, is dit het uiteindelijk resultaat geworden.

 

Hou het in je achterhoofd voor site 2.0 als de business goed loopt (grapje). Je kan iig op de relevante pagina's goede foto's proberen te zetten. Dus geen tekentafel als het over gordijnen gaat.

 

Overweeg om je projecten-pagina te vervangen door een blog die je regelmatig ververst. Zo kun je ook een beetje loskomen uit de template van je sitebouwer. Werkt die trouwens met een content management systeem waardoor je zelf de inhoud kan aanpassen, of moet je voor elke verandering opnieuw aankloppen?

 

Wat een gedoe hè? Wil je je vader helpen, krijg je dit. Maar laat je niet ontmoedigen. Voor een eerste site is dit best goed en er valt altijd wat aan te merken (lees: verbeteren). Op een gegeven moment hak je de knoop door: dit zal het zijn. En ga je over tot de orde van de dag.

 

;)

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

ik reageer alleen even over het nieuwe stukje intro tekst;

 

ik vind hem persoonlijk zeer goed zoals je hierboven hebt geschreven.

 

enigste minpuntje naar mening is dat je in de laatste zin de woorden: ".....bij de inrichting van zorginstellingen, kantoren en scholen."

 

herhaalt. ik zou dus de laatste zin inkorten maar verder vind ik het een goede intro tekst!

 

 

 

Link naar reactie
  • 0
Projectinrichting XXX verzorgd de gehele inrichting tussen vloer en plafond met kennis van zaken, creativiteit en een brede keuze in sferen. Onze topmerken van vloeren, raambekleding en meubilair voldoen aan de meest veeleisende voorschriften van design, comfort en ergonomie.

 

Wij geven uw kantoor, zorginstelling en school vorm vanuit de beleving waar uw klanten en medewerkers gevoelig voor zijn. Creatieve ideeën vertalen we naar innovatieve projecten op maat; van ontwikkeling tot en met realisatie.

 

Projectinrichting XXX onderscheidt zich door het leveren van vakwerk op hoog niveau. De hooggekwalificeerde medewerkers streven naar kwaliteit en optimale service bij de inrichting van zorginstellingen, kantoren en scholen.

 

Projectinrichter XXX richt uw ruimte in met creativiteit, kennis van zaken en keuze in sfeer. Onze topmerken vloerbedekking, raambekleding en meubilair voldoen aan de meest veeleisende voorschriften van comfort en ergonomie. Het design wordt afgestemd op uw wensen.

 

Wij geven vorm aan de inrichting van uw kantoor, school of zorginstelling op een manier die past bij de beleving van uw klanten en uw medewerkers. Creatieve ideeën vertalen we naar innovatieve projecten op maat; van ontwikkeling tot-en-met realisatie.

 

Projectinrichter XXX levert vakwerk op hoog niveau. Onze gekwalificeerde medewerkers streven naar optimale service bij de inrichting van kantoren, scholen en zorginstellingen.

 

En daar kan nog de helft van af...

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Projectinrichter staat beter, de tekst kan nog korter, duidelijke argumenten.

 

Maar het probleem is dat de zoekmachine ook nog tekst moet kunnen vinden. De meeste mensen zoeken op "projectinrichting" ipv "projectinrichter". En hoe korter ik de tekst maak hoe minder kans we maken om in de top 10 te komen.

 

Overigens wil ik voor particulieren het meeste weglaten. Maar op de homepage, waar nu de zes plaatjes staan, een grote "flyer" met de tekst "particulieren aanbiedingen" met een link naar de aanbiedingen particulieren.

Link naar reactie
  • 0

Zit momenteel midden in het optimaliseren van de laadtijd van websites waardoor me opviel dat je je daar ook nog wel even mee bezig mag houden ;)

 

De 6 kleine fotootjes aan de linkerkant op je pagina zijn groter dan dat ze getoond worden op je site. Dit heeft twee negatieve gevolgen.

 

Je pagina laadt, als eerste, langzamer dan nodig is. Het plaatje met de gordijnstoffen, als voorbeeld, is nu 170kb terwijl ik hetzelfde plaatje mooier kan laten zien in 20kb, een factor 8 in grootte dus!

 

Als tweede en belangrijker gevolg, je plaatjes worden door de browser kleiner gemaakt en dit is gewoonweg lelijk. Met name rechte lijnen in je plaatjes zien er gerafeld uit. Als je je plaatjes zelf op maat maakt zien ze er een stuk beter uit.

Link naar reactie
  • 0

Nog een tip (als die al niet genoemd was): de kleine foto's zijn veel te groot qua bestandsgrootte in kB. Nu heb ik ADSL en laadt het redelijk snel, maar een klein fotootje van 170 kilobyte is onzin. Dat kan veel minder, bijvoorbeeld iets van 15-20 kB.

 

Edit: De laatste reactie boven mij had ik in de gauwigheid niet gezien, dus is mijn post een beetje overbodig.

Link naar reactie
  • 0

Maar het probleem is dat de zoekmachine ook nog tekst moet kunnen vinden. De meeste mensen zoeken op "projectinrichting" ipv "projectinrichter". En hoe korter ik de tekst maak hoe minder kans we maken om in de top 10 te komen.

 

Er is vast wel een zoekmachine-optimalisator hier die daar iets over kan vertellen. Maar als je gelijk hebt (twijfel ik geen moment aan) dan is het inderdaad slim om belangrijke woorden alsnog toe te voegen. Je kan natuurlijk ook tekst op je site zetten die niet zozeer bedoeld is voor menselijke lezers maar searchbots.

 

Toch wel een beetje triest, maar in tijdschriftadvertenties wordt soms ook tekst geschreven om de opmaak te vullen. ;D

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

-Template kan niet veranderd worden. Het is een harde achtergrond, dus er is weinig verandering mogelijk, wat ik dus ook erg jammer vind, maar na veel problemen bij het bedrijf die de website opgeleverd heb is dit het uiteindelijk resultaat geworden.

 

Klinkt alsof je je site hebt laten bouwen bij een garagebedrijf ;)

"Nee mevrouwtje, die tik hoort erin, dat is het dichte gaatjesfilter."

 

Een harde achtergrond?

 

Stel, je wil een effen groene achtergrond (ik heb al even gekeken, om de verlooprandjes te laten aansluiten heb je dat dan nodig...)

 

zoek in de code

 

body {

   background-image: url(templates/lavoirivan/images/page_bckg.jpg);

   background-repeat: repeat;

 

--vervang dat met

 

body {

   background-image: url(templates/lavoirivan/images/page_bckg.gif);

   background-repeat: repeat;

 

--upload bijgevoegd plaatje naar de genoemde directory.

 

En dan heb je ineens een effen groene achtergrond.

page_bckg.gif.b97ce0a517a9fa77daebb91cab41a97f.gif

Link naar reactie
  • 0

Kan Googles eigen picasa dat niet?

Ik heb ze al veranderd met Paint Shop pro.. Als het goed is moeten ze nu wel de juiste grootte hebben. De meeste waren nog maar 3 of 4 kb :P.

 

Een harde achtergrond? Stel, je wil een effen groene achtergrond (ik heb al even gekeken, om de verlooprandjes te laten aansluiten heb je dat dan nodig...)

De achtergrond is 1 plaatje, dat bedoel ik met harde achtergrond. Tenminste dat denk ik, kan het eigenlijk ook nergens terugvinden in Joomla ook :(

 

Verbetering voor de particulieren

Ik ga het bij de homepage niet over de particuliere kant hebben, maar ga op de linkerhelft waar de zes plaatjes staan een grote button met particuliere aanbieding zetten die aanklikbaar is en naar de aanbiedingen pagina doorverwijst. De button moet nog wel ontwikkelt worden en zal ook op de woninginrichting pagina komen? Ik zou graag jullie mening hierover willen, dan laat ik vandaag nog een plaatje aanmaken. Volgende week zijn er namelijk een aantal evenementen waaronder rene froger, ijsgala, etc waar wij gesponsord hebben en op grote schermen onze naam + site staat weergeven. We verwachten toch wel dat door deze activiteiten een aantal bezoekers aantrekken..

Nieuwe_plaatje_aanbiedingen_particulieren.thumb.JPG.a3dd419dcd060b998c0e40517c094c30.JPG

Link naar reactie
  • 0

wat je achtergrond betreft:

 

body {

   background-image: url(templates/lavoirivan/images/page_bckg.jpg);

   background-repeat: repeat;

}

 

dit is het stukje in je source die het achtergrond plaatje oproept, wil je alleen de groene kleur maak je er van:

 

body

{ background-color:#e7f5d1; }

 

ik heb geen ervaring met joomla, meestal staat al het CSS in een externe stylesheet, hoewel die ook gebruikt wordt voor jou site staat dit stukje CSS rechtsstreeks in de source. waarschijnlijk kan je het dus veranderen in een "header.tpl" bestand of iets dergelijks, vraag het gewoon even aan je designer is een kleine moeite voor hem/haar.

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    8 leden, 242 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.