Vragen op HL beter toelichten?

Aanbevolen berichten

Ik zou graag een nieuw HL beleid willen voorstellen. Natuurlijk besteed ik graag mijn tijd aan HL, maar ik wil ook dat de kwaliteit van de vragen hoog blijft (ik leer nl graag wat bij)... Ik ben daarom van mening dat vragen altijd moeten worden vergezeld van een weergave welk onderzoek er al is gedaan (o.a. hoe er is gezocht en wat er is gevonden, welke websites heb je geraadpleegd). Wie wil dit steunen en hoe kunnen we dit communiceren?

Link naar reactie

Ik zou graag een nieuw HL beleid willen voorstellen. Natuurlijk besteed ik graag mijn tijd aan HL, maar ik wil ook dat de kwaliteit van de vragen hoog blijft (ik leer nl graag wat bij)... Ik ben daarom van mening dat vragen altijd moeten worden vergezeld van een weergave welk onderzoek er al is gedaan (o.a. hoe er is gezocht en wat er is gevonden, welke websites heb je geraadpleegd). Wie wil dit steunen en hoe kunnen we dit communiceren?

 

Het is inderdaad een grappige vraag. Maar het probleem is dat soms een vraag voor de een bijna niet serieus genomen kan worden voor de onder een groot mysterie is. Een ondernemer (in de dop) moet natuurlijk wel een redelijke basiskennis hebben maar het kan altijd nog zo zijn dat deze ene persoon een geweldig idee heeft, een fantastische ondernemer gaat worden maar net een paar vraagjes heeft die hem tegen kunnen houden…

 

Maar ik ben het niet perse met je oneens

 

geverifieerd-adres.nl Laat maar zien wie je bent met logo & online certificaat Dat ben ik En ook een keurmerk oplossing voor je Belgische webshop geverifieerd-adres.be
Link naar reactie

Het lijkt me dat zo een beleid alleen maar prikkelt om zelf beter onderzoek te doen. Daarnaast wordt m.i. de kwaliteit van de content in HL positief gestimuleerd.

 

Hi Extax,

 

Bedankt voor het meedenken.

De vraag waar het hier mee begon is gewoon iemand die te lui is om even haar huiswerk te doen, meestal is één van de moderators jou al voor en is het topic algesloten of buitenbeeld in onze eigen prullenbak geplaatst.

 

De opmerking die je plaatst is geheel terecht, zeker nu de database behoorlijk gevuld begint te raken zijn er al heel veel vragen beantwoord, zoeken wordt daarom belangrijk.

 

Tergelijkertijd is dit ook een spanningsveld. Zo hebben we enkele maanden geleden mensen veelvuldig op de zoekfunctie gewezen, iets wat lang niet iedereen ons in dank afnam. Ook regelmatige bezoekers hebben mij op het hart gedrukt dat sommige topics te snel op slot gaan. We hebben dit beleid nu iets aangepast om de vragensteller iets meer ruimte te geven.

Een andere beslissing waar je waarschijnlijk weing van merkt (en dan doen we het dus goed) is dat we extra alert zijn op huiswerkopdrachten. Als een vraag niet interessant is voor een ondernemer gaat deze op slot of wordt verwijderd. Natuurlijk kun je aanvoeren dat studenten toekomstige ondernemers kunnen zijn, echter luie studenten worden zelden ondernemer is ons opgevallen. ;)

 

Natuurlijk hebben we graag dat vragenstellers hun vraag motiveren, niet elke vragensteller is zich hiervan bewust, en dus proberen we zo iemand dan uit de tent te lokken om meer achtergrond info te krijgen om een goed antwoord te kunnen geven.

 

Mocht je meer ideen opmerkingen hebben post ze hier even.

Link naar reactie

Nu is het zo dat als ik een nieuwe topic open dat ik gewoon een leeg veld krijg. Is het mogelijk dat dit veld niet leeg is, maar dat er bijvoorbeeld staat:

 

1. Heb je de zoekfunctie gebruikt?

2. Heb je zelf al onderzoek gedaan naar je vraag, vermeldt dan ook waar je hebt gezocht en wat het resultaat is.

3. Wat heeft je vraag met innovatief ondernemerschap te

maken?

 

Uiteraard geldt dit niet voor vragen in de 'restbak/offtopic'.

 

Zodra je begint te typen verdwijnt de tekst automatisch (is dit mogelijk?).

Link naar reactie

Slim! Of als je een nieuw topic wilt aanmaken eerst verplicht zoeken en bij de zoekresultaten pas een nieuw topic kunnen aanmaken? Het nadeel is natuurlijk wel dat ondernemen dynamisch is, niet alleen door de ondernemers maar ook door de constant veranderende wet/regelgeving en vooral niet te vergeten het innoverende karakter voor de HL gebruikers.

geverifieerd-adres.nl Laat maar zien wie je bent met logo & online certificaat Dat ben ik En ook een keurmerk oplossing voor je Belgische webshop geverifieerd-adres.be
Link naar reactie

Er wordt bijna 24/7 gemodereerd op spam, huiswerkvragen en zaken die afdwarrelen van het primaire doel van dit forum. Soms zijn er twijfelgevallen, en dan wordt vaak even overlegd tussen moderators. Ingrepen worden niet altijd begrepen of gewaardeerd, maar snoeien is noodzakelijk om de ontwikkeling van het forum op koers te houden.

 

Tegelijk is het ook wel een goed teken dat mensen liever een persoonlijk antwoord verlangen dan van een zoekmachine. Toch moeten we vragen die toch echt beter elders beantwoord kunnen worden afkappen. Daar is geen nieuw beleid voor nodig, maar het is wel een goed advies om vragenstellers (open nieuw topic) even te herinneren aan de regels en te suggeren om ook even de zoekfunctie (of Google) te gebruiken.

 

[dit topic is afgesplitst van een ander topic - mod]

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie

Dat je vertelt wat je zelf al uitgezocht hebt is een onderdeel van netiquette. Zie onder andere dit artikel op wikipedia en RFC 1855

 

In het echte leven schop je iemand ook niet uit een restaurant omdat hij zich niet precies aan de etiquette houdt. Al heb ik wel eens meegemaakt dat een vriend van me een elastiekje kreeg aangeboden om z'n haar bij elkaar te houden bij de entree van een disco (erg fout) en kreeg ik zelf, niet bij die disco, het verzoek een jasje te dragen.

 

Denk niet dat je mensen die (n)etiquette aanleert met wat invuloefeningen. Ze lezen formulieren toch niet en als ze het wel doen is het antwoord gewoon 'ja ik heb de zoekfunctie gebruikt'.

 

Als vragensteller moet je je gewoon realiseren dat als je laat zien dat je beleefd om de tijd van anderen vraagt je meer goede response krijgt dan wanneer je je vraag, zonder enig voorwerk, neerkwakt. En ach die ruis, die na het modereren overblijft, die is met een muisklik weer weg.

Link naar reactie

ExTax, Hulde. Join the club! Zoals je wellicht al hebt gemerkt is dit een onderwerp wat de gemoederen bezighoudt. Hoe brengen we de kwalitiet omhoog en voorkomen we keer op keer te moeten mededelen dat het wiel al is uitgevonden. Een lastig vraagstuk. Een intelligent systeem zou erg mooi zijn, maar zover is het (helaas) nog niet. Alle voorstellen tot verbetering zijn echter welkom.

jurist - interim manager legal - maar bovenal ondernemer 4legal ||legalalert | JuridischActueel |

Link naar reactie

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    6 leden, 236 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.