• 0

Kleinbedrijf met een super idee

Ruim twee jaar geleden heb ik een nieuw adverteerkanaal voor internet bedacht. Het is volgens mijn onderzoeken een super idee die ik nog niet (wereldwijd) ben tegengekomen. Ik ben er van overtuigd dat ik het bij een succes kan verkopen aan Google. Maar hoe ga ik als klein internetbedrijfje de markt op met dit super idee? Hieronder alvast mijn eigen bevindingen...

 

Het liefste wil ik het zelf ontwikkelen en de promotie/verkoop uitbesteden. Hiervoor is veel geld, maar ook de juiste kennis voor nodig. De bank wil geen risico lopen en een formal investor ken ik (nog) niet. Gezien de bank je alleen geld geeft, gaat mijn voorkeur uit naar een formal investor met internetkennis. Deze mensen hebben doorgaans meer affiniteit met hun geld en kunnen je daarom adviseren bij (dure) beslissingen. Een andere oplossing die ik kan bedenken zou een samenwerking met een grote internetprovider zijn (bijvoorbeeld KPN), want hun hebben alle ingredienten (budget, capaciteit, klanten, marketing, etc). om er een succes van te kunnen maken. Het idee is dus eigenlijk voor mijn bedrijfje te groot om het zelf te doen. Hoe pak ik dit aan? Het idee presenteren en de internetprovider doen overtuigen, vervolgens het kantoor uitlopen en het risico lopen dat ze het idee van je afpakken? Nee bedankt! Ik kan toch geen rechtzaak betalen, dus het idee ben ik sowieso kwijt. En waarom zouden ze met een klein bedrijfje in zee gaan en een aandeel laten houden in de winst?

 

Dus moet ik er eerst voor zorgen dat ik een octrooi heb, zodat internetproviders (of investeerders) een octrooilicentie kunnen kopen. Allemaal leuk en aardig, maar dat schijnt (alleen) in Nederland een probleem te zijn, omdat mijn idee met de "vrije internetmarkt" te maken heeft. Ik zou misschien de nieuw te ontwikkelen software kunnen beschermen. Ook dat geef onvoldoende zekerheid volgens het octrooicentrum, want met een kleine aanpassing in het octrooi kan een andere partij het ook beginnen. De kosten voor (wereldwijd) octrooi zijn schrikbarend en duurt minstens 10 maanden onderzoek, dus daar schiet ik voorlopig ook niets mee op... Een geheimhoudingsintentie zou een goedkopere oplossing zijn, maar hoe vertrouwelijk is dat?

 

Het verbaast me dat het idee nog niet bestaat. Alhoewel de tijd begint te dringen. Ik wil het niet langer uitstellen, heb er al veel tijd (= geld) ingestoken. Het is een nieuw adverteerkanaal via internet, dus volgens diverse adviseurs (bank, Syntens, etc.) is het niet slim om het eerst kleinschalig of regionaal aan te pakken. Wat moet ik met mijn idee gaan doen?

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

was even benieuwd naar de vooruitgang na 1,5 maand.. al nieuws van het front?

 

Na een paar pagina's vol reacties die ik niet begrijp, sluit ik weer eens aan om te vertellen waar dit topic over gaat. Bedankt Techno-Smiley voor je interesse!

 

Er is inderdaad nieuws! Na een aantal reacties op dit topic is mijn keuze gevallen op een bedrijf met marketing en verkoop kennis. Ik heb met een geheimhoudingsintentie een gesprek gehad en dit verliep zeer positief. Deze partij vult toevallig de kennis aan die ik niet in huis heb. Het bedrijf wil zich inzetten voor een marktonderzoek en business-case. Daarnaast kunnen zij ook het product vermarkten. Er is misschien ook interesse voor een product dat wij al reeds hebben ontwikkeld.

 

Het geven van een startsein is bijna zover, dus ik houd jullie hier op de hoogte als ik meer nieuws heb! (discussier gerust door, ik houd het topic in de gaten!)

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    4 leden, 249 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.