• 0

Iemand een berijf voor mij?

Hee iedereen,

 

ben student en moet voor mijn studie een ondernemingsplan maken. Het moet een plan zijn voor een bestaand bedrijf dat minstens drie jaar bestaat en 10 werknemers heeft. Weet iemand een bedrijf die geinteresseerd is om gebruik te maken van onze 'kwaliteiten'? Onze, omdat het een groepsopdracht is. In het plan zullen we de externe analyse doen maar ook de interne. Het bedrijf moet bereid zijn info te verschaffen(financiele, g enz.). Dus weet je een bedrijf die geinteresseerd is post het hier!!! En er is een beetje haast bij omdat we al deze donderdag 12-12-2002 een bedrijf moeten geven.

 

 

Oh ja weet nie of dit berichie wel kan als het nie kan dan is het afgelopen maar ik heb het dan wel geprobeerd.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

17 antwoorden op deze vraag

  • 0

Ha student,

 

Of dit de juiste weg is, weet ik ook niet. Er moet maar net iemand zijn die dit leest en zo'n bedrijf heeft. Het scheelt al een eind als je de richting en omgeving erbij plaatst. Nederland is groot namelijk.

 

Wat ik zou doen in jullie geval is gewoon in de buurt wat bedrijven langs gaan. Vast wel ergen kennissen, vrienden, ouders of bekenden werken!

 

Succes!

 

Leer alsof je eeuwig leeft, leef alsof het je laatste dag is!

Link naar reactie
  • 0

Hoewel ik denk dat de meeste bezoekers hier nog niet zo lang bezig zijn, en ook geen 10 werknemers zullen hebben, kun je het natuurlijk altijd proberen.

 

Probeer wat nauwkeuriger uit te leggen wat je wilt doen: Het bestaande ondernemingsplan doornemen, of een plan maken voor de toekomst vanaf nu? Ik kan me wel voorstellen dat er bedrijven zijn die best (gratis?) eens een analyse willen laten maken, met name van de verwachtingen voor de markt.

 

Link naar reactie
  • 0

Hee daar zijn we weer,

 

om iets duidelijker te zijn: we moeten dus gwoon een onderenmingsplan maken vanaf nu dus. Het is een strategisch ondernemingsplan, we proberen de strategie uit te zetten. Gratis is het helemaal!!! En het moet een onderzoek worden op wetenschappelijk niveau!!! Wat betreft de lokatie, Rotterdam is de voorkeur, maar andere bedrijven in d erandstad zijn ook welkom.

Ja en dan nog het zeken via je eigen netwerk. Natuurlijk kennen we mensen met bedrijven maar ik dacht van ik probeer het hier eens.

 

Khoop dat ik wat meer info heb gegeven en misschien iemand uit jou buurt die geinteresseerd is.

Link naar reactie
  • 0

Neem een beursfonds (lokale markt) Blijdesteyn Willink bijvoorbeeld. Over dergelijke fondsen is relatief veel informatie beschikbaar. Je kan dus een plan schrijven zonder de toestemming van de eigenaar. Problemen over informatievoorziening heb je ook niet.

Arjan Brienen

Senior Associate

First Dutch Capital

Link naar reactie
  • 0

Daar heb ik maar één antwoord op: zoek een bedrijf uit je eigen interesse omgeving!

 

ALs je een hekel hebt aan shoppen en je gaat de V&D doen, dan geloof ik niet dat je het leuk gaat vinden! Zoek gewoon iets binnen je interesse omgeving (en woonomgeving). Probeer een binnenkomertje te hebben (vrienden, kennissen, enz) en vertel er duidelijk bij dat het om een schoolopdracht gaat!

Leer alsof je eeuwig leeft, leef alsof het je laatste dag is!

Link naar reactie
  • 0
Gast Verwijderd account

Misschien dat ze bij Syntens bedrijven weten, zij begeiden o.a. technologie-bedrijven die willen innoveren.

Een compleet onderzoek en analyse is daar waarschijnlijk sowieso nodig om uit te zoeken op welke wijze de nodige veranderingen het beste tot zijn recht zullen komen.

Misschien iets voor Bernd om te reageren?(medewerker Syntens Alkmaar, ook op dit forum).

Ik weet niet of dit een duwtje in de goede richting is, maar zeker een poging hiertoe.

 

Succes

Link naar reactie
  • 0

Ik denk echt dat je zelf actief zal moeten zoeken, kijk in de gouden gids, ga langs bedrijven en als ze geen interesse hebben... vraag dan of ze wel een adresje weten, als je het goed brengt wil iedereen je helpen!

 

Op dit forum zitten veel mensen die willen starten of net gestart zijn. Naar mijn idee zullen er weining mensen zijn die een bedrijf hebben wat meer als tien medewerkers heeft. Maar goed, niet geschoten is altijd mis!

 

De opdracht zal je ook niet alleen doen, neem ik aan... hebben je medestudenten geen bedrijf. Mischien waar je ouders, buren of vrienden werken? Anders kan je school je ook vaak wel op het juiste pad zetten...

 

Mag het geen groot concern zijn en dat je daar een vestiging van neemt? Bijvoorbeeld Ahold. Je kan de plaatselijke AH doorlichten. Zo kan je het ook met Shell, Vendex, enz. doen. Het voordeel is dat je de globale informatie zo kan vinden in de jaarverlagen enzo!

 

Succes!

Leer alsof je eeuwig leeft, leef alsof het je laatste dag is!

Link naar reactie
  • 0

hee persoon,

 

denk je dat ikz elf nie actief zoek?? Khep zo'n 15 bedrijfjes gebeld en allemaal nee. Sommige deden dat nog 'aardig' maar er waren ook bedrijven die gwoon nee zeiden en dat was het. Dat werkt niet zo motiverend.

Ja wat betreft de grootte van het bderijf. het moet tussen de 10 en 100 man zitten. Een zelfstandige onderneming en 3 jaar bestaan. Dat is dus erg moeilijk zoeken. Van de bekende bedrijven blijkt na het bekijken van hun site dat ze tog bij een bepaalde groep horen en dus nie mogen. Ja wat kennissen betreft is ook ook duidelijk geeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeen. En dan nog mijn goeie teamleden die kennu ook niks vinden. Das het zuigt nu behoorlijk :'( :'(

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    5 leden, 218 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.