• 0

Stichting MKB-OK.internet?

Vandaag kreeg ik per mail:

 

Geachte ondernemer,

 

 

 

Mijn naam is xxxxxxxxxxxx, als adviseur ben ik verbonden aan de

 

Stichting M K B en Internet.

 

 

 

Om het zakendoen met bonafide MKB ondernemers te stimuleren,

 

heeft de Stichting het mkb-OK (website)keurmerk ontwikkeld.

 

Het mkb-Ok keurmerk biedt extra zekerheden en vertrouwen voor

 

uw bestaande- en toekomstige klanten.

 

 

 

Mijn doel is om het aantal bedrijven met een keurmerk binnen de

 

adviseursbranche te vergroten. Via startpagina dochter

 

adviseurs.startpagina.nl heb ik uw website geselecteerd.

 

 

 

Met plezier bied ik u dan ook de mogelijkheid om uw bedrijf mkb-OK te

 

laten keuren. De kosten worden alleen bij goedkeuring doorbelast en

 

bedragen voor een periode van 3 jaar slechts 150 euro exclusief BTW.

 

 

 

Graag zou ik van u vernemen of u in het mkb-OK keurmerk geïnteresseerd bent.

 

Wilt u zo vriendelijk zijn om dit via onderstaande link kenbaar te maken.

 

http://www.stichtingmkbeninternet.nl

 

Ooit iemand van gehoord? Als ik op de site kijk, staat er een bijzonder slechte pitch, en nergens wordt duidelijk gemaakt wat mijn voordeel is. Mijn beeld is een vreselijk naieve organisatie die denkt dat ik door mijn website te laten keuren uit ga stralen een bonafide ondernemer te zijn. Heeft zo'n keurmerk kans van slagen?

 

Mijn reactie:

 

Hallo xxx,

 

 

 

Mag je me eerst vertellen waar ik aan getoetst wordt, waarom Prospects na het toetsen van mijn website zouden denken dat ik bonafide ben en hoe je hard gaat maken dat het allemaal zo slecht gaat met het mkb en internet. Ik ben benieuwd waar de stichting zijn conclusies op baseert, onafhankelijk onderzoek? Daarnaast wil ik je er op wijzen dat het en masse versturen van een aanbieding per mail zonder opt-in onder spam valt. In tegenstelling tot per post is dat per mail verboden. Over bonafide gesproken.

 

Oh, kost 150 euri, maar alleen als je site bonafide wordt bevonden ;)

 

Aanbieders van dit grandioze aanbod vind jehier

 

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

18 antwoorden op deze vraag

  • 0

Heb dezelfde mail ontvangen en weggegooid.

 

Graag verneem ik het als het aanslaat, dan bedenk ik ook nog even een paar keurmerken ...........

 

Ik kwam die site ook al tegen, maar helaas je mag niet zo maar een keurmerk bedenken (ook niet als je er internet voorzet!) je moet het eerst door de Raad voor Accreditatie laten goedkeuren en dat is dit keurmerk zeker (nog niet)

 

http://www.keurmerk.nl/Certificatie/Catalogus.html#Keurmerk

 

geverifieerd-adres.nl Laat maar zien wie je bent met logo & online certificaat Dat ben ik En ook een keurmerk oplossing voor je Belgische webshop geverifieerd-adres.be
Link naar reactie
  • 0

mkbOK is een vage, obscure bedoeling die door de branche niet echt erkend wordt. Op internet zijn er reeds veel vraagtekens bij gezet, zie:

 

Wie is mkbOK? (lees vooral de opmerkingen)

Vermijd het mkbOK!

Zoekveilig.nl, mkbOK en Vinden.nl maken er een potje van

Zoekveilig met MKBok Spam

Quote van de laatste site:

MKBok is als je het mij vraagt een louche zooitje. Het boekje “spammen voor beginners” dat ik in 1993 schreef hebben ze ondertussen in ieder geval wel doorgenomen.

 

De stichting bedient zich bovendien op grote schaal van Zoekmachine-spam.

 

Ik vind het een fishy, onprofessionele uitstraling hebben en raad mensen aan het links te laten liggen.

 

Kleine winkeliers die toch op zoek zijn naar een keurmerk kunnen tegenwoordig bovendien ook bij Thuiswinkel.org terecht, dat sinds begin dit jaar een speciaal tarief heeft voor kleine leden.

eBase - Portal voor de internetbranche

• nieuws • internetbureaus • opdrachtgevers • branches • nieuwe websites • gratis vacaturebank •

Link naar reactie
  • 0

Raar dat er in jou e-mail er kosten aan zijn verbonden.

 

Ik heb me gewoon opgegeven en heb het keurmerk prominent op de website staan. Baat het niet dan schaad het niet, zo geef je wel aan dat je met je naam&toenaam bekend bent bij een onafhankelijk bedrijf. Ook kunnen evt ontevreden klanten klagen bij het keurmerk wat daar openbaar wordt gemaakt.

Aan jou dus de taak om dit te voorkomen en daarmee geef je aan dat je zo'n keurmerk verdient.. toch?

Video, smalfilm en 8mm naar dvd

Bedrijfsrapportages, promotiefilms

Duplicatie en replicatie

http://www.vidvd.nl

Link naar reactie
  • 0

Raar dat er in jou e-mail er kosten aan zijn verbonden.

 

 

Nadat de site een beetje gevuld was, zijn ze pas geld gaan vragen. Blijkbaar behoorde je tot de eerste 'lichting'.

 

Ook kunnen evt ontevreden klanten klagen bij het keurmerk wat daar openbaar wordt gemaakt.

Aan jou dus de taak om dit te voorkomen en daarmee geef je aan dat je zo'n keurmerk verdient.. toch?

 

Dat ben ik in princie met je eens, maar alleen als het keurmerk ook hard kan maken naar derden dat het onafhankelijk en goed is. Dit keurmerk is een niet-geregistreerd keurmerk, dus kan zelf niet getoetst worden(www.keurmerk.nl), geeft geen objectieve criteria waar aan getoetst wordt, gebruikt spam om aan klanten te komen en zoekmachinespam om aan GoogleAdsense geld te verdienen. Nu, wat wilden ze ook alweer uitstralen? Betrouwbaarheid?

Link naar reactie
  • 0

Volgens hun eigen site hebben ze al wel meer dan 1.000 keurmerk leden!?

 

Das niet mis, toch!?

 

Inderdaad niet mis. Da's 150.000 euro dat ze met een hoop gebedel en geleur (zie mail waarmee deze discussie gestart is) hebben binnengeharkt. Da's goeie business.

 

Ik vind een keurmerk dat zichzelf actief probeert te verkopen, uitermate dubieus bezig. Een keurmerk verdien je, die schaf je niet aan.

 

Om dezelfde reden zet ik ook mijn vraagtekens bij Thuiswinkel.org overigens, dat mijns inziens ook teveel een koop-een-keurmerk-partij is. Bovendien is er bij mijn weten nog nooit een lid geschorst, ook al hield deze zich niet aan de keurmerkregels. Daar staat tegenover dat het van het begin af aan professioneel is opgezet, ze niet zitten te bedelen om nieuwe leden, hebben allerhande evenementen en werkgroepen en zetten zich actief in voor een goed imago voor webwinkeld.

eBase - Portal voor de internetbranche

• nieuws • internetbureaus • opdrachtgevers • branches • nieuwe websites • gratis vacaturebank •

Link naar reactie
  • 0

Lang niet alle keurmerkhouders hebben geld voor het keurmerk betaald omdat ze bijna een jaar lang gratis verstrekt zijn. Ik heb zelf ruim een jaar geleden zo'n keurmerk aangevraagd maar ik wist toen nog niet hoe dit keurmerk zich zou gaan ontwikkelen en dat de stichting dingen zou gaan ondernemen waar ik niet van gedient ben en waar ik ook niks mee te maken wil hebben. Zoals de spammails en vervuiling op het internet. Een reden dat ik al enkele maanden volledig afstand heb gedaan van het keurmerk. Ik constateer dat meer keurmerkhouders van het eerste uur er net zo over denken en dat de keurmerken niet verlengd worden.

www.abcora.nl

Link naar reactie
  • 0

Zoals de spammails en vervuiling op het internet. Een reden dat ik al enkele maanden volledig afstand heb gedaan van het keurmerk. Ik constateer dat meer keurmerkhouders van het eerste uur er net zo over denken en dat de keurmerken niet verlengd worden.

 

Gebruikers aan het woord: kan het overtuigender? ;D

 

Als je even zoekt, blijkt dat ernogsteeds mensen instappen... en als je dit persbericht leest wordt er door de keurmerkhouder niet verteld waarom hij het heeft gekregen, maar dit lijkt gewoon op een praatje van de Stichting zelf. Lekker transparant....

Link naar reactie
  • 0

Heb dezelfde mail ontvangen en weggegooid.

 

Graag verneem ik het als het aanslaat, dan bedenk ik ook nog even een paar keurmerken ...........

 

Ik kwam die site ook al tegen, maar helaas je mag niet zo maar een keurmerk bedenken (ook niet als je er internet voorzet!) je moet het eerst door de Raad voor Accreditatie laten goedkeuren en dat is dit keurmerk zeker (nog niet)

 

http://www.keurmerk.nl/Certificatie/Catalogus.html#Keurmerk

 

 

RvA erkenning mag, maar is niet verplicht. Wel aan te raden omdat er dan een onafhankelijk beheer komt op het keurmerk. Erkenning mag ook door bijv. de branchevereniging, maar ook dan kan de onafhankelijkheid in het geding zijn (bijv branchebescherming)

verkoop - marketing - communicatie

 

Resultaatgericht en altijd helder.

 

www.helder-resultaat.nl

Link naar reactie
  • 0

Bij mij hebben ze me niet alleen lastig gevallen met spam, ze hebben ook nog de verwijzing naar mijn bedrijf ongevraagd op hun website gezet.

 

Ik stel voor een ongewenste email spam van deze malafide organisatie te melden bij de OPTA:

 

https://www.spamklacht.nl/

 

 

Kenmerkend is overigens dat 1 van hun voorwaarden voor hun kwaliteitskeurmerk het niet verzenden van spam is. Ze voldoen zelf dus niet eens aan hun eigen kwaliteitskeurmerk.

Link naar reactie
  • 0

Helaas, bedrijven mogen dood gespammed worden, particulieren niet...:(

Vrees dan ook dat het niet echt waardevol is om het aan de Opta te melden. Opname van enkele openbare gegevens op een website mag volgens mij ook, dus ook daar valt weinig te halen.>:(

Gewoon een irritante club waar je geen zaken mee zou moeten doen…. Maar dat is mijn mening. ::)

Link naar reactie
  • 0

Bij mij hebben ze me niet alleen lastig gevallen met spam, ze hebben ook nog de verwijzing naar mijn bedrijf ongevraagd op hun website gezet.

 

Ik stel voor een ongewenste email spam van deze malafide organisatie te melden bij de OPTA:

 

https://www.spamklacht.nl/

 

 

Dat heb ik maanden geleden al gedaan. Als jullie nog gespamd zijn is er intussen waarschijnlijk nog niets gebeurd. Niets houdtje tegen om het ook te doen! Bedrijven mogen inderdaad gespamd worden, maar natuurlijke personen, en ook eenmanszaken dus niet.

Link naar reactie
  • 0

@nonex

Als dat zo is, dan zou ik ook naar de KvK toestappen. Die verkopen namelijk de emailadressen uit hun bestand.

 

Ik koopzelf ook adresbestandenvan de kvk, maar volgens mij zitten daar geen e-mailadressen bij. Dan nog zou je er weinig tegen kunnen beginnen: de spammer is volgens mij strafbaar, niet degene die het e-mailadres levert, en waarschijnlijk staat er ergens wel een regeltje dat je bij opname inhet handelsregister toestemming geeft om je adresgegevens openbaar te maken (lees: te verkopen).

 

Overigens levert zoeken op mkb.ok.internet dit draadje in de top 3 zoekresultaten op. Jammer voor ze.

Link naar reactie
  • 0

Hi Nonex,

 

Met zoeken op "MKB ok" komt dit draadje pas op pagina 2. Nog even doorgaan dus...

Kosten van een extra rubriek (in de folder telefoonnr, maar kan denk ik ook e-mail zijn) kost EUR 0.02 per adres extra.

Ik denk toch dat ook eenmanszaken spammen mag. Het zijn inderdaad ook natuurlijke personen, maar worden (gelukkig) ook niet beschermd door bijvoorbeeld het consumentenrecht.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 212 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.