De Nationale OQ-test - hoe ondernemert ben jij?

Aanbevolen berichten

Doe mee met de Nationale OQ-test op woensdag 13 december - Hoe ondernemert ben jij?

www.denationaleoqtest.nl

 

Op 13 december a.s. vindt in De Fabrique in Utrecht – voorafgaand aan de uitreiking van de Leren Ondernemen Prijzen 2006 – de Nationale Ondernemers Quotient-test plaats. Vermoedde jij altijd al over een groot ondernemerstalent te beschikken? Dan is dit een uitgelezen kans om de proef op de som te nemen. Bewijs jezelf! En iedereen mag meedoen!

 

De Nationale OQ-test is levend ganzenborden over de vraag ‘hoe ondernemert ben jij?’ Je beantwoordt vragen, je verdient punten en je mag je op het ganzenbord verplaatsen. Wie het eerst bij de finish is, is winnaar en de anderen zien waar ze staan.

 

In de vragen komen verschillende lagen van de ondernemersziel aan de orde. Ook de niet direct voor de hand liggende. Van muzieksmaak tot sportprestatie. Van kennis tot geweten. De test is in een leuk levend-ganzenbordjasje gehesen.

 

Mocht je denken dat iets wat leuk is niet zinnig kan zijn, dan heb je het mis. De vragen – en antwoorden – zijn gebaseerd op serieus wetenschappelijk onderzoek. Verder leert de ervaring dat de uitkomst van deze test een aanzienlijke voorspellende waarde heeft. Kortom: bij zijn!

 

Geef jezelf op via www.denationaleoqtest.nl en hou de website in de gaten. Want meer nieuws volgt.

 

De Nationale OQ-test wordt georganiseerd voor het Partnership Leren Ondernemen. De uitvoering ligt in handen van De Ondernemers BV.

 

De Nationale OQ-test vindt plaats in:

De Fabrique

Westkanaaldijk 7

3542 DA Utrecht

www.defabrique.nl

 

Verdere info:

www.denationaleoqtest.nl (site)

www.lerenondernemen.nl (het partnership)

www.deondernemers.nl (organisatie)

www.deondernemers.nl/blog (laatste nieuws)

www.ritzotencate.nl.

Link naar reactie

Euh: het lijkt op dit moment aanneemlijker dat we na 13-12 veelvuldig met de Nationale OQ-test het land in gaan, dan dat er een echte / volledige versie online komt.

 

Belangrijkste reden: online tests zijn ook maar online tests en stel je voor dat mensen er echt in gaan geloven ;)

 

Onze OQ-test heeft naast doel van het peilen van je Ondernemers Quotiënt vooral ook ten doel:

1. de deelnemers aan het denken te zetten (door discussie aan te zwengelen onderling en 'intern')

2. de deelnemers plezier te laten beleven (door het ganzenbord element en verrassende vragen)

3. de deelnemers met elkaar in contact te brengen

 

Tip:

1. er is een aantal OQ-tests online te spelen (Google even - hebben wij ook gedaan)

2. denk je dat je't in je hebt, maar weet je 't niet geheel zeker: kom even langs voor een kop koffie ;)

www.ritzotencate.nl.

Link naar reactie
Gast Verwijderd account

Okee, het land in! En dan niet Friesland overslaan, hé?!

 

Ik wens je in ieder geval heel veel succes op 13/12 en ik hoop dat er heel veel testpiloten komen!

 

Oh ja, en dat van die kop koffie; dat moesten we maar eens doen! Denk eigenlijk wel heel zeker te weten dat ik het in me heb, maar ik heb de neiging dat altijd te laten bevestigen. Gek op testjes.. dat snap je wel, hé?

Link naar reactie

Friesland, Friesland?Wat is er mis met mijn wereldbeeld? Waarom verwacht ik niet dat Higher Level members woonachtig zijn in Friesland? Maar goed dat je 't zegt! Ik ben namelijk op zoek naar leuke lui in Friesland...

 

Sinds juni ben ik ambassadeur Leren Ondernemen voor het noorden van NL (DGF). Drenthe is mijn home-provincie, Groningen is mijn home-stad en tja what about Friesland. Tijdens mijn studie heb ik veel plezierig samengewerkt met Friezen en ik heb inmiddels aardig contact met de NHL en KvK, maar verder..

 

Kortom: koffie graag!

(enneuh: please fill in je profiel ;) )

 

Oh enneuh: weet je wat er gebeurt als je googlet op 'fries ondernemerschap'? Google verwijst je naar: http://ritzotencate.blogspot.com/2006/11/voor-fries-ondernemerschap-gaat-u-naar.html

;D

www.ritzotencate.nl.

Link naar reactie

Hallo!

 

dit lijkt wel een heel toffe test! Spijtig dat ik er niet bij kan zijn, want Utrecht is net ietsje te ver van Roeselare (West-Vlaanderen). Ik zou er wel meer informatie over willen want de bedoeling is dat ik start met een doctoraat, om een test voor startende ondernemers te ontwikkelen. In Nederland bestaan er echt goeie testen, in Vlaanderen ook maar de bedoeling is dat het een test wordt voor laaggeschoolden. In bijlage heb ik een onderzoeksvoorstel om in te dienen bij enkele promotoren. Ik zou heel blij zijn mocht u dit even willen lezen en beoordelen. Alle commentaar is welkom! Financiering is er reeds, ik moet enkel nog een goeie promotor vinden aan de universiteit.

 

Bedankt alvast!

Onderzoeksvoorstel.doc

Link naar reactie

Hej Yiepke,

 

Ook ik ben bekend met de nodige OQ-achtige tests. Mijn rondkijken heeft zich (qua tests - niet onderliggend onderzoek) vooral beperkt tot NL.

 

Ik zal je voorstel doorkijken en proberen zo snel mogelijk te reageren. Maar: ik ben een beetje druk.

 

Verder: volgens mij mag het geen probleem zijn om op dit moment op dit onderwerp te promoveren. Ondernemerschap has never been as hot as now, geloof ik...

 

Verder: zal ik mijn oud-collega's op de Rijksuniversiteit Groningen ook 'ns vragen wat zij er van vinden?

 

Groet,

 

 

Ritzo

www.ritzotencate.nl.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    9 leden, 247 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.