• 0

btw-teruggave + zorgtoeslag inboeken

Hallo allemaal,

 

Mijn naam is Debora en ik ben een aantal maanden geleden een eenmanszaak begonnen. Ik verkoop natuurlijke diervoeding. Nu loop ik echter tegen een aantal problemen aan. Ik krijg elke maand zorgtoeslag van de belastingdienst en de toeslag wordt op mijn zakelijke rekening gestort. Ik heb geen idee hoe ik deze post in het bankdagboek moet inboeken. Natuurlijk heb ik zelf al op internet en op deze site gezocht, maar kan geen informatie vinden. Tevens heb ik geen grootboekrekening in het bankdagboek waar ik de BTW teruggave op weg kan boeken. De grootboekrekening kan ik handmatig toevoegen, maar de vraag is dan welke? :)

 

Kan iemand mij helpen?

 

Alvast ontzettend bedankt!

 

Groetjes,

 

Debora

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

4 antwoorden op deze vraag

  • 0

Bedankt voor het antwoord. Dus een toeslag + teruggave BTW van de belastingdienst vallen onder de grootboekrekening prive? Ik heb zelf een grootboekrekening prive storting aangemaakt, maar die valt onder de balansgroep Financiele vaste active, nummer is 510. Niet goed denk ik?

Link naar reactie
  • 0

Dus een toeslag + teruggave BTW van de belastingdienst vallen onder de grootboekrekening prive?

 

Daaronder vallen alle betalingen en ontvangsten die privé zijn, maar die om welke reden dan ook via de zakelijke bankrekening lopen.

 

BTW is een ander verhaal. Tip: stel niet meer dan één vraag per bericht, dan voorkom je dit soort verwarring.

 

Ik heb zelf een grootboekrekening prive storting aangemaakt, maar die valt onder de balansgroep Financiele vaste active, nummer is 510. Niet goed denk ik?

 

Eh nee, financiële vaste activa is niet goed, denk ik. Maar hier weet ik het fijne niet van. Ik doe mijn eigen boekhouding, maar het inrichten van de boekhouding heb ik aan een accountant overgelaten.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    12 leden, 300 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.