• 0

Betalingen prive rekening

Hallo allemaal,

 

Ik was in het vorige onderwerp 1 vraag vergeten. De afgelopen maanden heb ik ongeveer voor 800 euro geinvesteerd en de facturen uit mijn prive rekening betaald. De facturen heb ik inmiddels ingeboekt, maar nu moet het boekhoudprogramma natuurlijk weten of de facturen betaald zijn of niet. Zelf kwam ik met het idee om een prive storting te doen van 800 euro in kas en daarna de prive betaalde facturen te 'betalen'. Natuurlijk zijn alle rekeningen al via de prive rekening betaald. Is dit een goed idee? De volgende mogelijkheid die ik misschien heb, is memoriaal.

 

Groetjes,

 

Debora

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

8 antwoorden op deze vraag

  • 0

Ik was in het vorige onderwerp 1 vraag vergeten. De afgelopen maanden heb ik ongeveer voor 800 euro geinvesteerd en de facturen uit mijn prive rekening betaald. De facturen heb ik inmiddels ingeboekt, maar nu moet het boekhoudprogramma natuurlijk weten of de facturen betaald zijn of niet. Zelf kwam ik met het idee om een prive storting te doen van 800 euro in kas en daarna de prive betaalde facturen te 'betalen'. Natuurlijk zijn alle rekeningen al via de prive rekening betaald. Is dit een goed idee?

 

Eh nee, dat gaat niet goed, denk ik. Omdat er dan in de zaak geen kosten zijn (de zaak kan niet kosten maken bij zichzelf).

 

Wat ik altijd gedaan heb met dit soort privé betaalde facturen is als privépersoon een declaratie indienen bij de zaak, met de facturen als bijlage. Zo zou een werknemer dat ook bij zijn werkgever doen met door de werknemer in privé betaalde zakelijke kosten van de werkgever.

 

In de zaak heb je dan jezelf als privépersoon als crediteur en de zaak betaalt aan die crediteur.

Link naar reactie
  • 0

En weer bedankt :) Ik begrijp het idee volkomen, alleen weet ik zelf niet hoe ik dan de declaraties/facturen in het bankdagboek moet invoeren. Heel eerlijk gezegd kom ik net kijken en moet nog veel leren.

 

Ik heb bijvoorbeeld een printer gekocht van 200 euro incl. BTW, betaald via mijn prive rekening en de BTW heb ik inmiddels ook al teruggekregen.

 

Zou je mij misschien een idee willen geven wat de boeking zou kunnen zijn? Of vraag ik nu te veel? ???

Link naar reactie
  • 0
Ik heb bijvoorbeeld een printer gekocht van 200 euro incl. BTW, betaald via mijn prive rekening en de BTW heb ik inmiddels ook al teruggekregen.

 

Hoe bedoel je de BTW al teruggekregen, terwijl je de transactie nog moet inboeken?

 

Zou je mij misschien een idee willen geven wat de boeking zou kunnen zijn?

 

Volgens mij heb ik het antwoord al gegeven. Wat is nog de onduidelijkheid?

Link naar reactie
  • 0

Hoe je dit moet boeken? Je moet een rekening courant (current account) tussen je bedrijf en privé aanmaken, zeg maar een virtuele bankrekening. Let wel! Omdat het om misschien heel veel kleine bedragen gaat moet je deze rekening wel regelmatig afstemmen.

geverifieerd-adres.nl Laat maar zien wie je bent met logo & online certificaat Dat ben ik En ook een keurmerk oplossing voor je Belgische webshop geverifieerd-adres.be
Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    8 leden, 274 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.