• 0

ltd. dga loon

Beste higherlevels,

 

Ik heb een ltd. als beheer bedrijf opgezet om wat geld in te zetten. Een soort van spaarpot.

 

Nu begrijp ik dat ik me zelf loon moet uit betalen aangezien ik dga ben en 100% van de aandelen bezit.

 

Hoe kan ik dit opgeven bij de belasting, moet ik me zelf gewoon als werknemer opgeven en ook premies betalen, of gaat dit via een andere weg.

 

Is er ook een mogelijk om geen loon uit te kregen en alleen divident uit te keren bijvoorbeeld.

 

Alvast bedankt voor de reactie!

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

4 antwoorden op deze vraag

  • 0

goede vraag..

ben je dan in loondienst? met alle voor en nadelen van dien?

als deze ltd. puur als spaarpot wordt gebruikt is het natuurlijk nog weer anders.

maar moet je jezelf anders gewoon als personeelslid zien? is het 'salaris' ook zo laag mogelijk te houden?

 

zijn het dezelfde eisen als bij een b.v.?

 

 

Fashion---Retail

Link naar reactie
  • 0
Gast Verwijderd account

Gebruikelijk loon is alleen van toepassing als je ook werkelijk werkt en voorzover de winst van de rechtspersoon het toelaat. Je kunt ook 1 dag in de week in de zaak werken en dat geldt ook 1/5 van gebruikelijk loon.

Je kunt ook niet in de zaak werken en dan geldt 0.

Link naar reactie
  • 0

Als DGA zit je in ieder geval aan het fictieve loon van Eur 39.000,- vast, tenzij je een belastingruling zou kunnen krijgen omdat er niet zoveel centen in het bedrijf zitten. Maar als het wel mogelijk is kan je er niet aan ontkomen in deze situatie.

Ondernemingsrecht, ICT-recht, Privacyrecht, Arbeidsrecht

Juridische info: Samenwerkingsovereenkomst niet nodig, wij kennen elkaar goed

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 102 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.