• 0

Hoeveel "kale kippen" zijn er in Nederland?

Gast Verwijderd account

Ik heb hier drie vonnissen liggen van de kantonrechter waarin door mij geëiste bedragen zijn toegewezen, maar nu betalen deze schuldenaren niet uit zichzelf en zitten ze alle drie inmiddels in een zgn. "executiefase". Bij twee is er beslag gelegd op een uitkering, de derde is nog onbekend. Het beslag op de uitkeringen zet ook niet echt veel zoden aan de dijk: de totale schuld bedraagt circa 3000 euro en hierop wordt maandelijks 40 euro afgeboekt (en zelfs dat schijnt volgens de deurwaarder nog veel te zijn).

 

Kortom: het duurt jaren voordat ik uiteindelijk mijn geld krijg, als ik het al krijg. Voorlopig draai ik voor alle gemaakte kosten op en dat vind ik zelf een schandalige zaak.

 

Wie weet hoeveel kale kippen er zijn in dit land, waarop geen verhaal mogelijk is?

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

8 antwoorden op deze vraag

  • 0

Wat ontzettend vervelend zeg!

 

Inderdaad vooruitbetaling zou een optie zijn, maar kan het dan niet zo zijn dat de koper alsnog zijn geld weer terug laat boeken binnen bepaalde tijd terwijl je wel je product of dienst geleverd hebt? Dit is toch vrij makkelijk?

 

Groetjes, Debbie

Link naar reactie
  • 0

Vooruitbetalingen die gewoon via de bank gaan kun je als betaler niet terugboeken. Dat kan vaak wel voor automatische incasso's en dergelijke (en zeker als je die online laat machtigen).

 

Kortom: het duurt jaren voordat ik uiteindelijk mijn geld krijg, als ik het al krijg. Voorlopig draai ik voor alle gemaakte kosten op en dat vind ik zelf een schandalige zaak.

 

Schandalig is het zeker, maar helaas geld de situatie zo voor vrijwel iedereen met wanbetalende klanten die niet betalen omdat ze al aan de grond zitten.

Link naar reactie
  • 0
Gast Verwijderd account

Ik weet dat met het vragen om vooruitbetaling of het gebruiken van Ideal (kan ook niet worden gestorneerd) is opgelost, en dat doe ik tegenwoordig ook, maar deze zaken hebben nog betrekking op producten die ik langer dan een jaar geleden geleverd heb.

 

Eigenlijk vind ik dat de overheid zich garant zou moeten stellen voor de kosten van het executeren van vonnissen, deze kunnen immers enorm oplopen. Dat ik het aan mij toegewezen bedrag niet krijg is één ding, maar dat ik ook nog eens met de deurwaarder moet gaan afrekenen voor deze wanbetalers is een ander verhaal. Dit soort mensen weten welke mogelijkheden het recht hun biedt, maken daar maar al te vaak misbruik van en veroorzaken zo een enorme schadepost bij bedrijven.

 

Daar komt nog eens bij dat je bij de fiscus pas om terugbetaling van de teveel afgedragen BTW mag vragen als je bericht van de curator bij een faillissement hebt ontvangen dat er echt niets meer te halen is. Misschien zie ik het verkeerd, maar volgens mij worden ondernemers hier op echt alle punten benadeeld.

Link naar reactie
  • 0

Volgens heb ik eens gelezen, dat iemand een lijst wil gaan maken, en deze op het internet wil zetten, maar of dat toegestaan is, ik geloof niet dat dit mag, je schendt geloof ik recht op privacy.

Maar je kan op de site van de kamervankoophandel kijken naar faillissementen, maar je kan ook een onderzoek naar een klant doen voordat met hun in zee gaat.

Ja, dat kost geld, maar als je denkt een leuke klant te hebben binnengehaald, maar achteraf denk je , shit.

vgr.

Sietse..

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    5 leden, 276 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.